Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Jeg er 174 høy og 75 kilo. Vil ned til 69 Jeg har pga skade i ryggen ikke kunnet være aktiv de siste månedene. Nå er jeg igang med trening igjen. Men jeg kommer ikke opp i puls som jeg pleide pga ryggen som ikke er helt på plass enda. Jeg merker at vekta øker og jeg må gjøre tiltak i kost. Prøvde å kutte karbohydrater helt men det gikk motsatt vei.. jeg tror det førte til at jeg spiste for mye av annet. Her er det jeg tenker å gjøre: To skiver til frokost To skiver til lunsj Middag hvor jeg bytter karbohydrater i salat og grønnsaker En skive/cottagecheese/0% yoghurt til kvelds Grønnsaker, frukt, bær hvis jeg blir sulten mellom måltider. Null godteri/snacks/kaker og vann til drikke ( det er ikke nytt. Har ikke spist godteri på 3 år) Hvordan høres det ut? Har dere noen supre tips til meg? Anonymkode: ceb4c...356
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Bytt ut brød med knekkebrød Anonymkode: 24e52...a01
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Fire måltider Ikke lov å spise noe annet sted enn ved spisebordet (det blir fort noen kalorier i bilen, i sofaen osv) Ikke drikke kalorier Null spising mellom måltidene. "Snacking" er i ferd med å bli en ny folkesykdom, det har blitt helt vanlig å småspise hele tiden. Kroppen vår er ikke laget for det. Anonymkode: 5cc23...0cd
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bytt ut brød med knekkebrød Anonymkode: 24e52...a01 Gjelder det proteinbrød også? HI Anonymkode: ceb4c...356
Anarkali Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 174 høy og 75 kilo. Vil ned til 69 Jeg har pga skade i ryggen ikke kunnet være aktiv de siste månedene. Nå er jeg igang med trening igjen. Men jeg kommer ikke opp i puls som jeg pleide pga ryggen som ikke er helt på plass enda. Jeg merker at vekta øker og jeg må gjøre tiltak i kost. Prøvde å kutte karbohydrater helt men det gikk motsatt vei.. jeg tror det førte til at jeg spiste for mye av annet. Her er det jeg tenker å gjøre: To skiver til frokost To skiver til lunsj Middag hvor jeg bytter karbohydrater i salat og grønnsaker En skive/cottagecheese/0% yoghurt til kvelds Grønnsaker, frukt, bær hvis jeg blir sulten mellom måltider. Null godteri/snacks/kaker og vann til drikke ( det er ikke nytt. Har ikke spist godteri på 3 år) Hvordan høres det ut? Har dere noen supre tips til meg? Anonymkode: ceb4c...356 Kutt ut brødskivene til frokost og lunsj LED f.eks kokt egg, eggerøre blandet med cottage cheese, cottage cheese med oppkuttet grønnsaker (agurk,avokado,paprika,tomat,selleri og aromat), proteinpannekaker, salat/grønnsaker med kylling/tunfisk. Kutter du ut endel karbs fra brød osv kan du spise litt større porsjoner og bli mettere lenger. En enhet kjøtt og en stor porsjon grønnsaker/salat. Drikk masse sitronvann hele dagen, fyller godt opp og er sunt! Ikke nekt deg noen typer mat men spis små porsjoner og hold det til f.eks en dag i uken. Drikk masse vann og gå lange turer. Lag dipper av youghurt og spis med grønnsaksstenger og f.eks snack A Jack chips når du skal kose deg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fire måltider Ikke lov å spise noe annet sted enn ved spisebordet (det blir fort noen kalorier i bilen, i sofaen osv) Ikke drikke kalorier Null spising mellom måltidene. "Snacking" er i ferd med å bli en ny folkesykdom, det har blitt helt vanlig å småspise hele tiden. Kroppen vår er ikke laget for det. Anonymkode: 5cc23...0cd Takk for innspill Gjelder småspising også frukt og gulrøtter etc? Jeg fordeler 3 frukt utover dagen HI Anonymkode: ceb4c...356
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, Anarkali skrev: Kutt ut brødskivene til frokost og lunsj LED f.eks kokt egg, eggerøre blandet med cottage cheese, cottage cheese med oppkuttet grønnsaker (agurk,avokado,paprika,tomat,selleri og aromat), proteinpannekaker, salat/grønnsaker med kylling/tunfisk. Kutter du ut endel karbs fra brød osv kan du spise litt større porsjoner og bli mettere lenger. En enhet kjøtt og en stor porsjon grønnsaker/salat. Drikk masse sitronvann hele dagen, fyller godt opp og er sunt! Ikke nekt deg noen typer mat men spis små porsjoner og hold det til f.eks en dag i uken. Drikk masse vann og gå lange turer. Lag dipper av youghurt og spis med grønnsaksstenger og f.eks snack A Jack chips når du skal kose deg. Det var dette jeg prøvde. Men jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg gikk bare opp. Tror jeg sleit med å beregne mengde. HI Anonymkode: ceb4c...356
Anarkali Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for innspill Gjelder småspising også frukt og gulrøtter etc? Jeg fordeler 3 frukt utover dagen HI Anonymkode: ceb4c...356 Jeg er uenig i innlegget over, å snacke hjalp meg med å gå ned mange kilo. Om jeg ble småsulten mellom måltidene spiste jeg en gulrot, ett eple, noen få mandler, cherry tomater, agurk. Det gjorde at jeg unngikk og bli kjempe sulten til neste måltid og da overspiste eller velge feil. Du må selvfølgelig være obs på å ikke småspise usunne ting.
Anarkali Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var dette jeg prøvde. Men jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg gikk bare opp. Tror jeg sleit med å beregne mengde. HI Anonymkode: ceb4c...356 Til frokost hadde jeg ett kokt egg og ett knekkebrød og f.eks en hel paprika. Til lunsj eggerøre av to egg og ett par ss cottage cheese og div grønnsaker eller en kyllingfilet og salat med en kvart avokado og masse tomat/paprika/kaloriløse grønnsaker. Du må fylle alt du spiser inn på f.eks myfitnesspal. Jeg fylte ikke inn grønnsaker med veldig lite kalorier som f.eks agurk men barn nøye med avokado eller fetaost og olje. Jeg spiste aldri mer enn 1400 kal om dagen og var mett hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, Anarkali skrev: Til frokost hadde jeg ett kokt egg og ett knekkebrød og f.eks en hel paprika. Til lunsj eggerøre av to egg og ett par ss cottage cheese og div grønnsaker eller en kyllingfilet og salat med en kvart avokado og masse tomat/paprika/kaloriløse grønnsaker. Du må fylle alt du spiser inn på f.eks myfitnesspal. Jeg fylte ikke inn grønnsaker med veldig lite kalorier som f.eks agurk men barn nøye med avokado eller fetaost og olje. Jeg spiste aldri mer enn 1400 kal om dagen og var mett hele tiden. Tusen takk ❤ Anonymkode: ceb4c...356
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 Kun 1 skive til måltid og kutt ALDRI ut middag. Ser mangen sier salater og grønt. Da kommer kroppen til og skrike etter SALT. Begynner den og skrike etter salt er du ute på tur. Da jobber du med og holde kroppen i balanse og da vil den ha både søt og salt. Suget som du mister kontrollen over og kroppen vinner. Få i deg middagsmat. Snakker om erfaring. Anonymkode: bdca5...291
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill Gjelder småspising også frukt og gulrøtter etc? Jeg fordeler 3 frukt utover dagen HI Anonymkode: ceb4c...356 Tre frukt om dagen er mye. Bytt til grønnsaker Anonymkode: 24e52...a01
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 Planlegg!!! Vit hva du skal spise og ca når. Handle 1-2 ganger i uken etter liste. Kutt ut mellommåltider. Hver gang du spiser øker insulinnivået, og det er med på å gjøre det vanskelig å forbrenne fett. Jeg gått ned 10 kg, og holdt meg der ved å spise 2-3 måltider om dagen, ingen mellommåltider! Jeg spiser meg skikkelig mett, spiser mye egg, grønnsaker, olivenolje, fløte, rømme, litt frukt, litt grovt brød, smoothier med bær, spinat, mandelmelk, valnøtter, kokosolje og eggeplomme. Spiser vanlig middag, og koser meg med masse god mat. Blir ikke veldig sulten. Drikker vann, kefir, kombucha, te og av og til fettkaffe. Jeg har vært til legen for å sjekke blodprøver, og alt ser fint ut. Har ikke tørr hud, lenger, mindre vondt i føtter og knær, og føler meg generelt i mye bedre form, selv uten å trene. Går turer og gjør yoga, ingenting høyintensive. Anonymkode: 4e7e0...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå