Gå til innhold

Hvordan løse dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i barselgruppe med ett par damer hvor vi var veldig uenige, til slutt merket jeg at de bare fryst meg ut, snakket til meg som om jeg har den idioten, fremstod som de perfekte mødre og trykte meg ned med å bare ignorere meg. Vi bor på en liten plass og alle kjenner alle her. De fleste jeg har snakket med sier at disse to jentene er veldig spesielle og det er bare å drite i dem. Vel, så enkelt ble det ikke. Ungene til en av disse havnet i samme avdeling i barnehage og nå påstår hun moren til dette barnet at mitt barn mobber hennes, noe jeg vet er ikke tilfelle. Hun har klaget på dette i barnehagen. Så hva bør jeg gjøre? Jeg begynner å bli litt lei av at hun skal oppføre seg som en drittkjerring mot meg og mitt barn. Jeg vet jo at det hele startet helt i fra barselgruppen. Skal jeg fortelle barnehagen sånn som det er? 

Anonymkode: 0f7cd...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er redd det kan gå så langt at det hun vil sende falske bekymringsmeldinger til barnevernet. Hvordan skal jeg håndtere dette? Vil egentlig bare flytte, men det vil ikke samboeren min. Så jeg finner ingen løsning på problemet 

Anonymkode: 0f7cd...083

Skrevet

Jeg ville ikke dratt barnehagen inn i en konflikt mellom dere.

Jeg ville sagt at om mitt barn ikke oppfører seg som det skal må det selvfølgelig tas tak i så de må følge godt med, men kunne lagt til at du har hatt en konflikt med denne mammaen før og vet hun ikke liker deg så det kan hende hun har en litt lav terskel for å "klage" på ditt barn.

Anonymkode: 3d13f...120

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er redd det kan gå så langt at det hun vil sende falske bekymringsmeldinger til barnevernet. Hvordan skal jeg håndtere dette? Vil egentlig bare flytte, men det vil ikke samboeren min. Så jeg finner ingen løsning på problemet 

Anonymkode: 0f7cd...083

Barnevernet er ikke farlig, sender hun inn en melding det ikke er hold i slår det tilbake på henne selv,

Anonymkode: 3d13f...120

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet er ikke farlig, sender hun inn en melding det ikke er hold i slår det tilbake på henne selv,

Anonymkode: 3d13f...120

Så vidt jeg vet kan alle sende bekymring til bv og dersom det ikke er hold i meldingen ble saken bare henlagt. Hun får ingen reaksjoner for dette.

Anonymkode: 0f7cd...083

Skrevet

Hvis hun klager i barnehagen over at barnet blir mobbet men barnehagen ikke oppfatter situasjonen slik, så er det vel ikke noe problem? Tror ikke jeg hadde gått til barnehagen for å forklare gammel dritt. Det virker litt hevngjerrig (selv om det kanskje strengt talt er hun som er hevngjerrig her) og vil bare slå tilbake på deg selv.

Og som andre sier. Hvis barnevernet blir innblandet finner de fort nok ut at det ikke er hold i ting. 

Anonymkode: b1aeb...c99

Skrevet

Det som er ekstra sårt er at jeg følte meg mobbet i barselgruppen, og nå påstår hun at MITT barn mobber hennes. Jeg har aldri gjort hun noe som helst. Hun har vært en person med veldig spesielle meninger og er veldig opptatt av barneoppdragelsen og alt som gjelder barn skal gå etter boken. HUN vet best og HUN er verdens beste mamma. Alle bør lære av henne liksom. Så jeg orket til slutt ikke være med dem lenger. Det ble for mye. Må alltid passe på hva jeg sier og hvordan jeg oppfører meg for å ikke virke dum i hennes øyner.

Anonymkode: 0f7cd...083

Skrevet

Hvordan vet du at ditt barn ikke mobber?

Hva var det dere ble uenige om?

Anonymkode: 5b2c4...398

Skrevet

Da prater du med barnehagen. Du trenger ikke å ta opp hvorfor du tror denne moren sier dette,men rett og slett spørre barnehagen hvordan de oppfatter situasjonen og om ditt barn plager dette andre barnet. Om barnehagen mener at dette ikke er tilfellet så må du rett og slett få hjelp av barnehagen med å få en slutt på dette tullet hennes.

Å komme med slike anklager for å hevne utalelser fra barseltiden er jo veldig spesielt i seg selv. Så om denne moren er slik som du påstår så har nok barnehagen allerede tenkt sitt...

 

Skrevet
18 minutter siden, 3 i april skrev:

Da prater du med barnehagen. Du trenger ikke å ta opp hvorfor du tror denne moren sier dette,men rett og slett spørre barnehagen hvordan de oppfatter situasjonen og om ditt barn plager dette andre barnet. Om barnehagen mener at dette ikke er tilfellet så må du rett og slett få hjelp av barnehagen med å få en slutt på dette tullet hennes.

Å komme med slike anklager for å hevne utalelser fra barseltiden er jo veldig spesielt i seg selv. Så om denne moren er slik som du påstår så har nok barnehagen allerede tenkt sitt...

 

Dette.

Anonymkode: 67d4c...2de

Skrevet

at barnet ditt mobber vet jo ikke du

Anonymkode: f8006...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...