Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Jeg trenger hjelp til å sortere tanker litt her. Mannen min kan, viss han mener noe er urettferdig mot han (på et vis), virkelig kjefte og smelle. Viss TVen ikke slår seg på ordentlig (vi har en fjernkontroll, og da hender det at det blir krøll) er der "Helvete!!!". Jeg har bedt han flere ganger bedt han slutte med dette, men det skjer jo ikke. Det er iskaldt for tiden, og ene ullgenseren hans var ikke vasket. Jeg sa at han godt kunne vaske denne selv, da var det "Hold kjeft!!" og smelle med døra. Slike småutbrudd har han ukentlig, periodevis daglig. Vi har vært sammen i over 20 år, og denne oppførselen har kommet gradvis. Den har sneket seg på, så jeg kan ikke si nøyaktig når det begynte. Virker ikke som om han har intensjoner om å slutte. Jeg tenker at det kan være en form for depresjon eller noe annet psykisk. Han nekter å gå til FVK eller få annen hjelp. Han sier jeg er minst like ille. Noe som ikke stemmer. Overreagerer jeg, som HATER brølingen hans? Tips og råd? Anonymkode: 97f87...aa1
cherry coke Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Overreagerer? Du har levd i det litt for lenge om du må spør om du overreagerer. Han har jo null respekt for deg! Hadde satt ett ultimatum; enten får han hjelp for sinnet sitt ellers går du. Har ALDRI blitt bedt om å holde kjeft, jeg hadde fått granatsjokk om det hadde skjedd.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Jeg aksepterer det hvertfall ikke. Tåler at han er sint, og at vi krangler, men han har aldri ropt hold kjeft eller kalt meg stygge ting. Ei heller bannet til meg under en krangel. Jeg får helt mageverk av slikt... Anonymkode: ff0af...b99
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Hadde han bedt meg om å holde kjeft hadde jeg virkelig holdt kjeft og aldri pratet til han mer.. Anonymkode: f3aab...05b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Mannen har ropt at jeg skal holde kjeft én gang, og det gjør han aldri igjen. Da fikk han høre det for å si det sånn. Gjør han det igjen gidder jeg ikke mer.. Anonymkode: 3551f...c44
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 I den sammenhengen du forteller så er det absolutt ikke greit. Mannen min har nok sagt til meg, midt i en krangel om et eller annet "Kan du holde kjeft et sekund så jeg får snakke!", men å skrike "hold kjeft" fordi du ikke har vasket ullgenseren hans, sånn oppfører man seg ikke og sånn snakker man ikke til andre mennesker. Én glipp på en dårlig dag én enkelt gang, greit, men ikke sinneutbrudd hele tida.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Jeg hadde ikke akseptert det. Og den der luksusen enkelte menn tror de kan ha ved å velge og vrake om de skal på FVK eller ikke: vel. Den luksusen hadde ikke min mann kunnet unne seg, i alle fall. Han hadde fått beskjed om å møte. Men han kunne få velge mellom familieterapitime eller meklingstime... Anonymkode: 2dde2...8f0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Fortell ham helt rolig og saklig at nå har du fått nok. Si at de siste årene har forholdet blitt gradvis mer negativt, du har foreslått at dere skulle få hjelp tidligere også, men at han ikke har villet. Si at det er tydelig at dere ikke lenger kommuniserer godt med hverandre og at det nå er blitt så negativt at du ikke orker fortsette hvis forholdet ikke bedrer seg. Siden dere ikke har greid å løse dette selv så har du kommet frem til at dere trenger hjelp, og hvis han ønsker å beholde familien sin så må dere i parterapi. Der kan du ta opp det med sinnemestring, for jeg tror det er lettere å få ham til parterapi enn å si at han må skaffe seg hjelp for sinnet. Jeg har aldri blitt bedt av å holde kjeft av noen mann jeg har vært sammen med. Kunne, som Himmel og Hav sier, kanskje akseptert at det skjedde en gang hvert skuddår hvis det hadde vært i en krangel og en dårlig periode, men hadde også da forventet at det ble en vekker for begge til å kommunisere bedre igjen. Anonymkode: 05602...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå