Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 ... den varte i 1 t fra første tegn til ri, 16 minutt på sykehuset🙉 Lurer på om det er så lenge siden at kroppen kan regnes som førstegangs (noen sier det skjer etter x antall år), eller bør jeg innstille meg på styrtfødsel igjen? VET dere ikke kan gi meg svaret altså. Men erfaringer tas imot med takk:) Første fødsel varte lengre, kjente antydninger rundt midnatt, tok seg opp, var på sykehuset i 2 t og baby født kl 09 om morgenen. Det er sju år siden :-) Anonymkode: 3e37d...73b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Du bør belage deg på at det skjer igjen ja... Men, har en venninne som hadde to styrfødsler (fødte i ambulanse). Så med nummer tre valgte hun hjemmefødsel (mye tryggere og mer behagelig en å føde i bil eller i gangen på føden), men den siste tok faktisk lengst tid -tre og en halv time (angret ikke på valget om å bli hjemme da, den siste gangen slapp hun angsten og smerten. Anonymkode: 7cd66...90f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør belage deg på at det skjer igjen ja... Men, har en venninne som hadde to styrfødsler (fødte i ambulanse). Så med nummer tre valgte hun hjemmefødsel (mye tryggere og mer behagelig en å føde i bil eller i gangen på føden), men den siste tok faktisk lengst tid -tre og en halv time (angret ikke på valget om å bli hjemme da, den siste gangen slapp hun angsten og smerten. Anonymkode: 7cd66...90f Trodde ikke hjemmefødsel var anbefalt ved styrtfødsler jeg, det kan jo bli litt komplikasjoner. Har en venninne som har hatt to styrtfødsler og hun revnet jo i alle bauger og retninger. Anonymkode: 5220b...806
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Søsteren min har fått 4 unger å 3 av 4 av fødselene fra styrtfødsel. Anonymkode: cfec4...243
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Trodde ikke hjemmefødsel var anbefalt ved styrtfødsler jeg, det kan jo bli litt komplikasjoner. Har en venninne som har hatt to styrtfødsler og hun revnet jo i alle bauger og retninger. Anonymkode: 5220b...806 Ingenting i retningslinjene for hjemmefødsel som hindrer det. (https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/nasjonal-retningslinje-for-hjemmefodsel-svangerskap-fodsel-og-barseltid-i-trygge-hender) Det er statistisk sett mindre alvorlige komplikasjoner ved styrfødsler. Og revning kan hindres ved god veiledning av Jm. Er man alene klarer man ikke å støtte mellomkjøttet. Har selv revnet grad 3 på første (sykehusfødsel), men ingenting på andre (hjemmefødsel). Det er dels tilfeldig og dels takket være meg selv og dyktig Jm i samarbeid. Anonymkode: 7cd66...90f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Takk! revnet null sist fødsel, kyndig jordmor holdt igjen hodet:-) HI Anonymkode: 3e37d...73b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Med første tok det 3 timer. Med nr 2 åtte år senere tok det 50 minutter. Så jeg tror nok det kan gå fort hos deg igjen ja. Anonymkode: 89a68...44f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Svigerinna mi hadde styrtfødsel med de 2 første. Traset seg til innleggelse 1 uke før termin med nr 3. Ventet og ventet ( ble ikke satt igang). Da det endelig startet tok det 18 timer🙀. Anonymkode: 544f6...88a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 Forbered deg på at det går raskt, så slipper du å føde hjemme alene. Jeg hadde ikke satset på hjemmefødsel, uavhengig av hvordan første fødsel gikk,men skjønnhet at mange ikke bryr seg om statistikken som sier at færre før under fødsel må med de hjelpemidlene vi har på sykehus, enn da man ikke hadde det som alternativ. Min første fødsel gikk veldig raskt, mens andre til lengre tid. Jeg dro uansett på sykehuset raskt for å være sikker på å ikke føde hjemme. Anonymkode: 1b184...4a9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har tre barn, hvorav andre fødsel var styrtfødsel. Fem år etter styrtfødselen, kom tredjemann. Forventet enda en styrtfødsel, men den ble faktisk mye mer lik den første fødselen (7 timer fra første ri, til barnet var ute; med første- og tredjemann). Så fødselen din trenger ikke bli styrtfødsel, selv om siste var det☺️ Anonymkode: 7c8e2...907
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 Mine første fødsel tok lang tid, 17 timer. Men fra 4 cm åpning til barnet var ute, tok det 30 min. Derfor fikk jeg beskjed om at neste fødsel ville nok gå raskt. Og jeg fødte 6 år etterpå, tok da 1,5 time fra første rie til barnet var ute. Så regner med det går raskt for deg. Men man kan jo aldri vite. Anonymkode: 1a01b...b83
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 Min første fødsel gikk veldig raskt. Var vel to timer i aktiv fødsel. Andre to år etterpå tok nesten 8 timer fra 4 cm. Anonymkode: 0b83e...17e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 Min andre fødsel var styrtfødsel, ca 1,5 time. Fødsel nr tre var 4,5 år etter denne, og varte 30 min lenger. Men fødsel nr 3 startet med vannavgang 1 time før jeg begynte å merke rier, så jeg fikk et klarere forvarsel enn ved nr 2 der jeg hadde mer type mageknip før riene startet rett på med 2 min mellom. Anonymkode: 58f84...5da
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: ... den varte i 1 t fra første tegn til ri, 16 minutt på sykehuset🙉 Lurer på om det er så lenge siden at kroppen kan regnes som førstegangs (noen sier det skjer etter x antall år), eller bør jeg innstille meg på styrtfødsel igjen? VET dere ikke kan gi meg svaret altså. Men erfaringer tas imot med takk:) Første fødsel varte lengre, kjente antydninger rundt midnatt, tok seg opp, var på sykehuset i 2 t og baby født kl 09 om morgenen. Det er sju år siden :-) Anonymkode: 3e37d...73b Mine fødsler var sånn: Første fødsel varte i 10 timer, 8 år senere 45 minutter 2 år etter det igjen 20 timer... Anonymkode: c83cb...5c2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Her var det 12 år mellom mine to. Tok et døgn med første og styrtfødsel med andremann så kroppen min oppførte seg ikke som førstegangs. Anonymkode: 8370d...095
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 Vanskelig å si. Min første fødsel tok ca 15 timer fra første skikkelige rie Min andre fødsel tok ca 2 timer fra første rie- klassisk styrtfødsel med bare noen få minutter på fødestua😅 Fødsel nummer tre startet med vannavgang, og noen timer senere startet også riene. Ca 4 timer med rier før ungen var ute. Så det føltes mye seigere og treigere enn fødsel nummer to, spesielt siden jeg kanskje "håpet" litt på like rask fødsel den siste gangen også😄 Anonymkode: e5eb0...7a0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 Glemte å skrive- var nesten 5 år mellom min 2. og 3. fødsel også. Sies jo ofte at nummer 3 er en luring😉 Anonymkode: e5eb0...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå