Gå til innhold

IKM uke 13


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Zarina skrev:

Takk, hadde virkelig ikke troa på at den satt denne gangen! 

Kjipt at du spottet 😞 når venter du ikm?

Det er jo helt fantastisk 💛 for du har slitt m korte lutealfaser?

Frykter mine er for korte.. har ikm torsdag. Ganske sikker, selvom jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Det er jo helt fantastisk 💛 for du har slitt m korte lutealfaser?

Frykter mine er for korte.. har ikm torsdag. Ganske sikker, selvom jeg ikke testet.

Ja jeg har hatt veldig korte lutealfaser etter at jeg tok ut spiralen i slutten av august (var normale før forrige graviditet). Begynte med 4 dager og har forbedret seg opp til 8 dager forrige syklus, så må si jeg er veldig overrasket over positive tester og har vel egentlig en følelse av at det ikke kommer til å holde hele veien. Håper jo så klart, men ikke noen store forhåpninger. Jeg hadde så vidt bitte bitte litt rosa på papiret på torsdag så da regner jeg med at mensen var på vei. Og fredag fikk jeg svaaaak positiv test.

Hvor lange faser pleier du å ha? Kan det være festeblødning du har nå eller spottet du alltid mange dager før mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg forstyrrer her, men blir så revet med av å lese alle kommentarene og kjenner etter på alle symptomer jeg kan ha! Har skikkelig på følelsen av at jeg er gravid, men er bare 6dpo så sitter vel litt mer i hodet mitt enn noe annet 😅 Tok en sånn billig teststrimmel til morningen i dag, men ingenting, noe som var veldig forventet! Men er mitt første forsøk på å bli gravid, så er vel over gjennomsnittet overivrig 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zarina skrev:

Ja jeg har hatt veldig korte lutealfaser etter at jeg tok ut spiralen i slutten av august (var normale før forrige graviditet). Begynte med 4 dager og har forbedret seg opp til 8 dager forrige syklus, så må si jeg er veldig overrasket over positive tester og har vel egentlig en følelse av at det ikke kommer til å holde hele veien. Håper jo så klart, men ikke noen store forhåpninger. Jeg hadde så vidt bitte bitte litt rosa på papiret på torsdag så da regner jeg med at mensen var på vei. Og fredag fikk jeg svaaaak positiv test.

Hvor lange faser pleier du å ha? Kan det være festeblødning du har nå eller spottet du alltid mange dager før mensen?

4 dager var kort ja! Så godt at kroppen din stabiliserer seg nå da. Da er du på rett vei! Har troa på at testene dine forblir positive jeg 💛

Jeg har aldri spottet tidligere. Men i de siste ppene nå så har kroppen endret seg syns jeg og har spottet fra dag 9-10 som regel. Gyn er ikke så opphengt i dette, men jeg mener d er for kort.. Tror ikke d er meningen at jeg skal få flere barn jeg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Yvonne123 skrev:

Håper ikke jeg forstyrrer her, men blir så revet med av å lese alle kommentarene og kjenner etter på alle symptomer jeg kan ha! Har skikkelig på følelsen av at jeg er gravid, men er bare 6dpo så sitter vel litt mer i hodet mitt enn noe annet 😅 Tok en sånn billig teststrimmel til morningen i dag, men ingenting, noe som var veldig forventet! Men er mitt første forsøk på å bli gravid, så er vel over gjennomsnittet overivrig 🙈 

Klart du ikke forstyrrer ☺ jeg er like testegal som deg 😂 mine var også helt blanke 6 dpo, men fikk svak strek 8dpo ☺ når har du ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Zarina skrev:

Klart du ikke forstyrrer ☺ jeg er like testegal som deg 😂 mine var også helt blanke 6 dpo, men fikk svak strek 8dpo ☺ når har du ikm?

Haha, godt å høre 😊 Har ikm om 8-9 dager, så er vel egentlig ikke vits i å teste enda, men klarer ikke helt å la være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Yvonne123 skrev:

Håper ikke jeg forstyrrer her, men blir så revet med av å lese alle kommentarene og kjenner etter på alle symptomer jeg kan ha! Har skikkelig på følelsen av at jeg er gravid, men er bare 6dpo så sitter vel litt mer i hodet mitt enn noe annet 😅 Tok en sånn billig teststrimmel til morningen i dag, men ingenting, noe som var veldig forventet! Men er mitt første forsøk på å bli gravid, så er vel over gjennomsnittet overivrig 🙈 

Jeg begynte å mistenke graviditet når jeg var 6dpo også!!! Hadde stikking i siden nederst i magen, og våknet på natten og var kvalm😂 og jeg er gravid, så jeg tror faktisk at man kan kjenne ting så tidlig, det var vel sikkert rundt 6-7dpo at egget festet seg her, så da kan man vel kjenne det på kroppen! Jeg fikk svak positiv 10dpo 😁 blir spennende å se om det blir noen positive tester!!😁 

håper å se flere inne på desember 2018 gruppen❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har vert så redd for å ikke være gravid likevel, at HCG nivået ikke stiger som det skal osv.. har ikke testet på noen dager, men testet igjen i dag!! Og den så slik ut!!!😁😁😁 NÅ er jeg heilt sikker på at jeg er gravid, og at hcg nivået har steget, haha😂 

15085186-FCD3-44A6-9A6D-3D56D5E3ECD1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Knerten <3 skrev:

4 dager var kort ja! Så godt at kroppen din stabiliserer seg nå da. Da er du på rett vei! Har troa på at testene dine forblir positive jeg 💛

Jeg har aldri spottet tidligere. Men i de siste ppene nå så har kroppen endret seg syns jeg og har spottet fra dag 9-10 som regel. Gyn er ikke så opphengt i dette, men jeg mener d er for kort.. Tror ikke d er meningen at jeg skal få flere barn jeg 💛

Hvor lenge har dere prøvd? Husker jeg rett i at du var i slutten av 30-åra? For meg så har jeg blitt gravid første gang jeg har brukt pree-seed glidemiddel begge ganger. Mye mulig det er tilfeldig, men kan jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd?  Har du prøvd progesterron for å forlenge lutealfasene dine? Forstår godt at det er utrolig frustrerende å prøve mnd etter mnd uten resultat :( Vi brukte 10 md på førstemann og jeg husker hvor lei vi var begge to (ikke at det egentlig var så veldig lenge å prøve, men føltes sånn)... Hold motet oppe, så lenge du har el så er det håp om en liten spire hos deg også <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yvonne123 skrev:

Haha, godt å høre 😊 Har ikm om 8-9 dager, så er vel egentlig ikke vits i å teste enda, men klarer ikke helt å la være! 

Kjenner meg sååå godt igjen! Klarer jo ikke la være. Og når man har kjøpt typ 100 tester på ebay så er det liksom ikke så lett å si til seg selv av man må spare på testene heller :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hope123 skrev:

Jeg som har vert så redd for å ikke være gravid likevel, at HCG nivået ikke stiger som det skal osv.. har ikke testet på noen dager, men testet igjen i dag!! Og den så slik ut!!!😁😁😁 NÅ er jeg heilt sikker på at jeg er gravid, og at hcg nivået har steget, haha😂 

15085186-FCD3-44A6-9A6D-3D56D5E3ECD1.jpeg

Ingen tvil der nei :D så deilig å se så sterke tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zarina skrev:

Kjenner meg sååå godt igjen! Klarer jo ikke la være. Og når man har kjøpt typ 100 tester på ebay så er det liksom ikke så lett å si til seg selv av man må spare på testene heller :legrine:

Veldig sant! Nå skal jeg prøve å holde meg til fredag med å teste, men ikke lett når man går rundt å tenker på det konstant :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Hope123 skrev:

Jeg som har vert så redd for å ikke være gravid likevel, at HCG nivået ikke stiger som det skal osv.. har ikke testet på noen dager, men testet igjen i dag!! Og den så slik ut!!!😁😁😁 NÅ er jeg heilt sikker på at jeg er gravid, og at hcg nivået har steget, haha😂 

15085186-FCD3-44A6-9A6D-3D56D5E3ECD1.jpeg

Haha der var det ingen tvil nei :hjerte: magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zarina skrev:

Hvor lenge har dere prøvd? Husker jeg rett i at du var i slutten av 30-åra? For meg så har jeg blitt gravid første gang jeg har brukt pree-seed glidemiddel begge ganger. Mye mulig det er tilfeldig, men kan jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd?  Har du prøvd progesterron for å forlenge lutealfasene dine? Forstår godt at det er utrolig frustrerende å prøve mnd etter mnd uten resultat :( Vi brukte 10 md på førstemann og jeg husker hvor lei vi var begge to (ikke at det egentlig var så veldig lenge å prøve, men føltes sånn)... Hold motet oppe, så lenge du har el så er det håp om en liten spire hos deg også <3

Har prøvd siden ifjor sommer, men ikke fått vært like aktive hver pp da mannen jobber turnus. Jeg er 37 ja. Tusen takk for gode råd, skal absolutt teste preseed. Skal foreslå progesteron for gyn. Hun sier at el alltid var 14 dager før tr, men det stemmer ikke, da jeg ser at tr kommer 9-10 dager etter el dagen. 

Skal prøve å holde motet oppe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Knerten <3 skrev:

Har prøvd siden ifjor sommer, men ikke fått vært like aktive hver pp da mannen jobber turnus. Jeg er 37 ja. Tusen takk for gode råd, skal absolutt teste preseed. Skal foreslå progesteron for gyn. Hun sier at el alltid var 14 dager før tr, men det stemmer ikke, da jeg ser at tr kommer 9-10 dager etter el dagen. 

Skal prøve å holde motet oppe :hjerte:

Vet alt om turnuslivet, ikke så lett å være prøver når man ikke er på samme sted! Ikm kommer vel vanligvis 14 dager etter el og er etter det jeg har forstått lik hos en kvinne hele livet. Men den kan påvirkes av hormoner i kroppen og derfor bli ustabil til tider. Kan det være at du og gyn definerer mensen ulikt og at gyn ikke regner spotting som mensen? 

Jeg kjøpte preeseed på eBay (England) og sparte en god del på å kjøpe der. Håper det snart klaffer for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 8-9dpo, fortsatt ingen positiv strek på testen (klarte ikke vente til slutten av uka) men har begynt å kjenne vondt i nedre del av rygg når jeg hoster, noe jeg aldri har opplevd før! Kan dette være et tegn på graviditet? Eller er det noe som egentlig kommer senere i svangerskapet? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 7.09, Hope123 skrev:

Jeg begynte å mistenke graviditet når jeg var 6dpo også!!! Hadde stikking i siden nederst i magen, og våknet på natten og var kvalm😂 og jeg er gravid, så jeg tror faktisk at man kan kjenne ting så tidlig, det var vel sikkert rundt 6-7dpo at egget festet seg her, så da kan man vel kjenne det på kroppen! Jeg fikk svak positiv 10dpo 😁 blir spennende å se om det blir noen positive tester!!😁 

håper å se flere inne på desember 2018 gruppen❤️ 

Er det laget en desember gruppe?  😊 Jeg følger denne tråden ut, men ønsker også å hoppe over til en termingruppe😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Smågodt1 skrev:

Er det laget en desember gruppe?  😊 Jeg følger denne tråden ut, men ønsker også å hoppe over til en termingruppe😃 

Ja, så at du fant den :) ja, jeg følger også med her, men er gøy å være med i en termingeuppe også😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hope123 skrev:

Ja, så at du fant den :) ja, jeg følger også med her, men er gøy å være med i en termingeuppe også😁 

Ja, jeg har sett etter den i «1 trimester», men fant den etterhvert 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Smågodt1 skrev:

Er det noen flere her som har testet seg? 🤞 

Tenkte å teste meg i morgen jeg, men vet ikke om jeg tør! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet meg i dag med CB digital (den som kan teste tidlig) og den ble negativ :( Er 11-12 dpo, så hadde håpt at jeg snart fikk oppleve en form for strek på noen tester, fordi jeg føler meg gravid. Føler jeg har trent magemusklene mine hard (noe jeg absolutt ikke har gjort) og har følt meg lemster i nedre del av magen de 3-4 siste dagene. Har i tillegg også fortsatt veldig vondt i nedre del av ryggen. Men igjen er jeg redd jeg leter etter symptomer siden ønsket er så stort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak positiv i dag, 12dpo 😳 🙈😄 Prøver meg på en digital senere, så kan mannen få fint påskeegg 🐣☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Rullgardin skrev:

Svak positiv i dag, 12dpo 😳 🙈😄 Prøver meg på en digital senere, så kan mannen få fint påskeegg 🐣☺️☺️☺️

Ååå så spennende :) Håper den bare blir sterkere for hver dag og at den digitale kan bekrefte det!
Hvilken test fikk du svak strek på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...