Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Jeg har en 12-åring som har lyst til å prøve slalåm. Hva trenger man av utstyr og hvor mye koster det ca? (Det finnes ikke utleie eller brukt utstyr å få kjøpt her) Anonymkode: c0510...65e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Kommer an på hvor stor ungen er. Høyde og vekt. Anonymkode: 1b7b3...088
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Sorry, mente 10 år. Bomma på tastene... Han er 140 cm og ca 28 kg. Anonymkode: c0510...65e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Har du sjekket Finn? Jeg kjøper det meste til barna der, de vokser så fort ut av det. Start med vanlige ski, ikke twin tip, og kjøp korte ski. Kjøper du i butikk får du god hjelp der. Er det aller første gang han står hadde jeg investert i en time med skilærer og lært riktig teknikk med en gang😊 Anonymkode: c8753...339
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Har en 10 åring som begynte denne vinteren. Kjøpte pent brukt utstyr på finn, med så dårlige vintre som det har vært de siste åra var det mye pent brukt til salgs og jeg tror vi gå 500-600 for ski og støvler som så helt nye ut. Det du ellers trenger av utstyr er hjelm og evt slalombriller. Etterhvert trengs staver, men det er ikke nødvendig i starten Anonymkode: c0c88...82e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Kjøp brukt. Det finnes jo over alt, og om ikke kan det sendes. Kjøp støvler som passer, de skal man ikke vokse inn i, men ut av. Skiene kan godt være i kroppslengde når han aldri har prøvd før. Ikke kjøp så korte at de blir vinglete, men heller ikke så lange at de blir vanskelig å forflytte seg med. Twintip er bare tull med mindre ungen faktisk skal kjøre baklengs. De færreste begynner med det. Kjøp lettkjørte jr-ski slik at han lærer seg å svinge. Jeg ville kjøpt 140 lange. Så har han dem neste år og. Hjelm er desidert viktigst og den kjøper du ny og passer på at den går ned i pannen og at det ikke blir noen glipe mellom brillene og hjelmen. Den må også passe til hodet. Stavene skal være kortere enn langrennsstaver, og så store barn bør absolutt benytte staver i alpint. Bindingene tåler vekta hans uansett når han er 28 kg, de går enten til 4,5 (altså 45) eller til 7 (altså 70) på barne- og jr. ski.Sett dem på noen kg over kroppsvekt så løser de ut på riktig tidspunkt. Lykke til og kos dere med verdens kuleste sport etter sykling (helt objektivt...) Anonymkode: cf209...6f5
soleia Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp brukt. Det finnes jo over alt, og om ikke kan det sendes. Kjøp støvler som passer, de skal man ikke vokse inn i, men ut av. Skiene kan godt være i kroppslengde når han aldri har prøvd før. Ikke kjøp så korte at de blir vinglete, men heller ikke så lange at de blir vanskelig å forflytte seg med. Twintip er bare tull med mindre ungen faktisk skal kjøre baklengs. De færreste begynner med det. Kjøp lettkjørte jr-ski slik at han lærer seg å svinge. Jeg ville kjøpt 140 lange. Så har han dem neste år og. Hjelm er desidert viktigst og den kjøper du ny og passer på at den går ned i pannen og at det ikke blir noen glipe mellom brillene og hjelmen. Den må også passe til hodet. Stavene skal være kortere enn langrennsstaver, og så store barn bør absolutt benytte staver i alpint. Bindingene tåler vekta hans uansett når han er 28 kg, de går enten til 4,5 (altså 45) eller til 7 (altså 70) på barne- og jr. ski.Sett dem på noen kg over kroppsvekt så løser de ut på riktig tidspunkt. Lykke til og kos dere med verdens kuleste sport etter sykling (helt objektivt...) Anonymkode: cf209...6f5 Blei anbefalt, både på nettet og i butikken, at skia skal nå ein stad mellom haka og nasetippen på barnet. Ikkje lengre, fordi det er vanskelegare å svinge med lange ski.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Vi bruker ryggskinne også Anonymkode: 7ae46...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 2000,- maks tenker jeg. Du går alltids en reste pris, fjordårets modell etc. Du trenger ikke super kvalitet om det er første gang han står dom 10 åring, ski er ski 😊 Hvor er det trekk der man ikke kan leie ski? Hadde gått for 120 cm ski. Anonymkode: 1b7b3...088
Serepta Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Om du skal kjøpe nytt, så har Coop Obs ofte greie pakker til barn. Husk hjelm og skibriller. Ryggskinne er en grei forsikring som mine alltid bruker. Staver trenger man ikke, enklere å håndtere trekket og å lære å svinge etc uten.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 Xxl har salg om dagen. Kanskje litt utplukket nå for det har var en uke i alle fall, men går jo an å sjekke ut Anonymkode: 0af4d...06b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 Takk for alle gode tips. Vi bor ganske i 'gokk', så noen xxl eller andre store kjeder finnes nok ikke her. Heisen er en fjellheis, drevet på dugnadsinnsats, derfor ingen utleie... Anonymkode: c0510...65e
MollyOdd Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 Kjøp brukt. Som flere skriver får du bra utstyr til en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode tips. Vi bor ganske i 'gokk', så noen xxl eller andre store kjeder finnes nok ikke her. Heisen er en fjellheis, drevet på dugnadsinnsats, derfor ingen utleie... Anonymkode: c0510...65e Sønnen min fikk slalåmski fra xxl til jul, bestilt på nett, fri frakt, ikke noe problem. Anonymkode: 21867...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå