Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Noen her som er blitt operert for dette, og vil dele litt erfaringer? Før, under, etter? Anonymkode: 97d5d...384
Mathias07 Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Jeg har operert for livorfremfall grad 3. Først var jeg til fastlegen, som henviste meg til sykehuset. Ble da først kalt inn til sykehuset for å finne ut om det måtte opereres, når det er gjort et det bare å vente på time til operasjon. Kommer på sykehuset tidlig på morgenen, får et rom der du kan være til det er din tur + at de tar noen prøver. Trilles så inn på operasjonsstuen, får narkose å blir borte. Tar ca en times tid. Måtte ligge over en natt. Etterpå bli du sykmeldt 4-6 uker avhengig av hvilken jobb du har. Har ikke lov å løfte tungt, men bevegelse er bra i forhold til blodpropp ( noe jeg fikk selv med masse bevegelse). Veldig fornøyd nå etter snart ett år. Kan trene igjen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Denne: http://friskavunderlivsprolaps.blogspot.no/2018/01/er-du-en-kvinne-eller-kjenner-du-en.html?m=1 Anonymkode: 1e626...dfd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Tusen takk for svar😊 hvordan bestemte de at det måtte opereres? Det er snart 7 år siden jeg fødte sist, men er nå det siste halve året at dette har falt ned. Har vært flink med både knipeøvelser og bekkenbunnstrening lenge etter fødsel, men har jo tydeligvis ikke hjulpet😔 Nå har jeg så store plager og jeg kjenner en frykt for at legene vil prøve alt mulig annet før en eventuel operasjon . Fikk du velge selv om du skulle bli operert? Fastlegen har henvist meg videre på sykehuset. Hun mente en grad 3-4 på blære og bakrevegg litt mindre på livmor. Anonymkode: 97d5d...384
Mathias07 Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar😊 hvordan bestemte de at det måtte opereres? Det er snart 7 år siden jeg fødte sist, men er nå det siste halve året at dette har falt ned. Har vært flink med både knipeøvelser og bekkenbunnstrening lenge etter fødsel, men har jo tydeligvis ikke hjulpet😔 Nå har jeg så store plager og jeg kjenner en frykt for at legene vil prøve alt mulig annet før en eventuel operasjon . Fikk du velge selv om du skulle bli operert? Fastlegen har henvist meg videre på sykehuset. Hun mente en grad 3-4 på blære og bakrevegg litt mindre på livmor. Anonymkode: 97d5d...384 De måler hvor langt ned den har sklidd ned. Med grad 3-4 blir du mest sannsynlig operert. Jeg hadde grad 3 på livorfremfall, det kunne dem se med en gang uten å måle. ( Da ligger den på utsiden av åpningen.)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Følger denne, skal inn 19 mars til vurdering. Her har tarmen falt inn og løsnet i tillegg til kollapset skjedevegg og livmorfremfall så jeg blir hysterisk om de ikke gjør noe. Er ikke i stand til å gå på do uten å hjelpe til, men siden det kun er 4 mnd siden fødsel så vil de vente å se. Hadde fremfall etter forrige fødsel og, det ble ikke bedre og nå er det jo mye verre. Må nå ha klyx for å tømme meg ca hver 10 dag og da sitte å dytte inn vaginalt fremfall for så å dytte inn endetarmen etterpå. Det er så jævlig at jeg vil bare grine. Anonymkode: a9c5f...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå