Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Våknet for tre-fire dager siden med en tørr og rar følelse i brystet, og følte meg uvel. Dette utviklet seg til feber og skikkelig sykdomsfølelse. Lå rett ut i to dager med veldig høy feber. Orket ingenting, bare sov. Paracet hjalp lite. Ekle detaljer: har måtte snytt meg mye, men har vært helt blankt og rennende, mens jeg samtidig har hostet opp tykt, gulbrunt slim fra lungene. Er fremdeles dårlig, men håper jeg er på bedringens vei. Har ikke vært så dårlig på minst tyve år, men trodde man lå nede i minst en uke om det var influensa? Har noen hatt noe lignende? Anonymkode: abbc0...316
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 En saftig forkjølelse - tror jeg! Anonymkode: 284e5...408
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Eneste som kan gi sikkert svar er en blodprøve. En kraftig forkjølelse kan gjøre deg like syk som en influensa og alle blir ikke like syke av influensa heller. Anonymkode: 60f03...0a6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Feber over flere dager og generell sykdomsfølelse i kroppen, tyder på influensa. Anonymkode: 52c18...126
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Har samme symptomer. Har ligget siden mandag. Anonymkode: 133a5...729
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feber over flere dager og generell sykdomsfølelse i kroppen, tyder på influensa. Anonymkode: 52c18...126 Glemte å ai at jeg også har hatt mye verk i muskler og ledd, spesielt korsrygg og nakke, men blir så i tvil siden de fleste steder sier at en influensa slår en ut i ukevis. Ikke at jeg bør være så sikker på at det er over, føler meg enda ikke bra. Anonymkode: abbc0...316
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har samme symptomer. Har ligget siden mandag. Anonymkode: 133a5...729 Huff, god bedring! Anonymkode: abbc0...316
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feber over flere dager og generell sykdomsfølelse i kroppen, tyder på influensa. Anonymkode: 52c18...126 Mens mye snørr kan tyde på en forkjølelse. Man kan få høy feber av en vanlig forkjølelse, men det er mest vanlig ved influensa Man kan få masse snørr av influensa, men det er ikke så vanlig, det er mer vanlig ved forkjølelse Konklusjon: En mild influensa kan ligne en forkjølelse, mens en kraftig forkjølelse kan gi influensasymptomer. Eneste som kan skille sikkert er en blodprøve Anonymkode: 60f03...0a6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, Ledda skrev: Hvorfor lurer du på dette? Nysgjerrighet? Jeg må innrømme at jeg ikke har vært forkjølet på ti år, så lurer på om det er meg som har blitt pinglete, eller om det er noe "kraftigere" Innser at jeg burde ha dratt til legevakten i forgårs, da det var på det verste, men nå føler jeg meg litt for frisk til å gjøre det. Anonymkode: abbc0...316
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Høres ut som influensa. Jeg hadde det på samme måte, men var syk lenger da. Men hvor lenge er det siden du var sengeliggende? Jeg var oppe en dag og følte meg bedre, for så å bli sengeliggende med feber igjen neste dag og 2 dager til... Vær forsiktig med å anstrenge deg for mye fordi du tror du er bedre i alle fall. Anonymkode: 76ec8...b07
Ledda Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nysgjerrighet? Jeg må innrømme at jeg ikke har vært forkjølet på ti år, så lurer på om det er meg som har blitt pinglete, eller om det er noe "kraftigere" Innser at jeg burde ha dratt til legevakten i forgårs, da det var på det verste, men nå føler jeg meg litt for frisk til å gjøre det. Anonymkode: abbc0...316 Men hva skulle legevakten ha gjort da? Både forkjølelse og influensa behandles best hjemme i varm seng. Ikke noe en vanligvis bryr leger med, med unntak av de med nedsatt immunforsvar. Skjønner du ikke er mye syk. Glad skal du være for det. God bedring:-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 13 minutter siden, Ledda skrev: Men hva skulle legevakten ha gjort da? Både forkjølelse og influensa behandles best hjemme i varm seng. Ikke noe en vanligvis bryr leger med, med unntak av de med nedsatt immunforsvar. Skjønner du ikke er mye syk. Glad skal du være for det. God bedring:-) Jeg har dårlige lunger, så er alltid litt nervøs om jeg får slim derfra. Ettersom fastlegen er på permisjon så blir legevakt det beste. Takk for det. Anonymkode: abbc0...316
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som influensa. Jeg hadde det på samme måte, men var syk lenger da. Men hvor lenge er det siden du var sengeliggende? Jeg var oppe en dag og følte meg bedre, for så å bli sengeliggende med feber igjen neste dag og 2 dager til... Vær forsiktig med å anstrenge deg for mye fordi du tror du er bedre i alle fall. Anonymkode: 76ec8...b07 Er fremdeles sengeliggende ;P prøvde å ta litt klesvask, men ble svimmel og måtte legge meg igjen. Tror du har veldig rett i det, og skal absolutt følge rådet ditt! Takk Anonymkode: abbc0...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå