Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Regn ut at en kake i rundform blir ca 16 kakestykker, langpanne (hel) blir 25 kakestykker. Så må man finne ut hvor glad familien er i kake. I min familie går det lite kake, men i mannens familie elsker de kake, så vi hadde 4 kaker i dåpen (32 gjester) og da var rubbel og bit borte Anonymkode: a6e6b...827
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 6-8 kaker tenker jeg. litt avhengig av størrelsen, og om gjestene er barn eller voksne. Anonymkode: 1f60e...f8c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regn ut at en kake i rundform blir ca 16 kakestykker, langpanne (hel) blir 25 kakestykker. Så må man finne ut hvor glad familien er i kake. I min familie går det lite kake, men i mannens familie elsker de kake, så vi hadde 4 kaker i dåpen (32 gjester) og da var rubbel og bit borte Anonymkode: a6e6b...827 Takk! Her blir det mange kakeelskere. Vi satser på: ostekake, pavlova, gulrotkake og sjokoladekake. I tillegg tenkte vi å ha frukt, bær, popkorn, hvetebakst og muffins. Anonymkode: bdb18...3bd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 6-8 kaker tenker jeg. litt avhengig av størrelsen, og om gjestene er barn eller voksne. Anonymkode: 1f60e...f8c Forslag til kaker? Takk for svar. Anonymkode: bdb18...3bd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Her blir det mange kakeelskere. Vi satser på: ostekake, pavlova, gulrotkake og sjokoladekake. I tillegg tenkte vi å ha frukt, bær, popkorn, hvetebakst og muffins. Anonymkode: bdb18...3bd Marsipankake eller bløtkake om det kommer gamle folk. De elsker krem. Det gjør barn også for så vidt. Jeg skal ha minst 6 kaker neste runde. Blir ostekake, marsipankake, pavlova, snickerskake, suksessterte og sjokoladekake. I tillegg skal vi ha «bolle surprise» (boller fylt med sjokolade eller vaniljekrem) og boller Anonymkode: a6e6b...827
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forslag til kaker? Takk for svar. Anonymkode: bdb18...3bd Spørs jo hva dere liker i tillegg til det du har listet opp. Er jo vanlig å ha masjipankake i dåp, men hadde ikke vært en nødvendighet for min del. Gunhilds sjokoladekake (en blanding mellom sjokoladekake og bløtkake, bare å Google) Verdens beste/kvæfjordkake (kjært barn har mange navn) Suksessterte Er jo godt med rester etterpå også, litt stusslig om gjestene ikke tør å forskyne seg fordi det er så lite igjen. Anonymkode: 1f60e...f8c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Marsipankake eller bløtkake om det kommer gamle folk. De elsker krem. Det gjør barn også for så vidt. Jeg skal ha minst 6 kaker neste runde. Blir ostekake, marsipankake, pavlova, snickerskake, suksessterte og sjokoladekake. I tillegg skal vi ha «bolle surprise» (boller fylt med sjokolade eller vaniljekrem) og boller Anonymkode: a6e6b...827 Marsipankake var lurt. Suksessterte er godt. Anonymkode: bdb18...3bd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Marsipankake var lurt. Suksessterte er godt. Anonymkode: bdb18...3bd Marsipankake kan jo også pyntes pent, så det pleier å bli hovedattraksjon selv om ingen spiser den😂 Suksessterte er det beste som er Anonymkode: a6e6b...827
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Marsipankake kan jo også pyntes pent, så det pleier å bli hovedattraksjon selv om ingen spiser den😂 Suksessterte er det beste som er Anonymkode: a6e6b...827 Sant. Det smaker grusomt, men trenger heldigvis ikke spise det selv. Anonymkode: bdb18...3bd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Jeg tenker at i en dåp skal det være litt flottere enn i en vanlig bursdag, altså skal det være et kakebord som ser flott ut og som gjester kan ta flere runder til og forsyne seg av litt forskjellig uten å måte skrape fatene. Det skal bugne litt, det skal være flere valg og man skal forsyne seg flere ganger. Rester er helt greit, send noe med gjestene hjem, putt noe i fryseren, inviter naboer eller venner på restelag neste dag eller ta med på jobb. Det skal være rester etter en dåp. Vi hadde: Marsipankake Sjokoladekake Oreokake En glutenfri marengs/kokoskake med sjokoladekrem (var svigerinne som bakte, veldig god) Muffins (en del barn i familien) Kanelboller Kransekake Iskake Et bar boller med potetgull Et par skåler med småsjokolader Fruktfat Anonymkode: 97465...59c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Vi har vel vært ca like mange, og har hatt: Marsipankake, verdens beste, sjokoladekake, muffins, suksessterte, gulrotkake, ostekake, kransekake. Mulig vi hadde mer å. Kakeglad familie på min side. Er kakebord skal bugne i dåp, konfirmasjon og bryllup syns jeg 😊 Anonymkode: 3bb8a...af1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk! Her blir det mange kakeelskere. Vi satser på: ostekake, pavlova, gulrotkake og sjokoladekake. I tillegg tenkte vi å ha frukt, bær, popkorn, hvetebakst og muffins. Anonymkode: bdb18...3bd Synes du har gjort gode kakevalg! Jeg ville plusset på en marsipankake og suksessterte siden det er 30 kakemonser der. Og så håper jeg det er en saftig og god sjokoladekake Jeg ville altså hatt 6 kaker, de klassiske favorittene. Kjekt at folk kan fråtse litt ved slike ankedninger. Jeg hadde ikke brydd meg med både muffins og boller, men valgt en av delene (om noen). Heller kransekake. Så ville jeg hatt is med bær, nonstop og peanøtter ved siden av. Samt en skål med twist. Anonymkode: ef46d...9a7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har vel vært ca like mange, og har hatt: Marsipankake, verdens beste, sjokoladekake, muffins, suksessterte, gulrotkake, ostekake, kransekake. Mulig vi hadde mer å. Kakeglad familie på min side. Er kakebord skal bugne i dåp, konfirmasjon og bryllup syns jeg 😊 Anonymkode: 3bb8a...af1 Så nå på bilder fra sist dåp. Var visst oreokake, en type rullekake og en sjokoladekake med mmf-lokk i tillegg til det andre jeg skreiv. Og hadde hjemmelagde vaniljekjeks og fruktfat. Kan tenke meg at antallet kaker sikkert var noenlunde likt på dåpen til førstemann. Men vi var nok noen mer. Innbiller meg at vi var i underkant av 40 stk. Anonymkode: 3bb8a...af1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 ville hatt 5 kaker pluss fruktspyd til 30 personer, da har man et solid utvalg. Ville droppet muffins/gjørbakst som ofte blir tørt om man lager dem i forveien. Kaker jeg ville hatt ostekake (sitron), sjokoladekake (barnevennlig), gulrotkake, marsipankake (dåpskaka), eplekake med krem eller is. Ville heller hatt morsomme gele"drinker" eller isbar til barna enn muffins og popkorn! Lykke til og gratulerer med dåpsbarnet Anonymkode: f0b7f...e7e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 Ville hatt Bløtkake PAvlova Oreokake Ostekake Sjokoladekake Gulrotkake Verdens beste Suksessterte Is, nonstop og peanøtter Fruktfat Ja, vi er glade i kaker Og som andre nevner, et kakebord i dåp skal bugne og rester bare fint! Anonymkode: 57779...c90
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 Takker for mange gode tips! Muffins og hvetebakst var tenkt til barna som kommer. Det kommer ca ti barn i tillegg til de 30 voksne. Vi går for : Marsipankake, ostekake, pavlova, gulrotkake, eple- og kanelmuffins med vaniljekrem, bringebærmuffins, daimkake, sjokoladekake, hvetebakst, popkorn, frukt, bær og gelé. Anonymkode: bdb18...3bd
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 Vi hadde 28 gjester i dåpen til sønnen vår, og vi hadde: Oreokake 2 Ostekaker (en vanlig og en blå/konditorfarget) Snickerskake Langpanne sjokoladekake Marsipanlake/dåpskake Kransekake Suksessterte Bløtkake med vaniljefyll Bløtkake med bær Pavlova Dajm-iskake Karamellpudding Gele Multer og krem Skål med jordbær Vanlig is Etter dåpen fikk alle gjester ta med hjem kake, og vi hadde rester til etterlag med venner mandagskvelden. Helt vanlig her jeg bor 😊 Her kommer gjester og naboer med kaker uten at det er planlagt 😄 Mvh sunnmøring (som er kjent for det sunnmørske festbord med overdrevne mengder med kaker) Anonymkode: ef98a...144
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde 28 gjester i dåpen til sønnen vår, og vi hadde: Oreokake 2 Ostekaker (en vanlig og en blå/konditorfarget) Snickerskake Langpanne sjokoladekake Marsipanlake/dåpskake Kransekake Suksessterte Bløtkake med vaniljefyll Bløtkake med bær Pavlova Dajm-iskake Karamellpudding Gele Multer og krem Skål med jordbær Vanlig is Etter dåpen fikk alle gjester ta med hjem kake, og vi hadde rester til etterlag med venner mandagskvelden. Helt vanlig her jeg bor 😊 Her kommer gjester og naboer med kaker uten at det er planlagt 😄 Mvh sunnmøring (som er kjent for det sunnmørske festbord med overdrevne mengder med kaker) Anonymkode: ef98a...144 Jeg ble litt sjokket da jeg leste listen din, men så skjønte jeg greia da jeg leste at du var sunnmøring😂 Hilsen hun som er gift med en sunnmøring og har brukt 25 år på å venne seg til kakekulturen på Sunnmøre. Anonymkode: eed82...bd4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #20 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble litt sjokket da jeg leste listen din, men så skjønte jeg greia da jeg leste at du var sunnmøring😂 Hilsen hun som er gift med en sunnmøring og har brukt 25 år på å venne seg til kakekulturen på Sunnmøre. Anonymkode: eed82...bd4 😂😂😂 Skjønner godt at det tar tid å venne seg til dette 😄 Her hadde jeg faktisk organisert 6 kaker +is, bær og pudding. De siste 6 kakene kom med gjestene som «bare bakte sammen noe greier i full fart fordi de ville hjelpe til» 😂 Helt normalt! Anonymkode: ef98a...144
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #21 Skrevet 3. mars 2018 Eg hadde nok bakt 8 kaker. Nokon enkle og nokon litt meir avanserte. Liker godt ostekake og oreo for då sleppe eg steike. Ellers er marsipankake, sukseterte, pavlova, iskake lette og gode kaker Anonymkode: ac924...f77
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #22 Skrevet 3. mars 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: ville hatt 5 kaker pluss fruktspyd til 30 personer, da har man et solid utvalg. Ville droppet muffins/gjørbakst som ofte blir tørt om man lager dem i forveien. Kaker jeg ville hatt ostekake (sitron), sjokoladekake (barnevennlig), gulrotkake, marsipankake (dåpskaka), eplekake med krem eller is. Ville heller hatt morsomme gele"drinker" eller isbar til barna enn muffins og popkorn! Lykke til og gratulerer med dåpsbarnet Anonymkode: f0b7f...e7e Er du pensjonist? Dette hørtes stusselig ut! Høres ut som besøk hos oldemor. Du burde nok oppdatere kakelisten din... Anonymkode: 1093e...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #24 Skrevet 4. mars 2018 Jeg ville bakt: - 1 bløtkake - 1 sjokoladekake (gjerne en litt spennende) - 1 ostekake - Boller/kanelsnurrer Det bør være nok, og mest sannsynlig finner alle noe de liker på bordet Ville kanskje hatt et lite fruktfat og en skål med twist i tillegg. Anonymkode: 495b8...167
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #25 Skrevet 4. mars 2018 Vi hadde til 32 gjester: Lukket valnøtt Kvæfjordkake Sitronostekake med marengslokk Devil’s food cake Gulrotkake Makroner Kanelboller. Det eneste det var mye igjen av var Lukket valnøtt. Anonymkode: 723de...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå