Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Forslag til to billige middager, pålegg, lørdagskos og generelt en rimelig handlevogn for en familie på 4? Anonymkode: 01296...5f6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Klarer du ikke det, så har du dårlig økonomisk sans! Det her er matbudsjettet mitt på ei uke -100 kr, og vi koser oss på lørdager. Hjemmelaget pizza er billig. Ost, skinke og tomat/agurk/paprika. Kjøttkaker med poteter er også billig å lage. Potetgull, grønnsaker og dip som lørdagskos Anonymkode: 805f8...a66
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Ja får bare beklage, men jeg synes det er vanskelig å handle sunt og næringsrikt for to barn og to voksne for lite penger. 600 er nok for to dager, men pleier å storhandle på fredager for 1500 så må tenke litt annerledes bare. Hi Anonymkode: 01296...5f6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Frossen sei eller torsk med poteter og grønnsaker på søndag. Vegetartaco i kveld og lasagne i morgen? Kutt ned på godis og brus. Anonymkode: ec1bd...6c4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja får bare beklage, men jeg synes det er vanskelig å handle sunt og næringsrikt for to barn og to voksne for lite penger. 600 er nok for to dager, men pleier å storhandle på fredager for 1500 så må tenke litt annerledes bare. Hi Anonymkode: 01296...5f6 Da fjerner du bare 60% av storhandelen da. Easy-peasy Anonymkode: 805f8...a66
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Billig og sunn middag: Grønsakssuppe, lapskaus, Pizza (neste dag med alle restene. Deigen lager du selv med mel/vann/olje/salt/bakepulver), Pai (paideig lager du selv, og i paien har du i restene fra dagen før. Og egg. Evt billig kjøtt/fisk/kylling), Gulrotsuppe, søtpotetsuppe... Hold deg til FirstPrice og «billigkroken». Lørdagskos: smågodt (løsvekt er billigere en poser). Evt vafler med is og nonstop/kakaopulver. Bake selv. Vi drikker ikke brus, men jeg tror FirstPrice har både billig brus og saft? Anonymkode: 303bf...084
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 Da må du vel bare ta storhandelen på mandag, så blir det helgehandel i dag. For det så er det ingen problem å lage taco i dag, hjemmelaget pizza i morgen og noe godt til søndag. Vi klarer det helt fint, og vi er 6 stk. Hvorav 3 er tenåringer Anonymkode: c9f1a...bc2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja får bare beklage, men jeg synes det er vanskelig å handle sunt og næringsrikt for to barn og to voksne for lite penger. 600 er nok for to dager, men pleier å storhandle på fredager for 1500 så må tenke litt annerledes bare. Hi Anonymkode: 01296...5f6 Det er ikke lite penger, bare dere som er vant til mye mer. Du har 300 kroner hver dag og trenger ikke billige middager hjemmelagde hamburgere i brød med søtpotetbåter og salat koteletter med ovnsbakte grønnsaker og gratinerte poteter pålegg har dere vel noe av fra før vil jeg tro - skinkepålegg egg syltetøy leverpostei agurk paparika tomat en pose chips en stor plate sjokolade Anonymkode: a7a5d...206
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer du ikke det, så har du dårlig økonomisk sans! Det her er matbudsjettet mitt på ei uke -100 kr, og vi koser oss på lørdager. Hjemmelaget pizza er billig. Ost, skinke og tomat/agurk/paprika. Kjøttkaker med poteter er også billig å lage. Potetgull, grønnsaker og dip som lørdagskos Anonymkode: 805f8...a66 100 kroner på EN UKE?? 😨 Jeg tar gjerne imot middags ideer og pålegg til 14,50 dagen 😊 Anonymkode: f285c...ace
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: 100 kroner på EN UKE?? 😨 Jeg tar gjerne imot middags ideer og pålegg til 14,50 dagen 😊 Anonymkode: f285c...ace 500😉 Du må lese helheten, men skjønner at setningen kan by på misforståelser🙄 Anonymkode: 72b2e...e10
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: 100 kroner på EN UKE?? 😨 Jeg tar gjerne imot middags ideer og pålegg til 14,50 dagen 😊 Anonymkode: f285c...ace Her misforstod du. Hun har 100kr mindre på en helg enn det jeg har på ei uke. Anonymkode: 805f8...a66
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: 500😉 Du må lese helheten, men skjønner at setningen kan by på misforståelser🙄 Anonymkode: 72b2e...e10 Hvor mange personer er dere? Er jo temmelig relevant 🙄 Anonymkode: 01296...5f6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange personer er dere? Er jo temmelig relevant 🙄 Anonymkode: 01296...5f6 Ikke meg du spør. Men vi er 1 barn og 1 voksen og spiser for max 500 kroner i uka, så jeg synes dere har masse penger Anonymkode: a7a5d...206
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange personer er dere? Er jo temmelig relevant 🙄 Anonymkode: 01296...5f6 Jeg som mener dere har mer enn nok (jeg har 700 per uke til mat): vi er en voksen, en tenåring og to barn, altså 4 Anonymkode: 805f8...a66
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg som mener dere har mer enn nok (jeg har 700 per uke til mat): vi er en voksen, en tenåring og to barn, altså 4 Anonymkode: 805f8...a66 Skulle så veldig gjerne sett handlelista di. Beundringsverdig!! Anonymkode: 01296...5f6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle så veldig gjerne sett handlelista di. Beundringsverdig!! Anonymkode: 01296...5f6 Handlelisten min et ikke så spennende da😜 inneholder mye mel og havregryn, havrekli, kruskakli. Baker 6 brød hver søndag. Det holder i ei uke. Så kjøper vi en del first price både smør og pålegg. Vi har mye grønnsaksbasert middag og bruker ofte kjøtt som tilbehør, feks blomkålsuppe med bacon, grønnsaksgryte med kylling. Søtpotetgryte med pølser osv. Da får vi råd til å kose oss ekstra på lørdager. Pleier å ha filmkveld og pizzasnurrer og til kos har vi litt smågodt eller potetgull, grønnsaker og dip. Jeg skal storhandel i morgen, så sitter med middagsliste og handleliste i kveld. De må selvsagt følges slavisk om det skal funke Anonymkode: 805f8...a66
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Handlelisten min et ikke så spennende da😜 inneholder mye mel og havregryn, havrekli, kruskakli. Baker 6 brød hver søndag. Det holder i ei uke. Så kjøper vi en del first price både smør og pålegg. Vi har mye grønnsaksbasert middag og bruker ofte kjøtt som tilbehør, feks blomkålsuppe med bacon, grønnsaksgryte med kylling. Søtpotetgryte med pølser osv. Da får vi råd til å kose oss ekstra på lørdager. Pleier å ha filmkveld og pizzasnurrer og til kos har vi litt smågodt eller potetgull, grønnsaker og dip. Jeg skal storhandel i morgen, så sitter med middagsliste og handleliste i kveld. De må selvsagt følges slavisk om det skal funke Anonymkode: 805f8...a66 Flott liste! Anonymkode: f285c...ace
Gjest Mari Y Skrevet 2. mars 2018 #18 Skrevet 2. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Forslag til to billige middager, pålegg, lørdagskos og generelt en rimelig handlevogn for en familie på 4? Anonymkode: 01296...5f6 Hva med noen First Price-varer? De pleier å vaere mer billig. Man får bl a pasta eller ris i First Price-varer, eller via butikkjedens merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå