Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Min eks var en sløser av dimensjoner. Null kontroll, lånte bort penger uten å få igjen, forbrukslån osv. Et evig irritasjonsmoment. Min nåværende er helt motsatt. Vi bor ikke sammen og har ingen planer om det. Er godt voksne begge to. Han med voksne barn og jeg med datter annahver uke. Vi er sammen hjemme hos meg i helgene utenom når han har jobb. Laget mat og deler på utgifter der. Kjøpet vin annahver gang. Nå har vi bestilt sydenferie sammen. Han sier ofte at det er dyrt. Jeg betaler selvsagt for meg og mitt barn. Har sagt til han at han ikke behøver å være med men det vil han. Etter snart to år har vi ikke gjort noe sammen utenom hyttetur og fjellturer. Det er jo gratis sier han. Ikke spist ute, kino, kafe osv. Kjenner jeg savner å gjøre ting og begynner å irritere meg over å være hjemme hele tida. Ville dere satset videre på en sånn man? Anonymkode: b19bb...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Det der hadde jeg ikke orket Anonymkode: 0de49...a06
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Jeg hadde gått ut og gjort de tingene uten han. Tatt med barn eller venninner i stedet og så fått spist ute eller gått på kino. Så kan han sitte hjemme og fylle opp sparekontoen. Hvis ikke årsaken er at han har dårlig råd da... Da er han jo bare fornuftig. Anonymkode: 54ae6...0b0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Uff nei. Det er helt klart viktig med god økonomisk styring, men jeg setter generøsitet veldig høyt altså. Det at mannen min unner meg ting og gladelig deler på godene er viktig for meg. Det å være gjerrig og gnien er veldig usexy Anonymkode: e50ad...90e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Man må vel se hele situasjonen i begges perspektiv... Jeg ville nok komt med krav om at dere i hvertfall 2-3 ganger i halvåret kan dra på en fin fancy restaurant, pynte dere litt og være litt romantiske. Samtidig er han ganske fornuftig som heller vil bruke tid på ting som er gratis, og som er sunt for kropp og sjel. Jeg selv er sammen med en som tjener mye mer enn meg, og han bruker selvsagt mer enn meg mtp ting vi kjøper til hjem osv. Alikevel er han ikke den som vil ta på seg å spandere for å spise ute, og det gjør vi veldig sjelden. Men så har det mye med det å kunne klare å kose seg uten å bruke mye penger på det, vi er f.eks flinke til å lage et litt sent kveldsmåltid i uken sammen og se en film, som en date, da lager vi maten sammen og bruker flere timer ilag å bare koser oss i hverandres selskap. om dere ikke gjør disse tingene heller så hadde jeg i hvertfall komt med et par krav.. Anonymkode: cd922...867
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Det er jeg som har dårlig råd av oss. To jobber nå etter at jeg ble alene for 3 år sidan. Anonymkode: b19bb...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg som har dårlig råd av oss. To jobber nå etter at jeg ble alene for 3 år sidan. Anonymkode: b19bb...d68 Men mener du da at han skal spandere middag ute og kino og slikt på deg? Anonymkode: 54ae6...0b0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Er litt gammeldags og synes mannen kan spandere enkelte ganger. Kunne godt betalt selv og savner at han ihvertfall kunne foreslå å spise ute, gå på kino osv. Anonymkode: b19bb...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er litt gammeldags og synes mannen kan spandere enkelte ganger. Kunne godt betalt selv og savner at han ihvertfall kunne foreslå å spise ute, gå på kino osv. Anonymkode: b19bb...d68 Men etter 2 år sammen med denne mannen, så kom vel ikke dette som lyn fra klar himmel? Anonymkode: 54ae6...0b0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 På 31.1.2013 den 14.39, petite fleur skrev: Jeg har ventet og håpet at det ville endre seg litt etter at han ser at forholdet varer. At han kanskje føler at det er bortkastet å spandere hvis forholdet ble kortvarig. Anonymkode: b19bb...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Føler mange har lett for å dømme de som har slike problemer med partner! Har selv opplevd at kjæresten ikke er den mest spandable, som er romantisk, gir gaver etc. Har alltid hatt venner som har oppfordret til at "Nei, dette skjønner jeg ikke at du gidder" "Nå må han ikke få flere sjanser" osv. Dette var de 2 første årene av forholdet våres. Man lærer seg bedre å kjenne etter hvert! Man vokser langsomt nærmere hverandre! Elsker dere hverandre og trives i hverandres selskap, ser jeg ingen grunn til at dette skal være noe som ødlegger for dere. Uttrykk hva du føler. Ikke ta det opp på en kjempeseriøs måte der han føler seg tvunget til det. Nevn ved anledninger der det passer at du kunne ønske dere kunne gjøre litt kosligere ting. At du kanskje savner litt at han tar deg med på ting ute, at du f.eks vil ta en middag på en god restaurant men at du dessverre ikke har like god råd som han. Jeg kjenner meg nemlig igjen i det du skriver om kjæresten din, min samboer var (og er) også ganske sparsommelig! Det gikk faktisk et par år etter vi ble sammen, og kanskje litt til, før han endte opp med å faktisk bli drømmemannen. Han har virket som en kjempeegiost, da han helst ville bruke tid alene i garasjen med bilen sin på kveldene og å gå fjellturer, når jeg ville vi skulle se film osv. Nå har han endret seg så mye, men egentlig veldig lite når jeg tenker over det! Han trenger ikke spandere mye på meg, ta meg med på hotelloppholder osv, så lenge han viser initiativet til å bruke tid sammen, og det er jo tross alt det som er det viktigste! Anonymkode: cd922...867
Nyttårs barn Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Altså, det er jo en god egenskap å være litt sparsommelig og å sette pris på aktiviteter som er gratis og kose seg med det som ikke koster mye. Jeg synes jo at du bør gjøre det du vil, ta med deg en venninne ut om han ikke vil det. Ikke la hans mentalitet begrense deg i hvert fall, men gjør det du ellers ville ha gjort. Personlig hadde jeg nok ikke passet så godt med en slik mann, da jeg er et ødeland og er vant til å ha god råd. men som en over her sier så vokser man sammen og påvirker hverandre. Om han er drømmemannen ellers så gjør det kanskje ikke så mye at han er litt (eller mye) nøktern..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå