Gå til innhold

Er Edwin et veldig up-and-coming navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det nevnes til stadighet her inne, og på kvinneguiden i navnetråder. Flott navn! Både sterkt og søtt på samme tid. Kjenner du noen Edwin født de siste årene?

Anonymkode: 76f5a...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er på vei opp ja... Hørt om flere Edvin/Edwin og Edvard/Edward de siste tre-fire årene.

Anonymkode: 17e68...f24

Skrevet

Ja. Flere. Og ingen klarer å skrive det normalt. De må liksom ha den w-en i det. Grusomt

Anonymkode: 6399f...52b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Flere. Og ingen klarer å skrive det normalt. De må liksom ha den w-en i det. Grusomt

Normalt? Den engelske stavelsen Edwin er da like mye normal selv om V er mer utbredt her til lands. Det er vel så vidt jeg vet et gammelengelsk navn.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normalt? Den engelske stavelsen Edwin er da like mye normal selv om V er mer utbredt her til lands. Det er vel så vidt jeg vet et gammelengelsk navn.

Ja, det kan være, og nordmenn er jo kjent for å være dårlige på oversettelse (Henry 8, heter jo Henrik 8 her), så like greit å la det være med oversettelse og fornorsking

Skrevet

kke her jeg bor tror jeg, har ikke hørt om en eneste Edwin noensinne her faktisk

Anonymkode: b01e2...1b7

Skrevet

Gutten min heter Edvin. Eneste som heter det på skolen, kjenner heller ingen andre med det navnet.

Anonymkode: cc9e2...509

Skrevet

Edvin er ok. Men hva med Edmund eller Elton?

Anonymkode: a86c1...fc8

Skrevet

Her jeg bor er det to voksne og en gutt på barneskolen som heter Edvin. Alle med V, ikke W. 

Ikke inntrykk av at «alle» heter det. 

Fint navn, skrevet med V. 

Anonymkode: 3ee07...af2

Skrevet

Edvin er et godt navn som gjerne kan brukes mer. I Norge skrives det mwd v, i engelskspråklige land med w. Jeg er tilhenger av norsk i Norge. Andre gode navn på E, er Edvard, Eivind, Elliot og ikke minst Eilert. 

Anonymkode: 24768...69a

Skrevet

Kjenner en Edvin, han er 6 år. Ingen god klassekompis, dessverre. Jenta mi har ingen gode følelser for dette navnet. 

Anonymkode: aad77...abd

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en Edvin, han er 6 år. Ingen god klassekompis, dessverre. Jenta mi har ingen gode følelser for dette navnet. 

Heldigvis skal hun ikke bli mor til HIs barn, da.

Anonymkode: d145f...095

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så grusomt. Godt at du fortalte dette sånn at alle andre kan unngå å gå i fella. Vi vil jo ikke ha et barn som klassekompisen til dattera di. 

Anonymkode: f75f6...bd4

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så grusomt. Godt at du fortalte dette sånn at alle andre kan unngå å gå i fella. Vi vil jo ikke ha et barn som klassekompisen til dattera di. 

Anonymkode: f75f6...bd4

Haha, nå lo jeg litt her 😂 uansett. Edvin er ett flott og godt navn :)

Skrevet

Edvin stod på min liste i 2011 - og i 2012. Men jeg fikk 2 jenter. Har jobbet i barnehage i 20 år og har bare hatt 1 Edvin, tilbake i 2008. Har inntrykk av at Elliot er mer up and coming. 

Anonymkode: cd238...cc4

Skrevet

Datteren min har en Edvin i sin klasse. Eneste Edvin på skolen og eneste jeg vet om med det navnet. Han er 2007-modell. 

Anonymkode: 17335...1ff

Skrevet

er 4 edwiner i bhg til guttungen, så i østfold er det veldig på vei opp

Anonymkode: 8f9b4...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...