Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Eller mĂ„ dei gjĂžre alt selv? đ€ Anonymkode: 5feb1...a18
Leverpostei Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Jepp! Jeg gjĂžr det ofte alene, og noen ganger sammen med dem. 8 og 5 Ă„r. De hjelper til med myyye annet i huset.Â
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 TenÄringene mÄ ta alt selv, rydding, vasking, skifte pÄ senger osv. Barneskolebarna mÄ rydde, ta av skittent sengetÞy osv, men jeg hjelper gjerne litt med rydding innimellom for Ä fÄ tatt skikkelig og jeg hjelper gjerne med dynetrekket osv. De tÞrker stÞv selv, men jeg tar over gulvene nÄr jeg tar resten av huset. De er ikke helt fremmed med stÞvsugeren da, men sjelden de stÞvsuger rommet, det er mer sÄnn at jeg kan be en av de stÞvsuge yttergangen fordi det er bÞssete der e.l. Anonymkode: 1cc05...8c2
Plutselig_gravid Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Av og til gjÞr jeg det, og av og til gjÞr de det. Ofte gjÞr vi det sammen. Eldstemann fÄr lillesÞsteren til Ä gjÞre det for ham. For pokemonkort eller noen kronestykker  Han hater husarbeid, mens hun synes det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Selvsagt. Barn skal vÊre barn, de skal ikke bruke tiden sin pÄ det som er foreldrenes oppgaver. Anonymkode: 16716...8bb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Eldste mÄ rydde og holde orden selv (13 Är) Yngste er flink til Ä rydde pÄ eget initiativ, men om han har hatt masse venner pÄ besÞk som plutselig mÄ hjem uten at det er ryddet fÞrst -sÄ hjelper jeg gjerne til.  Vasking tar vaskehjelpen. Anonymkode: 918d6...351
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt. Barn skal vÊre barn, de skal ikke bruke tiden sin pÄ det som er foreldrenes oppgaver. Anonymkode: 16716...8bb Haha, nice try. Her skal det provoseres. Anonymkode: 918d6...351
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 VÄr eldste hjelper til. Yngste ikke. De er kun 2,5 og 1 Är sÄ forventer ingenting, men den eldste vÄr elsker Ä rydde og vaske Anonymkode: 9f3f8...db6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Han er snart tre, sÄ jeg vasker. Noen ganger rydder han selv, noen ganger rydder jeg, og noen ganger rydder vi sammen. Anonymkode: ed4c9...806
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Han er 5 Ă„r (broren er baby), sĂ„ noe mĂ„ jeg jo gjĂžre. Men oppmuntrer han til rydding, stĂžvsuging og vasking/stĂžvtĂžrk. Roser han masse, og vasker heller over pĂ„ «min» mĂ„te (les grundigere) nĂ„r han ikke er hjemme. Han har begynt Ă„ rydde spontant nĂ„, og liker stĂžvsuging, sĂ„ hĂ„per det lover bra for fremtiden. Tanken og hĂ„pet er at jeg legger inn en vane, sĂ„nn at jeg om 10Ă„r ikke mĂ„ stĂ„ der med to tennĂ„ringsrom i tillegg til resten av huset đ  Anonymkode: 3f793...f1e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 à tteÄringen mÄ rydde rommet. FÄr selskap av meg mens hun rydder. Hun tÞrker vinduskarmer og pulten, jeg skifter senger og tar gulv. TreÄringen fÄr hjelp med rydding, hun vasker vegger og dÞrer (hun elsker Ä tÞrke vegger av en eller annen grunn) mens jeg vasker resten. Anonymkode: 3e184...9a3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 De har mÄtte rydde rommet selv alene fra de har vÊrt 7-8 Är. Jeg har vasket. 17 Äringen har mÄtte vaske rommet sitt selv i 1 Ärs tid, men har vel ikke gjort det sÄ mange ganger. NÄr det er nesten tomt for glass og fat i kjÞkkenskapene, og han tilfeldigvis er borte en kveld/helg pÄ overnatting, sÄ har vi tatt en grundig versing der hvor vi har bÄde ryddet og vasket. Han blir ikke sÄ glad nÄr han kommer hjem, men forstÄr da bedre at det mÄ ryddes og vaskes innimellom. MÄ legge til at vi (2 voksne) har gjerne brukt 4-5 timer for Ä fÄ rommet ryddig og rent. Anonymkode: e8fc3...d67
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 Mine pÄ fem og Ätte mÄ stort sett rydde selv, men hjelper de innimellom og minner de pÄ Ä bruke kassene sine. Hvis ikke blir alt plassert pent oppÄ kommoden og hylla og det blir hÄplÞst Ä tÞrke stÞv. Noen ganger stÞvsuger de selv eller hvis jeg gjÞr det, sÄ fÄr de ansvar for Ä sjekke at det ikke ligger smÄtteri pÄ gulvet som havner i stÞvsugeren. Innimellom tar jeg en runde for Ä luke ut Þdelagte ting og type kinderegg ting. Anonymkode: 4a2b8...dce
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 Bra det ikke er kun jeg som rydder rommene til barna đ Anonymkode: 5feb1...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ