Gå til innhold

Blir dette barnslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha konfirmant i år. Tema liverpool

Tenker da å pynte med helium Liverpool ballonger, samt ballonger i rødt/hvit/sort rundt om i lokalet, eventuelt sånn ballongoppsats. Blir dette barnslig? Eller er det Ok? (Skal selvfølgelig pynte med andre ting også på bord og vegger, men tenker ballonger i tillegg).

Ser det for meg inni hodet, å jeg tror det skal bli bra😅

Anonymkode: b90c8...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har ballonger i bryllup, jubileer, bridalshower, babyshower osv. Så jeg klarer ikke se at det blir barnslig til et barn/tenåring. 

Kjenner jeg er litt opphengt i ordet barnslig for tiden og irriterer meg enormt over at barn ikke skal få være barn. 

Hører ofte foreldre som ber barna velge annet i både lekebutikker og klesbutikker for det er barnslig.

»gå å Finn deg noe uten frost på, det er alt for barnslig nå som du er åtte år!»  

jeg har vokst opp med dette sitatet: «du er ikke voksen før du tør å være barnslig» 

Anonymkode: 44159...526

Skrevet

Eldste sønn her bestemte pynten selv til konfirmasjonen her for 2 år siden, han gikk for fargene sort og turkis, vi hadde servietter, ballonger og annen pynt i disse fargene. Ble kjempefint.

Anonymkode: f4d77...168

Skrevet

Ballonger alltid fint, Liverpool derimot....

Anonymkode: 7cc9e...efc

Gjest Mari Y
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker da å pynte med helium Liverpool ballonger, samt ballonger i rødt/hvit/sort rundt om i lokalet, eventuelt sånn ballongoppsats. Blir dette barnslig? Eller er det Ok? (Skal selvfølgelig pynte med andre ting også på bord og vegger, men tenker ballonger i tillegg).

Nei

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk har ballonger i bryllup, jubileer, bridalshower, babyshower osv. Så jeg klarer ikke se at det blir barnslig til et barn/tenåring. 

Kjenner jeg er litt opphengt i ordet barnslig for tiden og irriterer meg enormt over at barn ikke skal få være barn. 

Hører ofte foreldre som ber barna velge annet i både lekebutikker og klesbutikker for det er barnslig.

»gå å Finn deg noe uten frost på, det er alt for barnslig nå som du er åtte år!»  

jeg har vokst opp med dette sitatet: «du er ikke voksen før du tør å være barnslig» 

Anonymkode: 44159...526

Så enig! Hvorfor har de det så travelt med å få ungene til å virke større enn de er?

Anonymkode: d2385...961

Skrevet

Var virkelig ikke det jeg mente at jeg vil ha konfirmanten «voksen». Men har aldri hatt konfirmant og visste ikke om det er vanlig med ballonger i en slik tilstelning (da min konfirmasjon var veldig traus)

Ikke enig i Liverpool tema selv, men det er ikke min dag. Konfirmanten får bestemme 😅 men takk for tilbakemelding, da kjører vi på slik jeg har tenkt 👌🏼

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var virkelig ikke det jeg mente at jeg vil ha konfirmanten «voksen». Men har aldri hatt konfirmant og visste ikke om det er vanlig med ballonger i en slik tilstelning (da min konfirmasjon var veldig traus)

Ikke enig i Liverpool tema selv, men det er ikke min dag. Konfirmanten får bestemme 😅 men takk for tilbakemelding, da kjører vi på slik jeg har tenkt 👌🏼

Hvis konfirmanten er fornøyd med det, så er det jo bra :) Det er jo det viktigste :)

Anonymkode: f9033...ca6

Skrevet

Spør konfirmanten din. Vi har også sønn og Liverpool -fan som konfirmeres i år, han hadde ikke likt det. Han hadde blitt veldig lei seg hvis vi hadde gjort noe sånt uten å spørre på det som skal være hans dag.

Anonymkode: 50c32...958

Skrevet

Og ja, han elsker Liverpool,  men han vil ha klassisk pent bord i konfirmasjonen. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kjør på ! Det blir sprekt! 😃

Anonymkode: 80ee5...675

Skrevet

Nei, det tror jeg blir bra! :)

(Må bare være litt møkkakjærring, beklager på forhånd!: MÅ det være helium-ballonger? Helium er det begrenset tilgang på, ville brukt ballongstativer i stedet)

Anonymkode: e92d0...11e

Skrevet

Dette er konfirmantens dag. Han bestemmer. Om han vil ha Liverpool eller My little pony er ett fett :) 

Anonymkode: 1bb84...933

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnslig vet jeg ikke, men har aldri opplevd tema konfirmasjon. Barnebursdager jo, men ikke til konfirmant...

Anonymkode: 0cdb2...ac1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barnslig vet jeg ikke, men har aldri opplevd tema konfirmasjon. Barnebursdager jo, men ikke til konfirmant...

Anonymkode: 0cdb2...ac1

Det er da ganske vanlig å ha det.

Jeg har to tenåringer og kjenner etterhvert ganske mange som har hatt konfirmasjon, og tema er ganske vanlig. Hestetema for hestejenta, boktema for bokjenta, fotballtema for fotballgutten, teatertema for teatergutten, amerikanske biler og 50-tallstema for bilgutten osv. Mange kule temaer man kan spille på.

Skrevet

Skal man ha konfirmasjon er det jo mulig å faktisk gjøre det med et minimum av stil. Det er ikke en temafest. Det er et alvorlig rituale, vis litt respekt. Det er hvite duker, sølvtøy og linservietter, ikke karneval.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ganske vanlig å ha det.

Jeg har to tenåringer og kjenner etterhvert ganske mange som har hatt konfirmasjon, og tema er ganske vanlig. Hestetema for hestejenta, boktema for bokjenta, fotballtema for fotballgutten, teatertema for teatergutten, amerikanske biler og 50-tallstema for bilgutten osv. Mange kule temaer man kan spille på.

Da må det være veldig ulike tradisjoner rundt omkring. Jeg har aldri vært borti den typen temaer i en konfirmasjon. Da er jo temaet egentlig gitt fra anledningen.

Anonymkode: 02158...724

Skrevet

Tre av våre barn er konfirmert. Ingen av dem har villet ha et slikt tema, av den enkle grunn at det ikke er en fotballfest eller en håndballfest men en konfirmasjon. Det er, som luten sa, sølv og det fineste man har. En høytidelig anledning og ikke en temafest. Det er en markering av at man er på vei over i de voksnes rekker og det er alvor og fest på samme tid. 

Å ha temafest til konfirmasjon er harry.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tre av våre barn er konfirmert. Ingen av dem har villet ha et slikt tema, av den enkle grunn at det ikke er en fotballfest eller en håndballfest men en konfirmasjon. Det er, som luten sa, sølv og det fineste man har. En høytidelig anledning og ikke en temafest. Det er en markering av at man er på vei over i de voksnes rekker og det er alvor og fest på samme tid. 

Å ha temafest til konfirmasjon er harry.

Det er jo forskjell på barneselskap og konfirmasjon, men et tema forteller noe om personen som feires.

Jeg var i konfirmasjon hos en nevø i fjor som er fotballgutt, hver ledige tid går til fotball, han spiller på to lag og trener hver eneste dag. At det da var litt fotball i hans konfirmasjonsfest var liksom helt naturlig, han lever og puster jo fotball.

Som dette:

http://old.pynttilfest.no/blogg/?p=514

Jeg synes ikke festen hans var harry.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo forskjell på barneselskap og konfirmasjon, men et tema forteller noe om personen som feires.

Jeg var i konfirmasjon hos en nevø i fjor som er fotballgutt, hver ledige tid går til fotball, han spiller på to lag og trener hver eneste dag. At det da var litt fotball i hans konfirmasjonsfest var liksom helt naturlig, han lever og puster jo fotball.

Som dette:

Men dette er veldig mye mer diskret enn den HI  ser for seg med Liverpoolballonger i alle retninger og matchende dekor på vegger (!!!) og andre steder, heliumballonger og ballongoppsats og masse annet...

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som dette:

Det var stilig og høytidlig

Anonymkode: f9033...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...