Gå til innhold

Hva skal til for å nekte videre aap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i møte med nav om 1 1/2 uke, siden jeg straks har gått 4 år på aap. Jeg er redd for å ikke få forlenget aap, selv om jeg ikke klarer å jobbe. Nå går jeg til psykolog, fysioterapaut og trening, mer har jeg ikke kapasitet til. 

Vet jeg ikke får svar før møtet, men pleier det å være problematisk å få en forlengelse ut over 4 år? 

Anonymkode: ede8f...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du går i behandling så tror jeg ikke det var noe problem altså. Var null stress for meg :) De kommer nok til å nevne at det har gått lang tid også, men blir nok forlenget :) 

Anonymkode: b8bd5...525

Skrevet

Det var ikke noe problem for meg, men det var i 2016, de har jo strammet inn på reglene siden den gang. 

Men jeg vil jo tro det går helt greit så lenge du faktisk er i behandling og det er håp om bedring så du kommer deg i jobb igjen etterhvert.

Anonymkode: c904c...2ab

Skrevet

Så lenge du oppfyller kravet for aap så er det gjerne ikke noe problem. Riktignok er det kommet endringer fra nyttår i år, men det setter - om jeg har forstått det riktig - begrensninger på to år fremover?

Kravet er vel at man skal være minst 50 % arbeidsufør, være i utredning og/eller behandling og at det skal være håp om bedring og jobb i fremtiden.

Jeg har gått over fire år nå, fikk det forlenget videre sist sommer/høst, og denne tråden minnet meg på at jeg vel bare har et par måneder igjen før vedtaket går ut. Jeg er ikke bekymret for hva som skjer videre, regner med at jeg får det forlenget uten problemer siden jeg fremdeles er i utredning og ikke en gang har begynt på noen behandling.

En ting til - jeg har fått vite på møter (og noen ganger bare telefonsamtaler) om de går inn for forlengelse eller ikke, så jeg har alltid visst der og da at jeg får forlenget aap'en.

Anonymkode: 17dbd...c65

Skrevet

Her blir det utsatt med 6 måneder av gangen, utrolig slitsomt altså. Er på 6. året nå. 

Så lenge du har hatt det såpass lenge som 4 år skal det gå for de nye reglene gjelder ikke for deg tror jeg

Anonymkode: 42ac1...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...