Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Jeg er 174 og veier 95kg. Hvis jeg snakker med venninner om vektproblemer så fnyser de og sier alle har litt for mye. Men jeg er i femde klasse 1 og jeg tørr ikke helt å si hvor mye jeg veier heller, så jeg kan skylde meg litt selv. Men legen min heller syns liksom ikke vekten er så mye å bry seg om. Jeg har gått opp 10kg på et år, men stoffskiftet var innenfor normalen og da var det ikke noe å bry seg om. Mannen min er den eneste som ser meg uten klær og han er jo litt bekymret for denne utviklingen. Er det noen i samme situasjon? Vekten må jo være farlig selvom ingen tørr å være direkte med meg. Med venninner snakker vi om alle andre problemer, stort og smått. Anonymkode: 119a8...ca1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Hvorfor prøver du ikke gjøre noe med det? Å snakke om det hjelper vel ikke på overvekten. Og når du ikke sier hva du veier heller så kan du vel takke deg selv. Folk bærer kiloene forskjellig da. Høye folk synes jeg ofte virker «slankere» enn korte mennesker når bmi er den samme. Du er ikke farlig overvektig foreløpig. Hva mener du legen skal gjøre for deg? Utover det som er gjort av blodprøver? Anonymkode: bbe2e...3c9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har det akkurat som deg, HI, i tillegg har jeg klart å gå opp enda mer den siste måneden. Nå er det stopp. Det har jeg sagt mange mange ganger før, men jeg har virkelig møtt veggen på vekta . Nå å jeg sette hardt mot hardt. Jeg har klart å slutte å røyke, skal klare dette også. Bli med, da vel, så gjør vi det sammen. Anonymkode: 8b4d5...70b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Jeg kommer også ut som overvektig på bmi. Venninner og andre fnyser av det når det kommer opp i en samtale. Ingen som tror jeg er overvektig. Noen mener jeg er helt normal, andre mener jeg er slank. Det er klart, jeg kler meg for ikke å fremheve det. Men uten klær ser det ikke så galt ut heller. Sitter nok ganske jevnt fordelt. Litt brei over hofta, men ser ikke rart ut i forhold til resten av kroppen. Kjøpte meg nytt antrekk i helga, 36 i overdel og 42(!!) i underdel. Anonymkode: 71d3c...297
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor prøver du ikke gjøre noe med det? Å snakke om det hjelper vel ikke på overvekten. Og når du ikke sier hva du veier heller så kan du vel takke deg selv. Folk bærer kiloene forskjellig da. Høye folk synes jeg ofte virker «slankere» enn korte mennesker når bmi er den samme. Du er ikke farlig overvektig foreløpig. Hva mener du legen skal gjøre for deg? Utover det som er gjort av blodprøver? Anonymkode: bbe2e...3c9 I min kommune har de tiltak for overvektige med coach osv. Som jeg tenker jeg kunne hatt utbytte av. Jeg prøver jo å gjøre noe med det. Og jeg vet at det er " bare" å spise mindre og bevege seg mer. Sier ikke at å snakke om det fikser vekten min. Men når vi snakker om alle mulige problemer, kunne jeg trengt å få bekreftet mine bekymringer også. Anonymkode: 119a8...ca1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer også ut som overvektig på bmi. Venninner og andre fnyser av det når det kommer opp i en samtale. Ingen som tror jeg er overvektig. Noen mener jeg er helt normal, andre mener jeg er slank. Det er klart, jeg kler meg for ikke å fremheve det. Men uten klær ser det ikke så galt ut heller. Sitter nok ganske jevnt fordelt. Litt brei over hofta, men ser ikke rart ut i forhold til resten av kroppen. Kjøpte meg nytt antrekk i helga, 36 i overdel og 42(!!) i underdel. Anonymkode: 71d3c...297 BMI er jo bare sprøyt. Anonymkode: cc1ca...098
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Er du sikker på det? Jeg mener ikke å være slem, har bare egne erfaringer. Vennene mine er hyggelige og støttende, og vil selvfølgelig ikke si at jeg ser stor ut. I speilet ser jeg ganske bra ut, men på bilder ser jeg tydelig at jeg er overvektig, og på enkelte bilder ser jeg bælfeit ut (unnskyld uttrykket). Er 166 cm og 70 kg, så er overvektig. Anonymkode: 68951...aa4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Jeg er som deg omtrent, HI, jeg er 172 cm og veier 90 kg, og bør derfor tape minst 15 kg, helst 20! Men folk oppfatter meg som at jeg er "på den litt trivelige siden av" normalvektig. Når man er høy, fordeler det seg utover og sniker seg på. Kan ikke si annet enn lykke til. Har selv startet med å legge om livsstilen, aller først har jeg fjernet sukker og godteri fra kostholdet. Anonymkode: 184e3...4cd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Jeg synes du skal lytte til det du selv mener og ikke høre så mye på andre. Folk jatter med i hytt og pine, og det å mene noe om andres vekt er faktisk et minefelt — uansett hvor overvektige de er. Har selv en venninne som er ganske så overvektig, men kjenner jeg veier (eh) mine ord når vekt kommer opp som tema. Er utrolig fort gjort at noen blir såret når det kommer til vekt, selv om det er de selv som har tatt det opp! Synes derimot at legen din er litt håpløs som ikke tar mer tak i dette når du til og med er motivert for å gjøre noe med det selv! Anonymkode: e978a...d6d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 12 minutter siden, hurpetroll skrev: 172? du er jo ein jævla midget Ja, i kroppen kanskje. Mens du er det i hjernen. Jeg vet hva jeg foretrekker. Anonymkode: 184e3...4cd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor prøver du ikke gjøre noe med det? Å snakke om det hjelper vel ikke på overvekten. Og når du ikke sier hva du veier heller så kan du vel takke deg selv. Folk bærer kiloene forskjellig da. Høye folk synes jeg ofte virker «slankere» enn korte mennesker når bmi er den samme. Du er ikke farlig overvektig foreløpig. Hva mener du legen skal gjøre for deg? Utover det som er gjort av blodprøver? Anonymkode: bbe2e...3c9 Hun er på god vei til å bli det om hun ikke gjør en endring nå. Ved kategori fedme bør varsellampene blinke kraftig. Lykke til Hi! Heier på deg. Anonymkode: 51179...38a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, hurpetroll skrev: Hør her, eg vil ikkje skapa noe konflikt mellom oss fordi eg tenker vi kan ha eit bra forhold med kverandre. Bare ring meg. Syns du skal la mammaen din få ha DIB-kontoen sin i fred. Hva ville du synes hvis hun facerapet deg og skrev en masse åndssvake ting? Anonymkode: 184e3...4cd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #13 Skrevet 1. mars 2018 Mine venninner gjorde det samme, "nei du er ikke så stor" og "nei du er ikke tjukk". Synes det gjorde det vanskeligere å få et tydelig bilde på kroppen min. Skulle ønske noen var ærlig. Folk kommenterer lettere når man er "for slank". Anonymkode: 3b600...37b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #14 Skrevet 1. mars 2018 Sannynlig vis har du bare venner som er glad i deg og ikke vil ser deg. Anonymkode: c85aa...c0d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #15 Skrevet 1. mars 2018 Det er fint å ha venner som gir fine tilbakemeldinger, deres eventuelle misbilligelse hadde uansett ikke gjort deg slankere. Inaktivitet er farligere enn overvekt, så start med aktivitet. Bli tungpustet minst en halvtime tre ganger i uka og beveg deg hver dag. Når dette er på plass, begynn systematisk trening tre ganger i uka og fortsett med hverdagsaktivitet. Når dette er innarbeidet, begynn med kostholdsendringer. Anonymkode: 2c253...837
Gjest Mari Y Skrevet 1. mars 2018 #16 Skrevet 1. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor prøver du ikke gjøre noe med det? Å snakke om det hjelper vel ikke på overvekten. Og når du ikke sier hva du veier heller så kan du vel takke deg selv. Folk bærer kiloene forskjellig da. Høye folk synes jeg ofte virker «slankere» enn korte mennesker når bmi er den samme. Du er ikke farlig overvektig foreløpig. Hva mener du legen skal gjøre for deg? Utover det som er gjort av blodprøver? Anonymkode: bbe2e...3c9 Det hjelper nok litt å snakke seg frem til en loesning, men jeg har hoert at Grete Roehde-kurs skal vaere bra.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #17 Skrevet 1. mars 2018 skaff deg en personlig trener med kostholdsveiledning. Mitt beste tips. Anonymkode: 3646d...6c8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #18 Skrevet 1. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor prøver du ikke gjøre noe med det? Å snakke om det hjelper vel ikke på overvekten. Og når du ikke sier hva du veier heller så kan du vel takke deg selv. Folk bærer kiloene forskjellig da. Høye folk synes jeg ofte virker «slankere» enn korte mennesker når bmi er den samme. Du er ikke farlig overvektig foreløpig. Hva mener du legen skal gjøre for deg? Utover det som er gjort av blodprøver? Anonymkode: bbe2e...3c9 Jo, det er hun faktisk. 95 kilo på 174 er altfor mye., og det regnes som helseskadelig overvekt. Anonymkode: 0f6a6...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå