Gå til innhold

Støtte til Barnetilsyn. Kan noen forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok. Jeg har hovedomsorgen og skal søke om dette. Tjener 430.000 i året og har under 6G, så har krav på dette. Får man det i mnd, eller blir det trekt fra på skatten eller hvordan fungerer det? Og siden jeg tjener såpass «greit», er det slik at det blir redusert % eller er det 64% jeg får dekt uansett? 

Anonymkode: d55ab...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye du får vet jeg ikke. Den blir vel redusert noe etter inntekt. Da jeg var alene fikk jeg full dekning. Dvs at jeg fikk dekket 64%. Da fikk jeg det beløpet på konto en gang i mnd. Du har også så liten inntekt at du kan søke om redusert foreldrebetaling. Det gjør du til kommunen. Sjekk din kommunes hjemmesider.

Anonymkode: 50e77...70a

Skrevet

Barnetilsyn får du dekket med 64 %, så lenge du tjener under 6 g. Men overgangsstønad blir redusert etter hvor høy inntekt du har. Jeg hadde omtrent samme lønn som deg og fikk utbetalt 64 % av barnehageregningen hver mnd. Og jeg fikk ca 1600 i mnd i overgangsstønad. 

Anonymkode: 0edc4...88c

Skrevet

Du får mindre fradrag på skattemeldingen. 

Anonymkode: 1ef05...86d

Skrevet

Søknadsskjema på nav.no. Du får utbetalt summen ca den 20. i hver måned. Kommunen sender ut faktura for full betaling.

Anonymkode: 95296...b4f

Skrevet

Du kan søke redusert foreldrebetaling, også får du dekket 64% av den faktiske prisen du må betale. De pengene får du utbetalt hver måned og skal bruke til å betale barnehageregningen.

Du får også et særfrag på skatten som enslig forsørger. Gå inn på skatteetaten og bestill nytt skattekort, så krysser du av for at du er enslig forsørger, da vil du få litt lavere skatt.

Klippet fra kommunens nettside her:

Foresatte med lav inntekt

Husholdninger med lavere samlet brutto årsinntekt enn kr 533 500.- kan søke om redusert pris.

Gratis kjernetid

Alle 3, 4, og 5-åringer, og barn som har utsatt skolestart, i familier med samlet brutto årsinntekt under kr 450 000,- (gjelder barnehageåret 2017/2018) kan søke om 20 timer gratis barnehage pr. uke.

For barnehageåret 2017/2018 gjelder gratis kjernetid for barn født i 2012, 2013 og 2014.

Søknadsfrist

Søknadsfristen er 15. juni, for å få innvilget redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid fra og med august.

Du kan søke gjennom hele året, et vedtak om redusert foreldrebetaling/gratis kjernetid vil normalt gjelde fra måneden etter at søknaden er mottatt.

Anonymkode: 1cdc8...8be

Skrevet

Ikke bland stønad til barnetilsyn (NAV) og redusert foreldrebetaling i barnehagen (kommunen).

Det er 2 forskjellige ting.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bland stønad til barnetilsyn (NAV) og redusert foreldrebetaling i barnehagen (kommunen).

Det er 2 forskjellige ting.

Ja, men du må søke redusert foreldrebetaling først, for nav betaler 64% av den regningen du faktisk får fra barnehagen. Så du må få riktig pris hos kommunen først, også søker du støtte til barnetilsyn med den prisen.

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men du må søke redusert foreldrebetaling først, for nav betaler 64% av den regningen du faktisk får fra barnehagen. Så du må få riktig pris hos kommunen først, også søker du støtte til barnetilsyn med den prisen.

Vet :) jeg har vært der og betalte minimalt for barnehageplass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...