Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hei. Er gravid i uke 39 og har nå fått blodtilblandet slim. Magen er mye stram, og jeg prøver å ta tiden. Tar tiden på kynnere som også er vonde, og de kommer litt tettere for hver gang. Er dette rier? Er det ikke slik at det skal være noen som kommer ca like tett (feks hvert 20 min, 6 ganger etter hverandre)? Dette er første gang og jeg synes det er litt vanskelig å "være sikker" på hva som er hva. P.s. Har ringt føden, og de sa bare at jeg skal avvente. Anonymkode: c5955...4d3
Plutselig_gravid Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Det kan godt være rier du har ja, så jeg ville tatt dem med i tellingen. Og det er ingen fasit på rier. De kan komme ganske så uregelmessig til siste slutt Jeg har fire barn og det er kun med et av dem at jeg har opplevd riene som "etter boken". Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Takk for svar! At rier skal komme regelmessig er liksom noe man alltid har hørt. Etter 9 måneder nå begynner det å bli ganske klart at det ikke finnes noen fasit på svangerskap pg fødsel... 🙄 Anonymkode: c5955...4d3
Pobie Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Mest sannsynlig vil de være regelmessige, vare like lenge hver gang, og bli vondere eller sterkere etter hvert. Det som skiller kynnere fra rier er som regel at de ikke er regelmessige, varer ikke like lenge hver gang, blir ikke vondere, og gir seg etter en stund. Mot slutten av forrige svangerskap hadde jeg masse kynnere som av og til føltes regelmessige. Men hver gang jeg tok tiden på dem viste det seg at de ikke var regelmessige og ikke varte like lenge hver gang.
ielj Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har hatt uregelmessige rier i alle mine svangerskap, 3 stk. Når jeg har ringt føden og sagt det er på gang, har de ikke trodd meg, men bedt meg komme for en sjekk. Har da gått alt fra 1 min til 30 min mellom riene, og de har ikke vart mer enn 45- 60 sek. Men da har jeg gått i 2-3 døgn med rier. Når jeg har kommet på sykehuset har de ikke trodd jeg var i fødsel og gitt meg beskjed om at jeg mestsannsynligvis blir sendt hjem igjen. Og hver gang har jeg hatt 5 og 6 cm åpning. Men som skrevet over, de vil nok mest sannsynligvis være regelmessige.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 På begge mine har jeg trodd det var kynnere frem til 8cm, og da er de ute etter 1,5t -Så ingen fasit nei Men blodslim var eneste forskjellen som tilsa at det var fødsel. Så jeg tipper du har rier, men muligens i latensfasen. Bare lytt til kroppen, og dra når du føler deg klar (selv om Jm på Tlf sier noe annet). Bedre med en sjekk for mye en pressrier i heisen Anonymkode: 38b18...628
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Alle svangerskap er forskjellige, jeg tror likevel på å lytte til din egen kropp. Jeg er helt sikker på at du vet det selv når du får rier. Da er du ikke i tvil. Lykke til! Du har en fantastisk opplevelse foran deg! Anonymkode: af362...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå