Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har ei datter på 15 år som har en veldig god og nær venninne. De er alltid sammen og er utrolig sammensveiset. Har hatt noen konflikter som går på intriger blant andre venninner, men de har alltid funnet ut av det tror jeg. De finner jo ut av det selv. Min datter har nå fått seg kjæreste, og her i helgen hadde visst venninna hennes ringt ham og fortalt ham at jenta mi var en player og at hun flørtet med mange gutter samtidig. Hun hadde også sagt at det ikke kom til å ta lange tiden før hun dumpet han, for det var sånn hun var. Han hadde selvsagt fortalt dette til datteren min, og hun ble lei seg. De er fortsatt sammen, men hun er veldig skuffet over venninna si. Hun konfronterte henne med det, og da hadde hun svart at hun ikke hadde noen grunn for å være sur. For hun mente det var sant. Jeg vil ikke blande meg inn, men når hun fortalte dette i går, så sa jeg at hun mest sannsynlig var sjalu på henne. At hun kanskje selv var forelsket i ham? Nei, hun trodde ikke det, selv om hun hadde sagt at hun og han hadde mer til felles enn det min datter og han hadde :-P Men så tenkte jeg også at det er en mulighet for at hun synes han tar for mye plass i livet til min datter, og at hun ønsker han vekk av den grunn? At han tar plassen hennes på en måte? Dette sa jeg ikke til henne, men det er jo en mulighet det også. Jeg synes dette var leit, men sier til henne at dette finner de nok ut av. Blander meg ikke videre i det, men lurer bare på hvordan dere ville tenkt her? Anonymkode: 266b3...e66
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Ville ha tenkt at jeg ville hatt en åpen dialog med min datter slik som du gjør. Hun er 15 og mener at terskelen for å blande seg mer inn enn dette bør være stor. Både det at denne venninne kan være forelsket i kjæresten til din datter eller at hun er sjalu for at kjæresten tar for stor plass i din datters liv begge realistiske senarioer. Dersom ting blir for "låst" kan man jo sette seg ned sammen med jentene å prate sammen med de (gitt at man greier å IKKE ta parti) for å greie ut i ting, men tenker at det da må være en ordentlig låst situasjon hvor begge ønsker å finne en løsning. En annen tanke kan være at de kanskje begynner å vokse fra hverandre? Kanskje din jente er på en annen plass i livet enn denne venninnen også takler ikke denne venninnen det særlig godt. Altså å se at vennskapet potensielt svinner hen. Uansett er det ikke noe særlig til venninne som holder på på den måte... Anonymkode: a870b...f6e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Det kan jo hende venninnen har rett og at hun vil advare kjæresten slik at han ikke skal få det vondt. Anonymkode: 0cbf2...52f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Det eneste du kan gjøre er å minne din datter på at hun ikke må glemme venninner selv om hun er forelsket.. Det er viktig å bevare venninner. Anonymkode: e8673...fbf
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo hende venninnen har rett og at hun vil advare kjæresten slik at han ikke skal få det vondt. Anonymkode: 0cbf2...52f Det er jo i så tilfelle en veldig dårlig venninne.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Takk for svare dere. Jeg har sagt at hun ikke må glemme venninner pga kjæresten, og det er hun bevisst på. Jeg synes også det er dårlig gjort uansett om venninnen hennes mener det er sant. De har vært venner mye lengre enn venninnen har kjent til kjæresten til min datter. HI Anonymkode: 266b3...e66
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men så tenkte jeg også at det er en mulighet for at hun synes han tar for mye plass i livet til min datter, og at hun ønsker han vekk av den grunn? At han tar plassen hennes på en måte? Dette sa jeg ikke til henne, men det er jo en mulighet det også. Der tror jeg det ligger. Det er sårt å føle seg tilsidesatt Anonymkode: 7e6a1...6c9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Kanskje hun er sånn at «hvis ikke jeg får kjæreste skal ingen andre heller få det» Anonymkode: f1f59...720
gale damen Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Uansett så er det jo ikke greit at venninna ringer kjæresten og sier sånt. Man skal ikke være så opptatt av andres såre følelser og mulige føle-seg-tilsidesatt at man skal godta noe sånt. Datteren sin har all grunn til å være både sint og såret over at en som skal være venninne oppfører seg på den måten.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 Jeg synes du skal be datteren din om å ringe venninnen og invitere henne over for å snakke ut. Det har ingen hensikt å fordele skyld eller å gå rundt å være såret, skuffet eller noe annet vondt. La jentene prate om det som har hendt. Kan hende har din datter også gjort feil som du ikke vet om. Et slikt gammelt venskap er for verdifull til å gi slipp på uten kamp. Oppmuntre dem til å tilgi hverandre og godta hverandres feil. Det vil havne datteren din mye mer enn å fortelle henne at venninnen ikke er noe å samle på eller liknende for det hun har sakt. Anonymkode: 0cbf2...52f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 Jeg kommer ikke til å blande meg inn i dette. Er nok sikker på at det går seg til etter hvert. Men jeg synes faktisk, uavhengig av om hun kan ha rett eller ei, at dette var en ufin ting å gjøre. Det er som sagt sikkert ulike grunner til det, men det lyser sjalusi av en eller annen form lang vei her. Og det er jo sjofelt å gå bak ryggen på bestevenninnen din, fordi du ikke kan styre dine egne følelser. Her skader man både forholdet til venninnen sin, og kjæresten hennes. Han synes jo også dette var en snodig ting å gjøre som nær venn. Så det må jo være litt ubehagelig for henne, når hun ser at de fortsatt er kjærester. Blir muligens litt kleint å treffe dem sammen igjen tenker jeg. HI Anonymkode: 266b3...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå