Gå til innhold

1 års dag. Hva serveres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn nærmer seg 1 år og vi er veldig usikker på hva man skal servere og hvem vi skal invitere. Tenker å ikke gjøre så stort ut av det men gjestene vil komme rundt kl 13 og vi tenker derfor å servere noe varm mat i tilegg til kaker.  Har noen forslag og komme med? 

Anonymkode: e64fd...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe enkelt å servere til mange. Lasagne, salat og noe godt brød. Gryterett. Pølser. Ville invitert familie og venner med barn på samme alder

Anonymkode: 17f32...040

Skrevet

Det du ville servert dersom det var din bursdag? For dette er vel ikke et barneselskap? 

Anonymkode: 1be9c...932

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det du ville servert dersom det var din bursdag? For dette er vel ikke et barneselskap? 

Nei er det det ikke er. Kommer til å være et par barn på omtrent samme alder. Men helt tom for ideer. Samt hvem man skal og ikke invitere 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei er det det ikke er. Kommer til å være et par barn på omtrent samme alder. Men helt tom for ideer. Samt hvem man skal og ikke invitere 

Her er det ingen regler. Inviter de som dere voksne vil ha p besøk. Ettåringen bryr seg ikle uansett, og kommer ikke til å huske det. Det er først ved rundt 3-4 årsalderen at dette begynner å bli viktig for bursdagsbarnet. 

Hva som er praktisk og godt å servere i selskap kommer an på gjestene og antall gjester (og hva dere selv liker). 

Skrevet

Vi har bare nærmeste familie i sånne bursdager, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til bursdagsbarenet. I vår familie er det vanlig å invitere til kaffe og kaker, mat spiser gjestene hjemme før de kommer.

Men om jeg skulle servere mat i en 1-års dag hadde jeg nok gått for pølser og pizzasnurrer.

Anonymkode: 6785f...55c

Skrevet

Chili con carne laget med kjøtt og ikke kjøttdeig smaker godt i kulda. Evt ertesuppe laget på svineknoke. Knallgodt! 

Anonymkode: 3d184...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...