Gå til innhold

Livet med 4 barn..hvordan er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en test i dag som var positiv. Har brukt prevensjon, men frykter det ble redusert funksjon da jeg hadde omgangssyke. Må ha vært det. Og vi som ca aldri har sex og, det er så typisk 😅😅😅 

Minste er 3. Største er 10. Vi har Ford s-Max, så får vel plass til fire barn der? 

Vi har en loftsstue eldste kan få, så da blir det nok rom til alle. 

Vil vi noen gang få fritid igjen? Når alle fire skal på trening, alle skal ha møter.. det er ikke så ille til oss nå, han største går på trening tre dager, 6 åringen har allidrett en dag. Men det vil jo øke på med aktiviteter? 

Ønsker gjerne litt tips og råd, og erfaring! Min første tanke var nei, men dumme meg har jo innerst inne lyst på baby igjen... men så blir de jo store og🙊🙊

Anonymkode: 28c3d...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er 9, 11, 14 og 16 (snart 17) år gamle.

Det er travle dager, men det går helt fint. Alle dager i uken er fyllt opp med ting da, alle trener 2-4 ganger i uken, og eldste jobber to dager i uken i en butikk også.

En del logistiskk, men når de blir eldre kan de jo sykle til venner, til trening osv, og eldste her kjører motorsykkel så hele sommerhalvåret er det ingen kjøring av han.

Det er mye som skjer, det er mye klesvask, det er et helt vannvittig matbudsjett, men det er jo veldig mye kos, latter, liv, røre og god stemning også. Jeg har aldri angret, men det er nærmest en livsstil, alt handler om ungne en periode av livet, jeg synes det er fint.

Den dagen jeg sitter på gamlehjemmet og ser tilbake på livet mitt er jeg 100% sikker på at jeg kommer til å se på dette som de beste årene, selv om det ikke er mye tid til selvrealisering akkurat nå.

Anonymkode: 98f8b...a57

Skrevet

Takk for svar. 

Det er vel som du sier, en periode av livet bestående av klesvask, lite selvrealisering- men verdt det. 

Kjenner dette er vanskelig. Ikke lenge igjen til jeg må bestemme meg.

Skrevet

Har 4 barn i samme alder som dine,og evt nestemann blir. Masse jobb,masse styr,kaos til en hver tid, men masse glede,masse kjærlighet og veldig selvstendige flotte barn! 

Eneste tips er å se på økonomien og muligheten for litt avlastning i ny og ned. Har dere mulighet til litt redusert jobb de første årene etter evt bhg start?vaskehjelp?  Synes overgangen til 4 har vært stor,og hadde nok ikke klart full jobb i tillegg. Synes også de sjeldne gangene jeg og min mann får gått en liten tur på kino,eller tatt ei helg alene, er GULL! Med disse pustepausene lever jeg (og parforholdet) godt i lang tid!  

Men generelt er mitt råd: hoppe i det,og ta det som det kommer😊

Anonymkode: 88004...ef4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Det er vel som du sier, en periode av livet bestående av klesvask, lite selvrealisering- men verdt det. 

Kjenner dette er vanskelig. Ikke lenge igjen til jeg må bestemme meg.

Vurderer du abort?

Anonymkode: 02c98...7f4

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vurderer du abort?

Anonymkode: 02c98...7f4

Har jo aldri sett for meg 4 barn. Så alltid for meg to, men så fikk vi lyst på nr 3 da! Og nå ender jeg muligens opp med dobbelt så mange 😅 

Jeg jobber turnus, men tar natt nå når de er små. Hadde tenkt å redusere nattstilling etterhvert som barna ble større... men nå må jeg muligens starte på null igjen.. 

Tenker på ferier. På jul. Alle gavene familien må kjøpe fordi vi har så mange... Ser vel mer problemer nå enn det positive... 

Skrevet

Vi har fire barn og fy flate så stolt jeg er av gjengen min. Nå begynner de tre eldste å bli store, og ordner seg mye selv.  Men jeg synes nr 4 var den enkleste av de alle. Han har hengt med på alt, og er nå en omgjengelig og allsidig gutt.

Vi kan også bruke de store til barnevakt noen timer innimellom, så vi har nesten mer muligheter til fri enn vi hadde før. 

Jeg elsker å finne på ting med alle fire, ha med et lite lag av salig kaos og kjærlighet.

Eneste minuset er matbudsjettet..det er helt vilt.  

Anonymkode: 62c69...6f4

Skrevet

Husk at de eldste barna kan passe den minste etter hvert. ferier blir dyrt men de er jo ikke så mange årene dere reiser med fire barn. Eldste blir jo selvstendig etter hvert.

Gratulerer sier jeg!

Anonymkode: c3ab4...8a4

Skrevet

mine er 19,17,12 og 1 år, vi har samme bil som dere og går supert, sjelden de 2 elsde er med lengre uansett her

Anonymkode: a180c...df0

Skrevet
På 28.2.2018 den 23.38, Anonym bruker skrev:

Husk at de eldste barna kan passe den minste etter hvert. ferier blir dyrt men de er jo ikke så mange årene dere reiser med fire barn. Eldste blir jo selvstendig etter hvert.

Gratulerer sier jeg!

Anonymkode: c3ab4...8a4

Jo, vet ikke om man kan si gratulerer enda. 

Mannen min reiser en del i jobben, og kan da være borte en del. Hva når alle skal på trening, ha dugnad, møter osv. Etter hva jeg har lest her inne er det galskap med hvor travelt det er, og vi har ikke det noe spesielt travelt enda... Bare redd dette blir alt alt for mye. 4 barn er jo så mye??!!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, vet ikke om man kan si gratulerer enda. 

Mannen min reiser en del i jobben, og kan da være borte en del. Hva når alle skal på trening, ha dugnad, møter osv. Etter hva jeg har lest her inne er det galskap med hvor travelt det er, og vi har ikke det noe spesielt travelt enda... Bare redd dette blir alt alt for mye. 4 barn er jo så mye??!!

Du vokser jo med oppgaven, det blir ikke sinnsykt over natta, endringene kommer gradvis og du holder følge.

Mannen min er også mye borte, men når han er hjemme er vi veldig på tilbudsiden. Tilbyr oss å kjøre, ta med venner i bilen, hente i bursdager, bidra der vi kan. Da er det mye lettere for meg å spørre om et av mine barn kan få sitte på når jeg er alene og logistikken ikke går opp. Det har aldri vært noe problem her ihvertfall, enda alle fire barna er aktive unger/ungdommer som er med på mye.

Anonymkode: 98f8b...a57

Skrevet

4 går så fint så. Selv har jeg også bare 4 igjen hjemme nå siden de 4 eldste har blitt store og har flyttet hjemmefra nå.

Skrevet

4 er bare en mer enn tre. Jeg har selv 3 men tror ikke en til hadde veltet lasset. Logistikk blir det mye av, men her kan man samkjøre og være på tilbudsiden selv.  Det viktigste er jo parforholdet. Om noen av barna du har nå har ekstra behov i forhold til normalen. Og såklart om økonomien holder. Ikke tenk på en ekstra julegave fra familien. Det overlever de nok😃 hvis livet er på stell så vil nok en sistemann være en berikelse. 

Anonymkode: d9038...7b7

Skrevet

Og de 4 barns mødrene jeg kjenner er noen av de flinkeste til å følge opp, de roligste og mest tålmodige😃 

Anonymkode: d9038...7b7

Skrevet

Har 4 barn .11.9.6 og 3 år.ønsker meg virkeleg 1 til ..

Har det heilt perfekt..travelt til tider men ikkje for travelt .

Anonymkode: b1ff2...e32

Skrevet

Mine er nå 8, 10, 14 og 16. Har vært alenemor for de siden de var 4, 6, 10 og 12 år. Da hadde jeg ikke bil, og ikke fast jobb, i tillegg til leid leilighet. Eksen flyttet langt bort og var ikke til hjelp. Har ikke ordnet meg annen mann. Fikk tatt lappen etterhvert og fikk også bil, og fikk andre ting på stell. 
Synes det går enklere nå som de minste er blitt mer selvstendig. Men ja, fritiden er knyttet til barn og det går i ett hele tiden. Men har et godt liv. Synes det er enklere å være alene med fire barn enn å ha en mann i tillegg, men antar andre har hjelpsomme menn som sikkert bidrar litt i hjemmet :)

Anonymkode: 375ac...2ee

Skrevet

Folk med færre barn bruker å si "wow, fire barn, hvordan klarer du det?" Jeg bruker å si: De kom ikke samtidig, det er greia. Hadde vært noe annet med firlinger...haha. En av gangen, og de eldste hjelper til med de mindre :)

Anonymkode: 375ac...2ee

Skrevet

Jeg har vært der, og har vurdert abort. Nå er mine 4, 6, 9 og 10, og mens de største blir større, er det også flere aktiviteter å følge opp, så det er virkelig et vilt liv... Men de har mye glede av hverandre, de leker på tvers av alder og kjønn og passer på hverandre. Ville aldri i verden kunne tenke meg et liv uten den lille nydelige ekstrabonusen vi fikk selvfølgelig. Hun er familiens øyesten og bortskjemt som få, og jeg er så glad for at hun greide å lure seg forbi p-pillen og gi oss all den gleden og kjærligheten hun har bidratt med i familien vår. 

Men fytterakkern så mye jobb av og til... ;)

Anonymkode: 6a601...003

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg har lest alle nøye og flere ganger. Veldig glad dere orker svare meg! 

Er egentlig i mot abort. Og her har prevensjon sviktet. 

Elsker å være gravid og elsker babytiden. Sånn sett frister det jo..  

men det er jo det med at de blir større.. At de koster mer, krever mer. At jeg selv er glad i å kunne kjøpe noe til meg huset. Vi har det helt greit økonomisk nå altså.. men liker å ha det og. 

Må tenke noen dager til., 

Igjen, tusen takk! Er så glad for svar!

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt abort. Ikke med 4. Gled deg over svangerskapet: ) jeg har fire i alderen 2—14 år. Veldig slitsomt og får nesten aldri tid til å være kjærester eller meg selv.. men veldig hyggelig med mange barn. Vi har et enormt matbudsjett..ca 13000 i mnd. Ellers merker man ikke veldig stor forskjell fra 3—4: ))

Anonymkode: 230a7...0a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...