Gå til innhold

Hadde dere gått til legen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hanglet litt siden jul, men ikke vært ordentlig syk. De fleste på jobb har hatt influensa og det har vært generelt mye mer sykdom enn vanlig, mens jeg bare hangler. Jeg føler meg i fin form egentlig, men har hatt mange forkjølelser som liksom ikke helt slipper taket. Denne uka har jeg fått flere kommentarer (inkl. samboer) om at jeg ikke ser bra ut, at jeg har blitt tynn og blek. Spiser jo som vanlig men kanskje litt mindre pga forkjølelser(??), men fikk sjokk da jeg gikk på vekten nå i sted og så at jeg har gått ned 11 kg siden starten av januar. Hadde 5 kilo ekstra fra forrige svangerskap, så kan jo hende det bare er vekten som stabiliserer seg igjen (??). (Halvannet år siden fødsel) Jeg har litt legeskrekk i den forstand at jeg føler meg helt dust over å gå til legen uten å være skikkelig syk, og det er jeg jo ikke. Når jeg tenker meg om har jeg kun vært hos lege i forbindelse med graviditet. Aldri ellers. Hva gjør legen egentlig, når man bare har diffuse ting å komme med?

Anonymkode: 662ad...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har gjort noe for å gå ned i vekt, og har spist ganske normalt, så synes jeg absolutt du burde gå til legen ja

Anonymkode: 70e9d...85c

Skrevet

Jeg pleier ikke å løpe til legen i tide og utide, men her hadde jeg bestilt meg en legetime. 

Skrevet

Du bør bestille en time, og gjøre det raskt også.

Som hun over sa, når du har spist normalt og likevel har gått ned så mange kilo, og du i tillegg har hanglet så lenge, da må du ta dette på alvor.

Kan være det ikke er noe veldig galt, men det kan også være veldig alvorlig og som du trenger å komme raskt i behandling for!

Ring legen i dag!

Anonymkode: 614cd...04d

Skrevet

Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort.

Anonymkode: 662ad...62e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort.

Anonymkode: 662ad...62e

Bra du fikk time så raskt. Da slipper du å tenke så mye på det også. Man skal ta egen helse på alvor, HI :)

Anonymkode: 614cd...04d

Skrevet

Lykke til. Håper det ikke er noe alvorlig.

Anonymkode: e341f...d96

Skrevet

Må få høre hvordan det gikk!! 

Anonymkode: a384d...dfb

Skrevet

Bra du og legekontoret tok tak :) uforklarlig vekttap skal alltid diskuteres med lege. 

Anonymkode: e1841...b81

Skrevet
På 28.2.2018 den 16.34, Anonym bruker skrev:

Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort.

Anonymkode: 662ad...62e

Bra :)

Anonymkode: 70e9d...85c

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 9f0f8...884

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 9f0f8...884

Har tatt en haug med blodprøver, blitt lyttet på osv. Det eneste jeg har fått svar på er at jeg har forhøyet crp. Legen skulle kontakte meg når han fikk svar på prøvene til uken. Så har ikke blitt veldig mye klokere enda.

Anonymkode: 662ad...62e

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tatt en haug med blodprøver, blitt lyttet på osv. Det eneste jeg har fått svar på er at jeg har forhøyet crp. Legen skulle kontakte meg når han fikk svar på prøvene til uken. Så har ikke blitt veldig mye klokere enda.

Anonymkode: 662ad...62e

Bra at du får det sjekket. God bedring :) 

Anonymkode: 70e9d...85c

Skrevet

Lykke til ❤️❤️

Anonymkode: b54fe...3a8

Skrevet

Hei. Fikk telefon fra legen i dag om at det er kommet svar på en del prøver. Har bl.a forhøyede leververdier og skal til han igjen i morgen. Fikk ikke inntrykk av at ting var alvorlig(samtalen var veldig kjapp) men at det kan være tegn på at kroppen kjemper mot en infeksjon. Men så er jeg litt småredd likevel da, for jeg syntes svarene kom litt vel kjapt. Jeg tok jo de på torsdag! Og så skal jeg inn igjen i morgen allerede...Men!

Etter tips fra ei på jobben kjøpte jeg en cøliaki hjemmetest. Den ble positiv! Kan det rett og slett være cøliaki jeg har da?  Usikker på om legen tok slike blodprøver. Kan cøliaki føre til forhøyede leververdier? Skal selvfølgelig ta dette opp med legen i morgen. Er bare drittnervøs og prøver å forberede meg.

Anonymkode: 662ad...62e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Fikk telefon fra legen i dag om at det er kommet svar på en del prøver. Har bl.a forhøyede leververdier og skal til han igjen i morgen. Fikk ikke inntrykk av at ting var alvorlig(samtalen var veldig kjapp) men at det kan være tegn på at kroppen kjemper mot en infeksjon. Men så er jeg litt småredd likevel da, for jeg syntes svarene kom litt vel kjapt. Jeg tok jo de på torsdag! Og så skal jeg inn igjen i morgen allerede...Men!

Etter tips fra ei på jobben kjøpte jeg en cøliaki hjemmetest. Den ble positiv! Kan det rett og slett være cøliaki jeg har da?  Usikker på om legen tok slike blodprøver. Kan cøliaki føre til forhøyede leververdier? Skal selvfølgelig ta dette opp med legen i morgen. Er bare drittnervøs og prøver å forberede meg.

Anonymkode: 662ad...62e

Jeg mener å ha lest at ubehandlet cøliaki kan gi forhøyede leververdier. Og har du det er det jo ikke rart du har hanglet og rast ned i vekt, for da mangler du sikker masse næringsstoffer. Ellers kan jo f.eks. kyssesyken også gi forhøyede leververdier. Så det må ikke være veldig alvorlige ting.

Det er flott at de følger deg så fort opp :)

Anonymkode: 614cd...04d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener å ha lest at ubehandlet cøliaki kan gi forhøyede leververdier. Og har du det er det jo ikke rart du har hanglet og rast ned i vekt, for da mangler du sikker masse næringsstoffer. Ellers kan jo f.eks. kyssesyken også gi forhøyede leververdier. Så det må ikke være veldig alvorlige ting.

Det er flott at de følger deg så fort opp :)

Anonymkode: 614cd...04d

Takk for svar! Kyssesyken er det ikke for det ble testet på legekontoret torsdagen. Har dessuten hatt det før og da var leververdiene over 1000 og jeg var innlagt. De var ikke så høye nå heldigvis!

Anonymkode: 662ad...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...