Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Har hanglet litt siden jul, men ikke vært ordentlig syk. De fleste på jobb har hatt influensa og det har vært generelt mye mer sykdom enn vanlig, mens jeg bare hangler. Jeg føler meg i fin form egentlig, men har hatt mange forkjølelser som liksom ikke helt slipper taket. Denne uka har jeg fått flere kommentarer (inkl. samboer) om at jeg ikke ser bra ut, at jeg har blitt tynn og blek. Spiser jo som vanlig men kanskje litt mindre pga forkjølelser(??), men fikk sjokk da jeg gikk på vekten nå i sted og så at jeg har gått ned 11 kg siden starten av januar. Hadde 5 kilo ekstra fra forrige svangerskap, så kan jo hende det bare er vekten som stabiliserer seg igjen (??). (Halvannet år siden fødsel) Jeg har litt legeskrekk i den forstand at jeg føler meg helt dust over å gå til legen uten å være skikkelig syk, og det er jeg jo ikke. Når jeg tenker meg om har jeg kun vært hos lege i forbindelse med graviditet. Aldri ellers. Hva gjør legen egentlig, når man bare har diffuse ting å komme med? Anonymkode: 662ad...62e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Hvis du ikke har gjort noe for å gå ned i vekt, og har spist ganske normalt, så synes jeg absolutt du burde gå til legen ja Anonymkode: 70e9d...85c
Brillefanten Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Jeg pleier ikke å løpe til legen i tide og utide, men her hadde jeg bestilt meg en legetime.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Du bør bestille en time, og gjøre det raskt også. Som hun over sa, når du har spist normalt og likevel har gått ned så mange kilo, og du i tillegg har hanglet så lenge, da må du ta dette på alvor. Kan være det ikke er noe veldig galt, men det kan også være veldig alvorlig og som du trenger å komme raskt i behandling for! Ring legen i dag! Anonymkode: 614cd...04d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort. Anonymkode: 662ad...62e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort. Anonymkode: 662ad...62e Bra du fikk time så raskt. Da slipper du å tenke så mye på det også. Man skal ta egen helse på alvor, HI Anonymkode: 614cd...04d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 Lykke til. Håper det ikke er noe alvorlig. Anonymkode: e341f...d96
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Må få høre hvordan det gikk!! Anonymkode: a384d...dfb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Bra du og legekontoret tok tak uforklarlig vekttap skal alltid diskuteres med lege. Anonymkode: e1841...b81
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 På 28.2.2018 den 16.34, Anonym bruker skrev: Takk for spark i rompa. Har ringt legen og har fått time allerede i morgen tidlig. Følte meg plutselig ikke så dum lenger når sekretæren ville ha meg inn så fort. Anonymkode: 662ad...62e Bra Anonymkode: 70e9d...85c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 Hvordan gikk det? Anonymkode: 9f0f8...884
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gikk det? Anonymkode: 9f0f8...884 Har tatt en haug med blodprøver, blitt lyttet på osv. Det eneste jeg har fått svar på er at jeg har forhøyet crp. Legen skulle kontakte meg når han fikk svar på prøvene til uken. Så har ikke blitt veldig mye klokere enda. Anonymkode: 662ad...62e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #13 Skrevet 1. mars 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har tatt en haug med blodprøver, blitt lyttet på osv. Det eneste jeg har fått svar på er at jeg har forhøyet crp. Legen skulle kontakte meg når han fikk svar på prøvene til uken. Så har ikke blitt veldig mye klokere enda. Anonymkode: 662ad...62e Bra at du får det sjekket. God bedring Anonymkode: 70e9d...85c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Hei. Fikk telefon fra legen i dag om at det er kommet svar på en del prøver. Har bl.a forhøyede leververdier og skal til han igjen i morgen. Fikk ikke inntrykk av at ting var alvorlig(samtalen var veldig kjapp) men at det kan være tegn på at kroppen kjemper mot en infeksjon. Men så er jeg litt småredd likevel da, for jeg syntes svarene kom litt vel kjapt. Jeg tok jo de på torsdag! Og så skal jeg inn igjen i morgen allerede...Men! Etter tips fra ei på jobben kjøpte jeg en cøliaki hjemmetest. Den ble positiv! Kan det rett og slett være cøliaki jeg har da? Usikker på om legen tok slike blodprøver. Kan cøliaki føre til forhøyede leververdier? Skal selvfølgelig ta dette opp med legen i morgen. Er bare drittnervøs og prøver å forberede meg. Anonymkode: 662ad...62e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei. Fikk telefon fra legen i dag om at det er kommet svar på en del prøver. Har bl.a forhøyede leververdier og skal til han igjen i morgen. Fikk ikke inntrykk av at ting var alvorlig(samtalen var veldig kjapp) men at det kan være tegn på at kroppen kjemper mot en infeksjon. Men så er jeg litt småredd likevel da, for jeg syntes svarene kom litt vel kjapt. Jeg tok jo de på torsdag! Og så skal jeg inn igjen i morgen allerede...Men! Etter tips fra ei på jobben kjøpte jeg en cøliaki hjemmetest. Den ble positiv! Kan det rett og slett være cøliaki jeg har da? Usikker på om legen tok slike blodprøver. Kan cøliaki føre til forhøyede leververdier? Skal selvfølgelig ta dette opp med legen i morgen. Er bare drittnervøs og prøver å forberede meg. Anonymkode: 662ad...62e Jeg mener å ha lest at ubehandlet cøliaki kan gi forhøyede leververdier. Og har du det er det jo ikke rart du har hanglet og rast ned i vekt, for da mangler du sikker masse næringsstoffer. Ellers kan jo f.eks. kyssesyken også gi forhøyede leververdier. Så det må ikke være veldig alvorlige ting. Det er flott at de følger deg så fort opp Anonymkode: 614cd...04d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener å ha lest at ubehandlet cøliaki kan gi forhøyede leververdier. Og har du det er det jo ikke rart du har hanglet og rast ned i vekt, for da mangler du sikker masse næringsstoffer. Ellers kan jo f.eks. kyssesyken også gi forhøyede leververdier. Så det må ikke være veldig alvorlige ting. Det er flott at de følger deg så fort opp Anonymkode: 614cd...04d Takk for svar! Kyssesyken er det ikke for det ble testet på legekontoret torsdagen. Har dessuten hatt det før og da var leververdiene over 1000 og jeg var innlagt. De var ikke så høye nå heldigvis! Anonymkode: 662ad...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå