Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Jeg har lagt merke til at veldig mange sier de jobber som lærer. I andre yrker sier man at man ER tannlege, revisor, sykepleier osv. Man sier ikke at man jobber som ingeniør, liksom. Hvorfor sier dere dette? Er det fordi dere er ufaglærte? Anonymkode: 67707...3d3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Jeg er utdannet lærer, 6 år på «benken». Jeg ER lærer. Stolt av det også! Men, tror ikke du skal henge deg opp i bagateller. Dette er en bagatell i livet! Anonymkode: 32c3f...5dd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Jeg er lærer i videregående skole. Mens det korrekte jo er at jeg jobber som lærer, jeg er utdannet lektor. Anonymkode: fda77...dcc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Jeg tror det skyldes at mange lærer skiller på utdanning og jobb. En som jobber som lærer kan ha ulike utdanninger, lærer, adjunkt, ufaglært osv akkurat som en som er utdannet lærer kan jobbe som lærer, rektor eller vaskehjelp for den del. Ofte er det sammenfall mellom hva du jobber som og hvilken utdanning du har, men ikke bestandig. Om du sier at du jobber som lærer, eller andre ting, eller at du er lærer, kan også si noe om hvor mye du definerer deg selv ut fra jobben eller utdannelsen. Anonymkode: 47dad...06b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Jeg jobber som lærer i høgskolen. Er utdannet innen sosialfag. Derfor sier jeg det. Anonymkode: c5fed...cc0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Jeg både jobber som psykolog og er psykolog. Hva jeg svarer kommer vel mest av hvordan det blir spurt. Hvis noen spør hva jeg jobber med, svarer jeg at jeg jobber som psykolog. Aldri tenkt at det ene signaliserer yrkesstolthet mer enn det andre. Synonymer ville jeg påstå Anonymkode: b4819...eaf