Gå til innhold

Hvis mannen har slåt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og sparket meg flere ganger, er det håp at han vil forandre seg eller er jeg helt dum at tror det?

Anonymkode: 4853b...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare komme deg vekk,er et menneske kommet der kommer ikke han til å slutte.

Anonymkode: 65f37...2ad

Skrevet

Han kommer ikke til å forandre seg!

Anonymkode: 15235...73a

Skrevet

En mann som slår, er en mann som slår. Han kommer ikke til å endre seg om han aldri så mye lover.

Skrevet

Jeg forsøkte å tilgi.

Men klarte aldri å glemme.

Man har det så uendelighet bedre alene, enn sammen med en sånn mann.

Anonymkode: 20603...210

Skrevet

Hvis man er i stand å slå og sparke et menneske, spesielt en man liksom skal elske, er det noe galt i nøtta. Det menneske kommer ikke til å forandre seg!

Anonymkode: ac615...f89

Skrevet

HI her

jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med

Anonymkode: 4853b...aca

Skrevet

Er mannen norsk statsborger, men jobber utenlandsk, eller er han fra Storbritania?

Det har litt å si hva slags statsborgerskap barnet har nemlig, du må ikke risikere å bli anmeldt for kidnapping av et barn.

Men om dere alle er norske og barnet er norsk statsborger setter du deg på første fly hjem, alt annet ordner seg. Kanskje har du familie du kan ta inn hos mens du ordner alt med nav, om ikke drar du til et krisesenter og får hjelp der. Hjelp fra de som jobber på et krisesenter kan du få uansett hvor du bor da, om du bor hos dem eller hos andre.

Hva du kan få av støtte kommer an på om du har vært medlem av folketrygden siste tre årene, du trenger ikke ha jobbet i Norge for å få overgangsstønad, men du må ha vært medlem av folketrygden.

Men ingen alenemor sulter ihjel i Norge, du vi uansett få støtte til mat og bolig. Bare kom deg vekk fra den voldelige mannen.

En man som mangler de sperrene, som klarer å slå og sparke en kvinne, og atpåtil den kvinnen han liksom skal elske, er ikke frisk i hodet. Noe mangler der som du ikke kan få på plass for han, han har ingen sperrer for å skade et annet menneske fysisk, han skal du ikke la barnet ditt vokse opp i samme hus med

Anonymkode: 48918...fe2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her

jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med

Anonymkode: 4853b...aca

Det er ikke sikkert du får med deg barnet til Norge. Det må du sjekke med engelsk rett. Alternativt må du flytte for deg selv der borte. Sjekk rettighetene dine med en engelsk advokat.

 

Anonymkode: 434ae...57d

Skrevet

Det er vanskelig med flytting, en dag sier han at jeg skal beginne å pakke sakene sine, neste dag sier han at han vil ikke gi tillatelse til å reise med barnet

Anonymkode: 4853b...aca

Skrevet

Har de krisesenter i byen du bor i, eller i en naboby? 

Anonymkode: 234e1...f54

Skrevet

Ta kontakt med den norske ambassade,de må nå kunne hjelpe deg litt på vei.

Anonymkode: 65f37...2ad

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Har de krisesenter i byen du bor i, eller i en naboby? 

Anonymkode: 234e1...f54

Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer

Anonymkode: 4853b...aca

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer

Anonymkode: 4853b...aca

Du MÅ tenke på deg selv og barnet,å fortelle der til noen er faktisk ikke der verste du kan gjøre. Det er mange som opplever det som du gjør nå.

Søk hjelp,vær så snill❤

Anonymkode: 65f37...2ad

Skrevet

Ta kontakt med lokalt krisesenter/med legen din/med ambassaden/med en venninne/med moren din. Så lenge du tar første skritt og forteller til en instans/din familie så vil du få hjelp! Du trenger ikke stå i dette alene. 

Og det er ikke opp til ham å bestemme om du skal flytte. Om du kan flytte direkte til Norge eller du må flytte innad England først kan du få hjelp til å finne ut. Men akkurat nå er det ikke trykt for deg og barnet (!) hos denne mannen.Det han holder på med er ikke lov i England heller! 

Anonymkode: 5a8c2...0f0

Skrevet

Mannen hadde et sinneproblem da var først ble sammen, hvor det enkelte ganger eskalerte til vold. Etter terapi har det ikke skjedd igjen og forholdet er bedre enn noen gang. Forstår dog at dette sikkert er sjeldent.

Anonymkode: 3bc31...0c3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer

Anonymkode: 4853b...aca

Ved å IKKE fortelle, ved å IKKE oppsøke hjelp og fortelle ALT, da gir du all makt til ham.

Eneste måten du kan beskytte deg selv og BARNET ditt er å oppsøke hjelp og fortelle om ALL volden han gjør mot deg, både fysisk, men også psykisk. Dette blir ikke bedre, det blir bare verre. Og det kan du ikke la barnet ditt vokse opp med.

Er han engelsk?

Anonymkode: 3f699...d70

Skrevet

Hva slags nasjonalitet er dere??

Anonymkode: 86782...cb8

Skrevet

Vi er ikke norske, jeg har bodd I Norge i nesten ti år, før jeg flyttet til England 2 år siden

HI

Anonymkode: 4853b...aca

Skrevet

Ta kontakt med NAV utland, eller hva de heter. Da jeg flyttet til Norge for en del år siden var jeg i kontakt med dem på telefon, og fikk vite alt jeg måtte ha med meg fra det andre landet osv., og det var veldig nyttig. Lykke til!

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke norske, jeg har bodd I Norge i nesten ti år, før jeg flyttet til England 2 år siden

HI

Anonymkode: 4853b...aca

Hvis hverken du eller barnet er norske statsborgere og du ikke har oppholdstillatelse nå er det ikke sikkert du kan flytte hit uten å ha jobb som kan forsørge dere og bolig klar.

Anonymkode: 434ae...57d

Skrevet

Tusen takk! Jeg må ordne i livet mitt! Jeg har vært ablsolutt forelsket I ham og hjertet mitt blør når jeg tenker at vi skal ikke være sammen. Hadde kjærester før men var aldri slåt eller psyket ned før.   Det er trist at barnet vil ikke ha far, men jeg ser at han er ikke en godt menneske og det vil være best for oss å flytte snarest mulig

hi

Anonymkode: 4853b...aca

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her

jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med

Anonymkode: 4853b...aca

Anmeld. Og flytt hjem.

Anonymkode: f20b2...b3d

Gjest Mari Y
Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og sparket meg flere ganger, er det håp at han vil forandre seg eller er jeg helt dum at tror det?

Anonymkode: 4853b...aca

Nei. Og det sies at da boer man planlegge å komme seg vekk. Man boer ikke bli i et slikt forhold i haap om at det vil forandre seg. Evt kan man oppsoeke et krisesenter. Man har også Nasjonalt kunnskapssenter for Vold. Mulig de vet mer om hvor man kan henvende seg eller hva man kan gjoere. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer

Anonymkode: 4853b...aca

Det MÅ du! Eneste måten å redde barnet ditt! Få det hele dokumentert. 

Anonymkode: f20b2...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...