Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Og sparket meg flere ganger, er det håp at han vil forandre seg eller er jeg helt dum at tror det? Anonymkode: 4853b...aca
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Du må bare komme deg vekk,er et menneske kommet der kommer ikke han til å slutte. Anonymkode: 65f37...2ad
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Han kommer ikke til å forandre seg! Anonymkode: 15235...73a
gale damen Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 En mann som slår, er en mann som slår. Han kommer ikke til å endre seg om han aldri så mye lover.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Jeg forsøkte å tilgi. Men klarte aldri å glemme. Man har det så uendelighet bedre alene, enn sammen med en sånn mann. Anonymkode: 20603...210
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Hvis man er i stand å slå og sparke et menneske, spesielt en man liksom skal elske, er det noe galt i nøtta. Det menneske kommer ikke til å forandre seg! Anonymkode: ac615...f89
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 HI her jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med Anonymkode: 4853b...aca
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Er mannen norsk statsborger, men jobber utenlandsk, eller er han fra Storbritania? Det har litt å si hva slags statsborgerskap barnet har nemlig, du må ikke risikere å bli anmeldt for kidnapping av et barn. Men om dere alle er norske og barnet er norsk statsborger setter du deg på første fly hjem, alt annet ordner seg. Kanskje har du familie du kan ta inn hos mens du ordner alt med nav, om ikke drar du til et krisesenter og får hjelp der. Hjelp fra de som jobber på et krisesenter kan du få uansett hvor du bor da, om du bor hos dem eller hos andre. Hva du kan få av støtte kommer an på om du har vært medlem av folketrygden siste tre årene, du trenger ikke ha jobbet i Norge for å få overgangsstønad, men du må ha vært medlem av folketrygden. Men ingen alenemor sulter ihjel i Norge, du vi uansett få støtte til mat og bolig. Bare kom deg vekk fra den voldelige mannen. En man som mangler de sperrene, som klarer å slå og sparke en kvinne, og atpåtil den kvinnen han liksom skal elske, er ikke frisk i hodet. Noe mangler der som du ikke kan få på plass for han, han har ingen sperrer for å skade et annet menneske fysisk, han skal du ikke la barnet ditt vokse opp i samme hus med Anonymkode: 48918...fe2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med Anonymkode: 4853b...aca Det er ikke sikkert du får med deg barnet til Norge. Det må du sjekke med engelsk rett. Alternativt må du flytte for deg selv der borte. Sjekk rettighetene dine med en engelsk advokat. Anonymkode: 434ae...57d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 Det er vanskelig med flytting, en dag sier han at jeg skal beginne å pakke sakene sine, neste dag sier han at han vil ikke gi tillatelse til å reise med barnet Anonymkode: 4853b...aca
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 Har de krisesenter i byen du bor i, eller i en naboby? Anonymkode: 234e1...f54
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Ta kontakt med den norske ambassade,de må nå kunne hjelpe deg litt på vei. Anonymkode: 65f37...2ad
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 11 minutes ago, Anonym bruker said: Har de krisesenter i byen du bor i, eller i en naboby? Anonymkode: 234e1...f54 Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer Anonymkode: 4853b...aca
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #14 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer Anonymkode: 4853b...aca Du MÅ tenke på deg selv og barnet,å fortelle der til noen er faktisk ikke der verste du kan gjøre. Det er mange som opplever det som du gjør nå. Søk hjelp,vær så snill❤ Anonymkode: 65f37...2ad
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 Ta kontakt med lokalt krisesenter/med legen din/med ambassaden/med en venninne/med moren din. Så lenge du tar første skritt og forteller til en instans/din familie så vil du få hjelp! Du trenger ikke stå i dette alene. Og det er ikke opp til ham å bestemme om du skal flytte. Om du kan flytte direkte til Norge eller du må flytte innad England først kan du få hjelp til å finne ut. Men akkurat nå er det ikke trykt for deg og barnet (!) hos denne mannen.Det han holder på med er ikke lov i England heller! Anonymkode: 5a8c2...0f0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 Mannen hadde et sinneproblem da var først ble sammen, hvor det enkelte ganger eskalerte til vold. Etter terapi har det ikke skjedd igjen og forholdet er bedre enn noen gang. Forstår dog at dette sikkert er sjeldent. Anonymkode: 3bc31...0c3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer Anonymkode: 4853b...aca Ved å IKKE fortelle, ved å IKKE oppsøke hjelp og fortelle ALT, da gir du all makt til ham. Eneste måten du kan beskytte deg selv og BARNET ditt er å oppsøke hjelp og fortelle om ALL volden han gjør mot deg, både fysisk, men også psykisk. Dette blir ikke bedre, det blir bare verre. Og det kan du ikke la barnet ditt vokse opp med. Er han engelsk? Anonymkode: 3f699...d70
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 Hva slags nasjonalitet er dere?? Anonymkode: 86782...cb8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 Vi er ikke norske, jeg har bodd I Norge i nesten ti år, før jeg flyttet til England 2 år siden HI Anonymkode: 4853b...aca
Fru Banderas Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 Ta kontakt med NAV utland, eller hva de heter. Da jeg flyttet til Norge for en del år siden var jeg i kontakt med dem på telefon, og fikk vite alt jeg måtte ha med meg fra det andre landet osv., og det var veldig nyttig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #21 Skrevet 28. februar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er ikke norske, jeg har bodd I Norge i nesten ti år, før jeg flyttet til England 2 år siden HI Anonymkode: 4853b...aca Hvis hverken du eller barnet er norske statsborgere og du ikke har oppholdstillatelse nå er det ikke sikkert du kan flytte hit uten å ha jobb som kan forsørge dere og bolig klar. Anonymkode: 434ae...57d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #22 Skrevet 28. februar 2018 Tusen takk! Jeg må ordne i livet mitt! Jeg har vært ablsolutt forelsket I ham og hjertet mitt blør når jeg tenker at vi skal ikke være sammen. Hadde kjærester før men var aldri slåt eller psyket ned før. Det er trist at barnet vil ikke ha far, men jeg ser at han er ikke en godt menneske og det vil være best for oss å flytte snarest mulig hi Anonymkode: 4853b...aca
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #23 Skrevet 28. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her jeg har et barn sammen med denne mannen, flyttet til Storbritannia fordi han jobber her, barnet var født her. Han er bare 3 mnd gammel. Tror hode funkerer ikke så bra akkurat nå! Når jeg flytter tilbakke tik Norge, kan jeg registrere barnet der? Får ikke noen stønad tror jeg, har ikke jobbet I Norge for 2 år. Jeg vet jeg og barnet vil ha det bra men vet ikke nå hva skal jeg beginne med Anonymkode: 4853b...aca Anmeld. Og flytt hjem. Anonymkode: f20b2...b3d
Gjest Mari Y Skrevet 1. mars 2018 #24 Skrevet 1. mars 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Og sparket meg flere ganger, er det håp at han vil forandre seg eller er jeg helt dum at tror det? Anonymkode: 4853b...aca Nei. Og det sies at da boer man planlegge å komme seg vekk. Man boer ikke bli i et slikt forhold i haap om at det vil forandre seg. Evt kan man oppsoeke et krisesenter. Man har også Nasjonalt kunnskapssenter for Vold. Mulig de vet mer om hvor man kan henvende seg eller hva man kan gjoere.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #25 Skrevet 1. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler masse skam over hele situasjon, og tror ikke jeg kan fortelle til noen alt som sjer Anonymkode: 4853b...aca Det MÅ du! Eneste måten å redde barnet ditt! Få det hele dokumentert. Anonymkode: f20b2...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå