Gå til innhold

Ville du sagt opp barnehageplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å si opp plassen til barnet vårt, som skal begynne på skolen til høsten. Hvis vi sier opp sparer vi 2 mnd betaling (pga oppsigelsestid og betalingsfri mnd i Juli) det er jo ikke all verden å spare på det.... men jeg skal nå være hjemme likevel pga jeg har fått en baby...

Men tenker på alt barnet vårt går glipp av... være med venner, aktiviteter, avslutninger, andre paner osv. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: f9461...910

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Her vi bor er det bhg som tar med barna og besøker skolen etc.

Anonymkode: 46b3b...7dd

Skrevet

Jeg gjorde det siste måneden da jeg var i permisjon med baby, han sluttet 1. juni.

I vår barnehage var de likevel inkluderende og inviterte han med når de skulle gjøre spesielle ting, besøke skolen, avslutning og lignende.

Hadde det vært nå ville jeg kanskje heller redusert til 50% plass.

Anonymkode: 31bd6...28d

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort med et førskolebarn nei

Anonymkode: 287ac...d43

Skrevet

Nei hadde ikke sagt opp, det er mye som skjer for  skolestarterene før ferien. 

Anonymkode: a0580...6d8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I vår barnehage var de likevel inkluderende og inviterte han med når de skulle gjøre spesielle ting, besøke skolen, avslutning og lignende.

Det er jo fordi de synes synd på han, som har foreldre som tar et så dårlig valg

Anonymkode: 287ac...d43

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjorde det siste måneden da jeg var i permisjon med baby, han sluttet 1. juni.

Hadde det vært nå ville jeg kanskje heller redusert til 50% plass.

Anonymkode: 31bd6...28d

Er ikke mulig med halv plass...

Jeg må si opp nå eller "aldri". 2 mnd oppsigelse er det og 

Skrevet

Si opp det ville jeg ha gjort! Ikke mye de går glipp av så sent på året førskole eller ei. Snakker av erfaring 😊

Anonymkode: 6261d...630

Skrevet

Nei, nei, nei.... En fryktelig dårlig idé om han ikke mistrives fryktelig i bhgen da. Dette er jo kremtiden for de, sommeravslutninger, overnatting el med førskolegruppa og ikke minst vennskap med de man skal begynne på skolen med. 

Hilsen mamma til en 1. klassing, et førskolebarn og jobber som ped.leder i bhg 

Anonymkode: 7fcc3...9ad

Skrevet

Om barnet ditt trives i barnehagen så ville jeg da aldri sagt opp plassen. Nå de siste månedene før ferien er de jo selve kremen i barnehagen, de store barna som alle vil ha en bit av før de slutter. I vår barnehage er det kor, de skal til Oslo, de skal på overnattingstur osv. Masse spennende som skjer.

Jeg kunne ha gjort det samme, da jeg stort sett har fri fra mai og utover, men aldri i verden.

Anonymkode: 20287...66b

Skrevet

Nei, det er bare slemt! La han få gå i barnehagen, han kan heller få litt mer fri eller kortere dager, men du tar ikke han ut fra bhg for å være hjemme med mamma og en baby.

Anonymkode: 32464...0fc

Skrevet

Ser mange kommmenterer mot å si opp, pga div. Aktiviteter osv. Men hva vil barnet? Vil barnet svive rundt deg og baby hele dagen? GI BARNET PUSTEROMMET FRA BABY I BARNEHAGEN! Ha han heller hjemme noen ekstra dager om han vil, men ikke tving en 5 åring til å være sammen med deg og baby hver dag fordi du skal spare penger.  Hva når du er oppe hele natten, og vil sove på dagen før å ta igjen søvn. Skal 5 ÅRINGEN sitte hjemme å se på TV med deg halvsovende på sofaen? 

Nei. Her må dere te le litt lengre enn lommeboka syns jeg! 

Gratulerer med baby forresten 🖒

Anonymkode: 8cb50...218

Skrevet

Nei ikke viss det og ha barnet i bhg resten av året ikke velter økonomien. La barnet heller gå kortere dager.

Skrevet

Tusen takk for innspill.

Vi kommer ikke til å si opp 😄😄😄

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si opp det ville jeg ha gjort! Ikke mye de går glipp av så sent på året førskole eller ei. Snakker av erfaring 😊

Anonymkode: 6261d...630

Gjorde de ingenting i deres barnehage da? Så trist 😐

Her har de tur i dyrepark, overnatting, besøk på skolen, fotballkamp med alle førskolebarna, besøk og turer for å la de som skulle på skolen sammen møtes og mer. Alt dette foregår ca mai/juni. 

Anonymkode: fcdbe...501

Skrevet

Her er det også masse aktiviteter for førskolebarna siste måneden før sommerferien, de skal jo avslutte et kapittel og blir gjort stor stas på av barnehagen. Det er overnatting i barnehagen, tur til dyreparken, flere besøk på skolen og ikke minst høytidelig sommeravslutning hvor førskolegruppa lager mat hele dagen i barnehagen sammen med de ansatte og inviterer oss foreldre på middag (type koldtbord) på ettermiddagen, de ansatte får gaver av førskolebarna, barna får rose og kort fra de ansatte osv. Veldig stas.

Anonymkode: 899c3...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...