GÃ¥ til innhold

Hvordan overleve ammestarten? 😭💙

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lang tid går det før den intense smerten når jeg legger han til ved brystet, går over? 😭 Han er 1 uke nå. 

Er 2.gangs, men det er så lenge siden at jeg ikke husker 🙈 Det varer bare noen sekunder/ opp til ett lite minutt, men er så sinnsykt intenst vondt at jeg gruer meg mellom hver gang jeg skal legge han til 😭 

Jeg har lest det jeg kan finne, men håper noen har noen oppløftende ord om at det ikke tar så lang tid før jeg kan glede meg til hele ammestunden?! Det gjør ikke vondt videre, da er det fint💖 

Og er det noen som vet hvorfor det gjør så innmari vondt i starten av hver amming? 😳🤔 

Endret av Marsbaby2018
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde disse smertene ca 2 måneder😬 

Anonymkode: e0bdf...a27

Skrevet

Jeg hadde det sånn ca 10 dager med alle tre. De hadde stramt tungebånd, men det visste jeg ikke før senere. 

Anonymkode: 83a7e...fc2

Skrevet

Du får min medfølelse! Jeg har fire barn og hatt like vondt hver gang i begynnelsen... det er forferdelig vondt, hadde bare lyst å grine! Men hold ut, det går over til slutt! Husker ikke helt, men  mener å huske at det ble bedre etter 3-4 uker. 

Skrevet

Noen uker... hold ut. Disse utdrivningsrefleksene er grusomme, ja, men bit tennene sammen og si om igjen og om igjen 'det er ikke farlig, det går over...'. 

Ellers... varme risposer, oxytoxin-spray og drikk svart te. Det blir bra til slutt.

Anonymkode: 2ba85...eff

Skrevet

Noen uker. Du klarer dette HI, husk du er nok fremdeles også sliten etter fødselen.

Skrevet

Hvis det blir verre eller ikke gir seg kan du kanskje be om å få tatt en sopp-prøve? Men det høres mest ut som utdrivingsrefleksen din. Det gir seg nok☺

Anonymkode: 79fa2...b08

Skrevet

Jeg hadde også de smertene de første ukene med andremann. For min del handlet det om at brystene måtte herdes. Det var så vondt at jeg gruet meg til hver eneste amming. Det var mye mas om feil sugetak osv når jeg spurte om råd på en ammegruppe.  Men det handlet heldigvis ikke om det. 

Anonymkode: bae57...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...