Gå til innhold

Vondt med massasje?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg min aller første massasje og fytti så vondt det gjorde. Når hun masserte lårene så var det som om hun stakk en kniv inn i låret og dro den oppover. Og det var så vondt overalt.. Og nå noen timer etter er det veldig vondt i skulderbladene og føles veldig støl ut. 

Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt ☺️ Det er et godt tegn. Jeg hovner som regel opp når mine knuter blir tatt skikkelig, på dag 3 er jeg fin igjen 

Anonymkode: 0db88...f4b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt normalt ☺️ Det er et godt tegn. Jeg hovner som regel opp når mine knuter blir tatt skikkelig, på dag 3 er jeg fin igjen 

Anonymkode: 0db88...f4b

Så bra 😀 Tusen takk for svar 😊 Følte meg skikkelig skuffa nemlig 😂

Skrevet

Jeg bruker vanligvis å få massasje i syden 1 gang i året 😅 da er jeg stiv som en stokk...! Det skal ikke gjøre vondt med massasje og man skal være myk og smidig etter massasjen! Her tror jeg du har blitt utsatt for det samme som jeg ble sist jeg var i syden og fikk massasje..hun hvisste ikke hva hun holdt på med tudeligvis og hele massasjen var ren tortur! Var stiv og jævlig etter massasjen i flere dager. Ble ikke noe bedre enn jeg var før den massasjen!

Anonymkode: b8843...1ba

Skrevet

Tull. Man kan godt være litt mørbanka etterpå. I morgen kan det ha snudd helt. 

Anonymkode: 41d24...4b6

Skrevet

Jeg håper virkelig det blir bedre, at det er sånn at det blir litt verre før det blir bedre igjen 😊 Ellers er det 1000kr bortkasta.

Skrevet

Helt vanlig. Ikke så rart at man blir støl da 😊Men hun burde ta det litt rolig første gangen syns jeg.

Anonymkode: cbc1a...ad6

Skrevet

Ja det var jo så vondt at jeg lå jo å spente meg av smerte og jeg som hadde sett fram til 80minutter avslapping 😂😂

Skrevet

Det kan godt gjøre litt vondt når du får massasje, men det skal være vondt på en måte som likevel kjennes godt ut, dvs. du skal kjenne at det gjør godt, selv når det er litt vondt. Så sant det ikke er en terapeutisk / medisinsk massasje hvor man virkelig MÅ jobbe med noen vonde muskler eller punkter, så skal det ikke gjøre veldig vondt. Gjør det så vondt at du ikke klarer å slappe av, så er det for hardt. 

Når min kiropraktor masserer noen av mine vonde punkter, har jeg nesten lyst til å slå til henne, men selv om det gjør vondt, kjenner jeg at det gjør godt - så jeg klarer å slappe av. 

Støl og øm kan du bli etterpå av nesten all slags massasje, det kan være en helt normal reaksjon, men det skal gå over i løpet av mindre enn en dag. 

Skrevet

Kanskje jeg skulle sagt til henne at det var for vondt da? Jeg tenkte bare at det var sånn det skulle være og at massasje kanskje ikke var noe for meg. Får vel prøve igjen en dag. 

Skrevet

Har opplevd det ja. Var særlig en som mørbanket meg. 

Anonymkode: 09dc1...1f9

Skrevet
4 minutter siden, Rabbenreka skrev:

Kanskje jeg skulle sagt til henne at det var for vondt da? Jeg tenkte bare at det var sånn det skulle være og at massasje kanskje ikke var noe for meg. Får vel prøve igjen en dag. 

Man skal alltid si ifra om det er for vondt, man skal ikke trenge å spenne seg gjennom hele greia. Men, har du en del cellulitter? Jeg har det, og det skal ikke mye trykk til før jeg blir megaøm på spesielt lårene. Har ikke cellulitter på armene, men baksiden av overarmene er like ømme, og det gjør VONDT når jeg blir knadd der.

Fikk beskjed sist gang jeg var hos massasjeterapeut at dette var tegn på dårlig drenering i lymfene, da kan man bli sånn øm. Ho ba meg kjøpe sånn vakuumkopp på eBay til 30kr og å bruke den hver gang jeg dusja med olje. Har gjort det et par mnd, og nå er jeg ikke sånn øm lenger, så tydelig at det funker. Har også brukt den når jeg må fly, får så veldig hovne ankler, men etter en runde med den blir det fort bra igjen :)

Obs: det er dritvondt å bruke den koppen i starten. Jeg gråt i dusjen mens jeg holdt på. Nå er det ikke like vondt lenger :P

Anonymkode: 594a4...484

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal alltid si ifra om det er for vondt, man skal ikke trenge å spenne seg gjennom hele greia. Men, har du en del cellulitter? Jeg har det, og det skal ikke mye trykk til før jeg blir megaøm på spesielt lårene. Har ikke cellulitter på armene, men baksiden av overarmene er like ømme, og det gjør VONDT når jeg blir knadd der.

Fikk beskjed sist gang jeg var hos massasjeterapeut at dette var tegn på dårlig drenering i lymfene, da kan man bli sånn øm. Ho ba meg kjøpe sånn vakuumkopp på eBay til 30kr og å bruke den hver gang jeg dusja med olje. Har gjort det et par mnd, og nå er jeg ikke sånn øm lenger, så tydelig at det funker. Har også brukt den når jeg må fly, får så veldig hovne ankler, men etter en runde med den blir det fort bra igjen :)

Obs: det er dritvondt å bruke den koppen i starten. Jeg gråt i dusjen mens jeg holdt på. Nå er det ikke like vondt lenger :P

Anonymkode: 594a4...484

Jeg har vel en del cellulitter på lårene. Det var helt sykt vondt når hun drev på der. Var også veldig vondt på overarmene og korsryggen. I korsryggen føltes det ut som det brant! Det var ganske grusomt 😂 Kanskje jeg skal sjekke ut en sånn kopp da, takk for tips 😊 og jeg får vel gi massasje en sjanse til, men aldeles ikke 80minutter 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...