Gå til innhold

4 åring som ikke klarer å svelge maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 2 siste ettermiddagene har 4 åringen hatt stor spyttproduksjon... Svelger ikke maten og sier hun har for mye i munn, går på do å spytter ut maten hele tiden...

Har ikke fått høre noe fra barnehagen om dette, så vet ikke om dette har skjedd på dagtid.

hun nevner ingenting om at hun har vondt noe sted oc hun er ikke rød i halsen.

noen som vet hva grunnen kan være?

Anonymkode: 21fae...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort tungebånd?

Anonymkode: 7920d...b51

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kort tungebånd?

Anonymkode: 7920d...b51

Er vel ikke noe man plutselig får problemer med? Hun har aldri gjort dette før og har alltid vært matglad... Hmm 

trudde først d var after, men litt rart å bare få problemene på ettermiddagen..

hi

Skrevet

Bare en fiks ide kanskje

Anonymkode: 798d7...421

Skrevet

hovne mandler/polypper? Sønnen min drev å samlet opp mat i munnen for å så måtte spytte ut da han hadde dette. Spesielt ved forkjølelser.

Anonymkode: 5ec60...c5a

Skrevet

Min holdt på sånn er liten periode.. satt bare med maten i munn.. Og gikk og spurta det ut. 

Og etter noen dager var det helt borte. Mener han var ca 4 2/2  da

Anonymkode: ab2f7...fe6

Skrevet

Jeg hadde en slik periode når jeg var i ca samme alder. Tror det var pga at jeg ved en anledning hadde satt fast en matbit i halsen og ble nesten kvalt og at jeg ble etter hvert veldig redd for at det skulle skje igjen. 

Anonymkode: 787e1...32c

Skrevet

Sopp i munnen? Gutten min holdt på sånn og det viste seg etter lang tid at det var sopp som gjorde at han ikke klarte svelge maten. Var hos legen flere ganger uten å finne Ut hva det var. Til slutt dukket den opp på tunga, først da fant vi ut hva det var. Han la seg til en dårlig vane med å ikke svelge spyttet noe som gjorde at han gikk rundt å samlet spytt i munnen før han spyttet det ut. 

Anonymkode: 7b79d...d09

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sopp i munnen? Gutten min holdt på sånn og det viste seg etter lang tid at det var sopp som gjorde at han ikke klarte svelge maten. Var hos legen flere ganger uten å finne Ut hva det var. Til slutt dukket den opp på tunga, først da fant vi ut hva det var. Han la seg til en dårlig vane med å ikke svelge spyttet noe som gjorde at han gikk rundt å samlet spytt i munnen før han spyttet det ut. 

Ja må se om det for seg snart. Hvis ikke må jeg ta henne til lege. Syns hun var litt hvit på tunga ? Kanskje d er sopp.. Hmm. Ja må høre med barnehagen i morgen også.

Fikk du resept på noe medisin da eller ?

takk for svar 😊 hi

Skrevet

Hvis du ser noe hvitt på tunga er det sikkert sopp. Fikk noe medisin ja. Han måtte holde det i munnen en god stund før han kunne svelge det. Husker ikke hva det heter. Tok litt tid før det virket. Det var skikkelig ekkelt før vi fant ut hva det var. Han spiste ikke på flere uker. Gikk ned i vekt. Guffne saker. Gå til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...