Gå til innhold

fan for et svangerskap dette ble...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først så må jeg få sprøyte i ræv skinka pga skjelden blodtype..så får jeg påvist streptokokk b noe som gjør at jeg må behandles med pencillin..så får jeg svangersksps kløe..men mest sannsynlig så er det av den farlige sorten intrahepatisk kolestase. Skal til legen i morgen atter en gang å ta lever prøve og blod prøver..er fra før av plaget med kraftig halsbrann..og ekstremkvalmen varte til uke 22. Hovne ben og bekkenløsning! En mann som er borte halve mnd pågrunn av plutselig endring av jobb etter eget ønske..har fan meg løftet og bært og hentet alt av baby utstyr som vi trenger! Kan vel trygt si at jeg er dritt lei og skal ALDRI gå gravid igjenn! Dagens klagende utblåsning 😡

Anonymkode: 6d3c8...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe galt med ordforrådet ditt Nei, eller vokabularet?🙄

Anonymkode: d5126...6ae

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe galt med ordforrådet ditt Nei, eller vokabularet?🙄

Anonymkode: d5126...6ae

Lov å syte vel? Om det skal pakkes inn, blir det ikke like.... nyttig 🙂

Anonymkode: 39410...168

Skrevet

Å gå gravid er 20% koselig og 80 % dritt. Føler med deg! 😘

Skrevet

9 mnd med dritt, resten av ditt liv som mamma, det er verdt det, jeg lover :)

Hilsen firebarnsmor som også har hatt sin dose med gørr i svangerskapene, det går i glemmeboken etterhvert selv om det er pyton når det står på.

Anonymkode: cbb21...d45

Skrevet

Jeg kjenner at jeg synst veldig synd på dere som sliter 😌 jeg synst den tiden var så fin 😍 skulle ønske alle fekk den følelsen. Jeg sto på en fjelltopp på over 500moh 9 dager over termin 😳

Anonymkode: 1df5b...c87

Skrevet

God bedring, HI! Håper der kommer bedre dager også i dette svangerskapet! Og ta ut alle dronningtaktene dine når mannen kommer hjem! 👸

Anonymkode: e423c...7ff

Skrevet

Hehe takk for det 😁 jeg har bare noen uker igjenn nå så skal ribbena også få gro..glemte jo å si i innlegget at jeg har knekt 3 ribben også..😅-hi-

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe takk for det 😁 jeg har bare noen uker igjenn nå så skal ribbena også få gro..glemte jo å si i innlegget at jeg har knekt 3 ribben også..😅-hi-

😮😮😮

Jøsses! Ja, håper det gror fort, for i siste del av svangerskapet er det akkurat opp i ribbeina at ungen sparker...

Skrevet

Har du fått konstatert sbangetskapskløe? Og kom dette mens du gikk på penicillin?  Selv reagerte jeg med kløe på penicillin i svangerskapet. Forstod etterpå at dette var en allergisk reaksjon, fikk antihistaminer mot kløen. Hadde jeg forstått, og hatt mer kunnskap,  ville jeg jo aldri dyttet i meg så mye mens jeg var gravid. Hadde andre medisiner også. Dette var mitt første svangerskap,  og jeg var veldig ung. Håper det ordner seg for deg 😀

Anonymkode: 16c13...668

Skrevet

Åh, jeg føler så med deg! 

Her spydde jeg så veldig at jeg gikk ned 15 kg de første 6 mnd, legene var så desperate da det ikke var mye å ta av fra før, så etter at ingenting funket satt de meg på en eller annen pille som var på dobbel resept. Var innlagt under den tiden for overvåkning pga vekt, besvimelse og for å få iv. Jeg spydde ikke mer, men jeg klarte jo ikke røre meg heller, måtte altså få kateter, og bli løftet på do om jeg måtte noe annet. Var en muskelavslapper som de gir psykiatriske pasienter.. var helt grusomt, og i to uker bare eksisterte jeg.

Så hadde jeg to uker uten kvalme, det var ganske koselig. La også på meg helt enormt de ukene 😜 Så fikk jeg en uoppdaget uvi som gikk over i nyrebekkenbetennelse som jeg ikke merket. Dette resulterte i start av fødsel, i uke 32. Fikk to forbanna kjipe lungemodningssprøyter i låret, drypp og antibiotika. De klarte heldigvis å stoppe det,  men det ble jo to nye uker på sykehus med forbud mot å gå.

I uke 34 fikk jeg dra hjem, på den mnd uten kvalme klarte jeg å legge på meg 36kg. Mye var vann. Så ble jeg kvalm igjen, og kasta opp døgnet rundt til ungen ble født på termin. Måtte selvfølgelig settes i gang :P 

Var lilla på ene siden av ribbeina, hadde også brukket to stk. Koooselig å være gravid!

Lykke til siste tiden, håper i det minste fødselen din blir easy peasy!

Anonymkode: f3765...d9d

Skrevet

Fra Egersund?

Anonymkode: 936c0...dfb

Skrevet

Prøver på våres første nå i disse dager ! 😂🙈  realitycheck og gå inn her 😅

Anonymkode: 037a8...da6

Skrevet

Nei, for mange er det slett ingen dans på roser å gå gravid - men man glemmer fort hvor slitsomt det var når det er over...og det er grunnen til at man orker å gjøre det flere ganger;-) Var i hvert fall sånn med meg. Jeg hadde noen tunge svangerskap med mine også, med bla ekstrem svangerskapskvalme som endte med innlegging, magesår, bekkenløsning, lavt blodtrykk og så hovne bein at jeg kun fikk på meg slippers (ikke særlig gøy midt på vinteren;-P), men jeg gjennomførte jo galskapen to ganger:-D

Anonymkode: 1df27...b48

Skrevet

Føler virkelig med deg! ❤ Første svangerskap var fantastisk med unntak av middels hard bekkenløsning fra uke 15 som ble kraftig slutten av andre trimester :) kvalm og kastet opp første 4 mnd. men ellers helt herlig :)

Nå? Å fy f... 😢😥 bare vært helv. fra uke 8. Noe kvalm, men ellers har jeg vært forferdelig dårlig form (trøtt og sovi opptil 20 t i døgnet første 6.5 mnd), farlig lav blodprosent, farlig lavt blodtrykk, jern, d- og b-vitamin på minimumsnivå, svimmel, besvimt, gått i bomullsverden, hatt VONDT i rygg, nakke, bekken, hode og 100% sykmeldt fra skole(!) i flere omganger, hatt truende fødsel mellom uke 24 og 28 og ekstreme kynnere + modningsrier fra uke 31 😅

Men altså.. min mor hadde 4 fine svangerskap, så man trenger ikke bli bekymre seg for at dette eller lignende er vanlig altså 😉

Skrevet

Hærlig at det er flere som vil syte litt og ikke bare jeg 😁 hadde et fint første svangerskap for 10 år siden..ingen plager da! Dette svangerskapet= helvette 😅 -hi-

Skrevet

Hvordan er nattesøvnen for dere andre? I natt talte jeg 15 ganger oppe. 6 ganger på do og resten var kløen som vekte meg 😣

Skrevet

Var mye våken om natta siste 3 månedene. Siste natta var jeg våken 10 ganger fra 02.00-07.20 😅

Skrevet
På 28. februar 2018 den 7.44, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg føler så med deg! 

Her spydde jeg så veldig at jeg gikk ned 15 kg de første 6 mnd, legene var så desperate da det ikke var mye å ta av fra før, så etter at ingenting funket satt de meg på en eller annen pille som var på dobbel resept. Var innlagt under den tiden for overvåkning pga vekt, besvimelse og for å få iv. Jeg spydde ikke mer, men jeg klarte jo ikke røre meg heller, måtte altså få kateter, og bli løftet på do om jeg måtte noe annet. Var en muskelavslapper som de gir psykiatriske pasienter.. var helt grusomt, og i to uker bare eksisterte jeg.

Så hadde jeg to uker uten kvalme, det var ganske koselig. La også på meg helt enormt de ukene 😜 Så fikk jeg en uoppdaget uvi som gikk over i nyrebekkenbetennelse som jeg ikke merket. Dette resulterte i start av fødsel, i uke 32. Fikk to forbanna kjipe lungemodningssprøyter i låret, drypp og antibiotika. De klarte heldigvis å stoppe det,  men det ble jo to nye uker på sykehus med forbud mot å gå.

I uke 34 fikk jeg dra hjem, på den mnd uten kvalme klarte jeg å legge på meg 36kg. Mye var vann. Så ble jeg kvalm igjen, og kasta opp døgnet rundt til ungen ble født på termin. Måtte selvfølgelig settes i gang :P 

Var lilla på ene siden av ribbeina, hadde også brukket to stk. Koooselig å være gravid!

Lykke til siste tiden, håper i det minste fødselen din blir easy peasy!

Oj! 

Tør du å få flere barn!

Skrevet

Stakkars deg! 

Det hjelper ikke å si at det er verd det og de som sier at svangerskap ikke er en sykdom kan jeg holde mens du slår. Jeg har aldri vært så syk i mitt liv som når jeg var gravid. Har gjort det 4 ganger, skulle tro det manglet meg noe :) 

Anonymkode: d4260...4e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj! 

Tør du å få flere barn!

Det slapp jeg å ta ordentlig stilling til da jeg måtte fjerne livmoren da barnet var fem år. Men jeg tror helt ærlig jeg ikke ville tatt sjansen igjen uansett. Det var fryktelig harde måneder. Totalt verdt det i retrospekt, men nei, tror ikke jeg hadde gjort det en gang til! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...