Gå til innhold

Endre navn på barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det maks hvor mange ganger man kan endre navn på barnet? Er usikker på navnet og har endret to ganger alt.. Kan jeg endre flere ganger?

Anonymkode: eba96...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv ut det nye navnet en stund og se om det virkelig er det du vil ha før du endrer? 

Voksne kan i utgangspunktet ikke endre navn i hytt og pine; ref: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Endre-navn/Hvor-ofte-du-kan-endre-navn/, men jeg vet ikke hvordan det er med små barn. Du får spørre hos skatteetaten!

Anonymkode: 0f576...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter barnet ditt nå, da? Jeg kan tenke meg mange navn hvor det hadde vært en klar fordel om foreldrene hadde byttet.. Hvis barnet ditt har et helt vanlig pent navn synes jeg du burde ha litt is i magen. Har barnet ditt et vanvittig dilldall-navn eller et navn som kan være belastende på noe vis bytter du. 

Anonymkode: 32370...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det maks hvor mange ganger man kan endre navn på barnet? Er usikker på navnet og har endret to ganger alt.. Kan jeg endre flere ganger?

Anonymkode: eba96...8c7

Tuller du?? 🙈

Anonymkode: c394a...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For voksne må det gå 10 år mellom hver gang. Jeg håper inderlig det er en maks på to ganger før barn. Stakkers liten ...

Anonymkode: 801c2...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For voksne må det gå 10 år mellom hver gang. Jeg håper inderlig det er en maks på to ganger før barn. Stakkers liten ...

Anonymkode: 801c2...b2f

Det kan jo hende at hun først ga ungen navnet Crisshander-Leander og så Cassanderius- Maximilian og nå vil bytte til Ole? Da er det jo bra hvis hun får lov.

Anonymkode: 32370...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo hende at hun først ga ungen navnet Crisshander-Leander og så Cassanderius- Maximilian og nå vil bytte til Ole? Da er det jo bra hvis hun får lov.

Anonymkode: 32370...1b7

Sant nok! 😂 Ellers tviler jeg litt på et så brått skifte av stil.

Anonymkode: 801c2...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, HI. Du trenger ikke "være sikker". Det er bare et antall bokstaver. Det må ikke være perfekt! 

Anonymkode: b3fa6...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var usikker på vårt valg ( Aksel Andreas tråden, for de som husker), men nå er dåpen om en uke og navnet føles mer riktig jo mer det brukes. La barna vokse seg litt inn i navnet :)  For meg er et bytte innafor, innen det har gått 6mnd, men så må man bare stå i det til barnet er voksen og Evt vil bytte selv. 

 

Anonymkode: 99ca9...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...