Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Jeg lurer rett og slett på dette. Betaler mannen til min konto eller til nav som de så utbetaler til meg? Kan man forøvrig stole på bidragskalkulatoren? Anonymkode: 796d5...1ee
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Barnefaren får en vanlig regning av NAV der han betaler inn;også når pengene er kommet inn så overfører de pengene til deg. Anonymkode: e71af...b6f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnefaren får en vanlig regning av NAV der han betaler inn;også når pengene er kommet inn så overfører de pengene til deg. Anonymkode: e71af...b6f Takk for svar. Tar Nav noe form for gebyr eller liknende av dette? Hvis bidragskalkulatoren sier 7500kr, er det det jeg får på konto da? Anonymkode: 796d5...1ee
Appelsinpiken Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Man kan også velge at ham betaler rett inn på din konto.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, Appelsinpiken skrev: Man kan også velge at ham betaler rett inn på din konto. Med med en slik ordning må man gjøre en avtale, og stole på at den endre holder det, min mann hadde en privat avtale med x-en og han betalte direkte ti henne, hun krevde i ettertid gjennom nav, og han måtte betale dobbelt. Tror han i flere tilfeller hadde betalt henne i kontanter, og dette dermed ikke kunne spores. Anonymkode: b050c...d4e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 Man kan enten lage en privat avtale, hvor det skriftlig avtales beløp, når deg skal betales og hvordan deg skal betales. Alternativt tar nan det gjennom nav hvor nav kreves inn pengene fra farlig betaler til deg. Anonymkode: b2652...19e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 Det er to måter å gjøre det på. Enten ber du nav kreve inn pengene for deg, da sender de en regning til far også overfører de penger til deg når han har betalt. Dette koster ingenting, men dere må betale en drøy tusenlapp hver for at nav skal beregne størrelsen på bidraget. Fin ordning om du ikke stoler på at far faktisk vil følge opp en privat avtale. Eller dere lager en privat avtale hvor far skal betale direkte til deg en gang i måneden, det beløpet dere har blitt enige om. Om far er en skikkelig mann som da med en gang ordner et fast trekk fra sin konto til din på lønningsdag hver måned og du aldri trenger være redd for at pengene uteblir er dette en grei ordning. Anonymkode: f2e29...86b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg tror han er til å stole på, samtidig har han overrasket meg ved å si fra seg samvær nær sagt i sin helhet. Kan nav beregne og vi gjøre trekket privat? Og til sist, når bidragskalkulatoren sier 7500kr er dette til å stole på blir rett? Anonymkode: 796d5...1ee
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg tror han er til å stole på, samtidig har han overrasket meg ved å si fra seg samvær nær sagt i sin helhet. Kan nav beregne og vi gjøre trekket privat? Og til sist, når bidragskalkulatoren sier 7500kr er dette til å stole på blir rett? Anonymkode: 796d5...1ee Ja, når du sender inn skjemaet og ber nav beregne krysser du enten av for at de skal drive inn pengene eller om dere ordner det privat, så det går fint. Bidragskalkulatoren skal stemme bra. Anonymkode: f2e29...86b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, når du sender inn skjemaet og ber nav beregne krysser du enten av for at de skal drive inn pengene eller om dere ordner det privat, så det går fint. Bidragskalkulatoren skal stemme bra. Anonymkode: f2e29...86b Tusen takk! Mannen mener han blir ruinert og at kalkulatoren unulig kan stemme. 🙄 Anonymkode: 796d5...1ee
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 Kalkulatroen stemmer så lenge tallene stemmer. Det er min erfaring. NAV tar et engangsgebyr fra dere begge ved beregning av bidrag, og ditt blir trukket fra hans bidrag på første utbetaling. Etter det får du det du skal, NAV tar ingen gebyrer Anonymkode: aaf69...2f0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med med en slik ordning må man gjøre en avtale, og stole på at den endre holder det, min mann hadde en privat avtale med x-en og han betalte direkte ti henne, hun krevde i ettertid gjennom nav, og han måtte betale dobbelt. Tror han i flere tilfeller hadde betalt henne i kontanter, og dette dermed ikke kunne spores. Anonymkode: b050c...d4e Her har du to alternativer: Enten så har du en ansvarsfraskrivende mann som lyver så det renner til sin nye naive, dame. Eller så har du en uvanlig naiv mann med langt under middels IQ siden han verken har lagd skriftlig avtale, betalt via bank eller bedt om kvitteringer, og han må i tillegg ha en drittsekk til eks. Det første er nok dessverre langt mer sannsynlig kjære deg. Kontantbetaling av barnebidrag du liksom... Anonymkode: 1d243...9a0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kalkulatroen stemmer så lenge tallene stemmer. Det er min erfaring. NAV tar et engangsgebyr fra dere begge ved beregning av bidrag, og ditt blir trukket fra hans bidrag på første utbetaling. Etter det får du det du skal, NAV tar ingen gebyrer Anonymkode: aaf69...2f0 Takk for svar:) Anonymkode: 796d5...1ee
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 Jeg vil anbefale deg sterkt å la nav ordne dette for deg. Dette fordi han allerede nå reagerer på bidraget. Dessuten er det en mindre konflikt å forholde seg til. Anonymkode: 9974f...cac
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil anbefale deg sterkt å la nav ordne dette for deg. Dette fordi han allerede nå reagerer på bidraget. Dessuten er det en mindre konflikt å forholde seg til. Anonymkode: 9974f...cac Det er et godt poeng. Takk for innspill. Anonymkode: 796d5...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå