Gå til innhold

Tema poppisnavn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg alltid vært så nysgjerrig på. Hvorfor valgte dere å gi barnet  et navn blant de som står på topp 5 feks? Eller veldig populære og i utgangspunktet litt sjeldne navn, som tydelig er godt på vei til å bli et sånt navn. Som feks Matheo?
Er det rett og slett fordi dere syns dette er det peneste navnet dere vet om? Kanskje det er litt sånn som mote generelt, at jo mer dere ser det, jo penere syns dere det blir og har lyst på det selv?;)

Men hva tenker dere om at barnet da garantert vil komme i klasse med minst en annen med samme navn? Og etterhvert kanskje flere med samme navn i samme gjeng osv? Jeg kjenner forøvrig flere (inkl min egen mor i 1980;) Som har kalt barnet sitt et svært populært navn like før det har eksplodert i popularitet. Og så har de nesten blitt litt frustrerte i ettertid for dette. Kanskje dette hjelder noen av dere?

Men ja, jeg lurer altså på hvorfor dere valgte et ekstremt populært navn. Jeg har forøvrig absolutt ingen fordommer mot dette på noen måte. Har selv valgt et ganske populært navn på barnet mitt som mellomnavn for å kalle henne opp etter bestemoren;) Så er kun ren nysgjerrighet dette her;)

Anonymkode: 59443...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...