Gå til innhold

P-stav, syklus og kan cb vise feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, her kommer ett litt langt innlegg fra meg.

Jeg tok ut min p-stav i september 2017 etter å ha hatt den i, siden fødsel av mitt første barn 2014.

Vi har siden oktober 2017 prøvd å bli gravide.

Har hatt ca 3 ganger mensen siden da, så min syklus er ikke helt på plass enda. Så til første spørsmål: noen som vil fortelle om hvor lang tid der tok dere ca å få en normal syklus tilbake etter uttak av p-stav? 

Og så i de siste 2 ukene har jeg virkelig følt på at jeg KANSKJE er gravid, mensen murringer, hodepine, kvise utbrudd, vondt baki korsryggen (hadde bekkenløsning med første barn) dårlig mat lyst, SVIMMEL? (Er ALDRI svimmel???) og humør svingninger (dette er det min man kommenterer mest «herlighet så sur du blir da» 😂 og nå er det 37 dager siden siste dag i mens, jeg er altså ca 2 uker på overtid (men som sagt min syklus er ikke å stole på) så jeg tok en cb test på FREDAGS kveld, og ja, jeg vet jeg burde ta den på modningen, men jeg bare måtte. Så til mitt andre spørsmål, KAN en cb digital test ta feil? Jeg vet ikke om jeg bare burde vente enda mer...hva tenker dere jenter? 

Setter pris på positive tilbake meldinger og TAKK til de som gidder å lese alt. Ha en strålende fin kveld videre.

hilsen mamma til en prins, 30 år.

Anonymkode: 1db6e...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle selvfølgelig stå «morningen» ☺️

Skrevet

Vet ikke med cb digital men jeg tok ut min pstav med første den 19 januar. 23 februar fikk jeg positiv test. 

Med barn 2 tok jeg ut pstaven 22 desember, positiv test 5 februar. 

Skrevet
2 minutter siden, Lille krøll skrev:

Vet ikke med cb digital men jeg tok ut min pstav med første den 19 januar. 23 februar fikk jeg positiv test. 

Med barn 2 tok jeg ut pstaven 22 desember, positiv test 5 februar. 

Det gikk jo ganske så raskt 😄 spennende 

Skrevet

Dytt

Skrevet

Hvis du ikke har nok hcg i urinen vil den bli negativ. Så enten er du kortere på vei, eller så er du ikke gravid.

En test nå burde vise riktig svar.

P-stav er dessverre kjent for å virkelig tulle med sykluser etter endt bruk 

Anonymkode: 32c45...500

Skrevet

Synes det høres ut som du er hormonell, og det er man gjerne når man slutter med et hormonelt prevansjonsmiddel.

Du må huske på at kroppen din nå i flere år har vært tilført syntetiske hormoner, nå er det fjernet og da jobber kroppen intenst med å få sin egen hormonproduksjon og syklus på plass. Da blir det gjerne noen måneder hvor det svinger og kroppen har div reaksjoner på hormonnivået som endrer seg og sykluse, eggløsning, mens osv som kommer på plass.

Det er klart du kan bli gravid midt oppi denne prosessen, om kroppen slipper et egg kan du bli gravid. Testene er som regel alltid riktig om de er positive, om de er negative er det enten fordi du ikke er gravid eller fordi du ikke er langt nok på vei til at det vises på tester enda.

Men en tommelfingerregel (selv om det selvsagt ikke finnes noen regler uten unntak når det kommer til kroppen vår) er at om du er langt nok på vei til å kjenne sympromer, er du også langt nok på vei til at en test blir positiv.

Anonymkode: dfa14...99f

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det høres ut som du er hormonell, og det er man gjerne når man slutter med et hormonelt prevansjonsmiddel.

Du må huske på at kroppen din nå i flere år har vært tilført syntetiske hormoner, nå er det fjernet og da jobber kroppen intenst med å få sin egen hormonproduksjon og syklus på plass. Da blir det gjerne noen måneder hvor det svinger og kroppen har div reaksjoner på hormonnivået som endrer seg og sykluse, eggløsning, mens osv som kommer på plass.

Det er klart du kan bli gravid midt oppi denne prosessen, om kroppen slipper et egg kan du bli gravid. Testene er som regel alltid riktig om de er positive, om de er negative er det enten fordi du ikke er gravid eller fordi du ikke er langt nok på vei til at det vises på tester enda.

Men en tommelfingerregel (selv om det selvsagt ikke finnes noen regler uten unntak når det kommer til kroppen vår) er at om du er langt nok på vei til å kjenne sympromer, er du også langt nok på vei til at en test blir positiv.

Anonymkode: dfa14...99f

Tusen takk for at jeg fikk ditt  synspunkt på det 😄 kroppen er nok hormonell kan jeg tenke meg ja 😄ha en fin kveld videre

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke har nok hcg i urinen vil den bli negativ. Så enten er du kortere på vei, eller så er du ikke gravid.

En test nå burde vise riktig svar.

P-stav er dessverre kjent for å virkelig tulle med sykluser etter endt bruk 

Anonymkode: 32c45...500

Takk for svar, jeg får prøve meg på èn test til, som viser med strek og ikke de uke testene fra cb, og ta den på morningen 😁 ha en fin kveld videre

Skrevet

Tok ut pstaven januar 2017, og ble gravid februar 2018. Det gikk lang tid før syklusen min ble normal igjen og regelmessig eggløsning! 

Anonymkode: 7dd03...f8e

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tok ut pstaven januar 2017, og ble gravid februar 2018. Det gikk lang tid før syklusen min ble normal igjen og regelmessig eggløsning! 

Anonymkode: 7dd03...f8e

åååh, ja....det var en liten stund ja....hmm :-/ takk for svar uansett :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...