Gå til innhold

Føde alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gjort dette??

Ser det anbefales for en som spør hva hun skal gjøre med sitt barn på 9 år pga termin midt i påska.

Jeg ser ikke for meg at det er noe hyggelig eller enkelt å skulle føde alene?

Selv sitter jeg i samme situasjon, men med 2 barn. Familie har vi ikke, noen av oss. 

Og jo barna har venner, men ingen jeg ser for meg at jeg kan sende barna mine til mens jeg føder. Fort går det en dag eller to...

Minste min er 3 år..

Så løsningen blir da å føde alene?

Er det noen som frivillig har gjort dette pga at det ikke løste seg med barnevakt??
Hvordan var det å føde alene?

Anonymkode: c5f74...4de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i huleste havner man i en slik situasjon? Har du ikke far til de to andre?

Anonymkode: 02184...6c4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i huleste havner man i en slik situasjon? Har du ikke far til de to andre?

Herre fred. Hun har ikke barnevakt så pappaen er med de som alt er født? Hjelpe meg, ikke alle er skilt hundre ganger med ørten fedre til barna sine.

Anonymkode: 3ca7e...91e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei far er død.

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han skulle vel være med barna mens hun føder?

Anonymkode: 981b3...994

Skrevet

Føde alene som å være alene hjemme med 2 barn mens du føder alene på badet?

Eller føde alene som at bf er hjemme med barna mens du er på sykehuset og blir tatt vare på av dyktige leger og jordmødre?

Anonymkode: a97a9...22d

Skrevet

Far til de 2 første er død.

Nåværende mann ønsker å overvære sin første fødsel.

Spørsmålet var hvordan det er å være den som reiser på sykehuset og føder helt alene?

Så klart nåværende mann tar barna jeg allerede har om det ikke dukker opp en annen løsning.

Det var vel ikke spørsmålet?

Hi

Skrevet

Har dere forsøkt barnevaktformidling på nett? Kanskje dere kan finne en barnevakt i nærheten der, som har anledning til å komme på kort varsel? Håper det ordner seg.

Anonymkode: 7224f...3f6

Skrevet

Jeg fødte nr to alene 👍 Barnefar ventet på barnevakt hjemme med nr 1, de måtte kjøre 20 min, 15 min til sykehuset og bf rakk ikke enkelt og greit. Gikk helt fint! Dyktige jordmødre og jeg følte meg sterk og uovervinnelig 🙌🏻  Bedre å føde alene mens småungene hjemme er trygge enn å føde med bf og lure på hvordan det går med barna dine!

Anonymkode: 9022b...6a1

Skrevet

Det ble ikke til at jeg gjorde det, men pga lang reisevei for pappa'n så hadde vi en reell plan om at jeg skulle føde alene om han ikke rakk frem. Det er ingen andre jeg kunne tenke meg å ha med i en slik situsjson og om man kommer inn helt alene blir man jo tatt ekstra godt vare på. Jeg ble lovet at det enten skulle være en jordmorstudent eller en barnepleier med meg tilnærmet hele fødselen. 

Det er klart at det er trist for far å ikke få være med på selve fødselen, men det er tross alt tiden etterpå som er virkelig magisk. 

Jeg håper at det ordner seg for dere. Har dere vurdert å få en skoleungdom til å være barnevakt? Det kan være greit i flere situasjoner å ha flere å spille på om dere skulle trenge hjelp. Søk etter i god tid slik at dere blir godt kjent, så kan hun/han stille opp og både overnatte og levere/hente i barnehagen om det blir nødvendig. 

Lykke til!

Anonymkode: 748d7...052

Skrevet

Jeg fødte mitt andre barn alene, men var ikke alene på sykehuset. Mannen var utenfor mens jeg hadde selve fødselen, da han syntes at jeg var så sint(!) under fødselen til første barnet vårt, og heller ikke er så glad i blod og selve utpressingen.

Var vel alene med jordmor og barnepleier i 1 og en halv time. Ikke noe problem, følte meg på ingen måte ensom.

I ditt tilfelle så ville jeg prøvd å snakke med venner dere har eller med din nye manns familie. Jeg hadde da stilt opp for bekjente om dette var en aktuell problemstilling og det tror jeg mange andre også gjør. Når du får ditt tredje barn så tar det neppe flere døgn tenker jeg.

Anonymkode: fbc82...734

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Far til de 2 første er død.

Nåværende mann ønsker å overvære sin første fødsel.

Spørsmålet var hvordan det er å være den som reiser på sykehuset og føder helt alene?

Så klart nåværende mann tar barna jeg allerede har om det ikke dukker opp en annen løsning.

Det var vel ikke spørsmålet?

Hi

"Nåværende mann" får vel ta og vise om han er noe til mann, og ta hele pakkeløsningen. Hvis de eldste barna ikke har en far i live, må han være deres far. Det trumfer faktisk det kicket han vil få av å se den nye bli født. En fødsel er ikke en attraksjon. 

Anonymkode: 8ecae...197

Skrevet

Jeg har født alene! Mannen måtte være med eldste pga barnevaktsituasjon. Det gikk helt fint! Jeg var forberedt på at det kunne skje og det gikk bra for mannen også. Jeg bestemte meg for at det var ikke det viktigste at mannen var der under fødselen, men at han er en god pappa resten av livet for minste. Og det er han!

Følte ingen behov for å ha mannen den under fødselen. Klarte meg bra alene. Kan ikke fordra å ha folk rundt meg når jeg har det vondt.  Og så kom han til sykehuset med en gang babyen var kommet da :) 

Anonymkode: 36ac5...3c0

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fødte mitt andre barn alene, men var ikke alene på sykehuset. Mannen var utenfor mens jeg hadde selve fødselen, da han syntes at jeg var så sint(!) under fødselen til første barnet vårt, og heller ikke er så glad i blod og selve utpressingen.

Var vel alene med jordmor og barnepleier i 1 og en halv time. Ikke noe problem, følte meg på ingen måte ensom.

I ditt tilfelle så ville jeg prøvd å snakke med venner dere har eller med din nye manns familie. Jeg hadde da stilt opp for bekjente om dette var en aktuell problemstilling og det tror jeg mange andre også gjør. Når du får ditt tredje barn så tar det neppe flere døgn tenker jeg.

Jeg er heller ikke så glad i å ha folk rundt meg når jeg har det virkelig vondt, så for meg var det ikke krise at mannen ikke var med på selve fødselen. men i deres tilfelle ville jeg gått litt utenfor komfortsonen og spurt noen dere kjenner som virker snille og som vil ta godt vare på ungene dine.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Nåværende mann" får vel ta og vise om han er noe til mann, og ta hele pakkeløsningen. Hvis de eldste barna ikke har en far i live, må han være deres far. Det trumfer faktisk det kicket han vil få av å se den nye bli født. En fødsel er ikke en attraksjon. 

HI skrev "

Det var vel ikke spørsmålet?"

Hun lurer bare på hvordan det ER å føde alene. Det kan skje med oss alle. Jeg ser ingen åpenbar grunn til at jeg skal føde alene, men det kan alltids skje ting.  Så hvorfor ikke ha tenkt tanken? Det betyr ikke at man er sammen med en udugelig dott som ikke tar "hele pakka" og ansvar. 

Anonymkode: 2b1d7...582

Skrevet

Jeg er enig i dette med å føde alene, men du er den voksne og synes det er fælt å være alene, hva tror du barna tenker da?

men unnskyld at jeg spør: hvordan er det mulig at dere ikke har noen fra hele tre familier som ikke kan hjelpe? Din avdøde manns familie, din nåværende manns familie og din familie. Har også vanskelig med å tro at dere ikke har en eneste bekjent dere kan spør og. Har man så lite nettverk, må man gjøre noe aktivt for det. Søk reservebesteforeldre eller noe sånt, eller finn en vgs-elev som som dere blir kjent med og som kan sitte barnevakt for de andre.

Anonymkode: e05f8...1a2

Skrevet

Jeg født nr 2 alene, og det var helt greit. Flotte jordmødre som stilte opp, ikke noe problem :-)

Anonymkode: 85a81...5a5

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i dette med å føde alene, men du er den voksne og synes det er fælt å være alene, hva tror du barna tenker da?

men unnskyld at jeg spør: hvordan er det mulig at dere ikke har noen fra hele tre familier som ikke kan hjelpe? Din avdøde manns familie, din nåværende manns familie og din familie. Har også vanskelig med å tro at dere ikke har en eneste bekjent dere kan spør og. Har man så lite nettverk, må man gjøre noe aktivt for det. Søk reservebesteforeldre eller noe sånt, eller finn en vgs-elev som som dere blir kjent med og som kan sitte barnevakt for de andre.

Anonymkode: e05f8...1a2

Tenkte det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...