Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Lurer på hvor mange barn som i 1 klasse som har sin egen mobil, hvor vanlig er dette? Om barnet ditt har mobil, hva er grunnen? Anonymkode: 1accc...b2d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Ja, hun har egen mobil. Grunnen er at hun er hjemme alene innimellom, og da synd jeg det er greit at hun kan kontakte oss. Litt tynn grunn, kanskje. Anonymkode: 7ccbf...e10
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Min har kun fordi han har arvet av tanten sin. Alle andre i familien hadde, så hun hadde ingen andre å gi den til da hun skulle ha ny. Om vi måtte kjøpt hadde det nok blitt minst et par år til. Han er fæl til å glemme igjen ting rundt omkring, så han får kun bruke den hjemme foreløpig. Brukes mest til å spille og sende meldinger med tanter og besteforeldre. Han har også mulighet til å ringe oss de få gangene han er alene hjemme en stund etter skolen, men som regel skriver han bare en lapp og leker ute eller hos en venn. I klassen hans er det noen som farter litt rundt på egen hånd og kommer hit og ringer på døra selv om de bor et stykke unna. De har alle mobil med seg. De som kun blir med hjem fra skolen etter avtale med foreldre har ikke. Anonymkode: 3eb9b...43a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Nei, det har hun ikke. Og det hadde ikke broren heller når han gikk iførste. Vi hadde en mobiltelefon(uten batterikapasitet) som fungerte som hustelefon for korte perioder alene hjemme. Eldste fikk egen telefon når han begynte i tredje, da hovedsaklig for at han skulle være tilgjengelig/få tak i oss når han var alene hjemme og f eks dro noe sted. Anonymkode: ac7e0...11b
Lolitalolita Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Min 9åring fikk mobil først i vinter. Jeg hadde tenkt til å stå på at han måtte vente til han ble ti år, så han ble veldig glad da han fikk til jul. Han får ikke ha den med seg på skolen, og heller ikke på besøk uten at det er avklart. Jeg får helt mark av unger som spiller på mobilen når de er på besøk, eller på skoleavslutning, eller i skogen 🙄 Vi er nok av de kjipere foreldrene i så måte. Han var en av de aller siste som fikk mobil og en av dem med strengest regler for bruk og nedlasting av spill. Kjenner at det ikke gjør meg noe å være kjipemamma i den settingen 😏
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 Nei. Men hun har mobilklokke. Anonymkode: de550...1b0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 9 minutter siden, Lolitalolita skrev: Min 9åring fikk mobil først i vinter. Jeg hadde tenkt til å stå på at han måtte vente til han ble ti år, så han ble veldig glad da han fikk til jul. Han får ikke ha den med seg på skolen, og heller ikke på besøk uten at det er avklart. Jeg får helt mark av unger som spiller på mobilen når de er på besøk, eller på skoleavslutning, eller i skogen 🙄 Vi er nok av de kjipere foreldrene i så måte. Han var en av de aller siste som fikk mobil og en av dem med strengest regler for bruk og nedlasting av spill. Kjenner at det ikke gjør meg noe å være kjipemamma i den settingen 😏 Jeg er leder av den kjipe-mamma-foreningen😂😂 Anonymkode: f94bc...f80
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men hun har mobilklokke. Anonymkode: de550...1b0 Hvilket merke da? Er du fornøyd med den? Anonymkode: 9dd2c...475
Øyne som ser!! Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 Min har mobil, men det er uten sim kort, bruker den kun til å spille/se film/lydbok med. Får vell med sim kort om 1år, da er han 8år.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Skrevet 26. februar 2018 Ja. Hun er ikke på SFO og vi har ikke fasttelefon Anonymkode: 23d3e...d5d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Skrevet 26. februar 2018 Nei, hun får telefon når hun er ferdig med 100% ferdig på SFO, en gang iløpet av 3dje klasse. Ser ikke at hun har behov for det nå eller på en lang stund - strengemamma her også. Vi har en iPad på deling - den er min og de må spørre om å låne. Minste begynner i første til høsten så blir nok mas om egen mobil og iPad i noen år fremover! 😳 Anonymkode: c4608...040
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 Nei . det er helt sykt Anonymkode: c2ca4...5a6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 Ja 😊 han har lang veg til skolen, så liker å følge med på finn iPhone om han kommer seg frem i tide 😊 han er ofte på besøk hos besteforeldre, og der har han venner han sykler til. Så da er det lett for dei. Og jeg kan finne han på finn iPhone om han ikke tar telefonen og må komme hjem for kvelden 😊 Anonymkode: 36f43...26a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 Nei. Og ikke kommer hun til å få på lenge heller. Anonymkode: f6c08...604
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 Nei. Ikke noen i klassen heller så vidt jeg vet. Anonymkode: 36372...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå