Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Skulle kjøpe en gave til svigermor i sted, og fant en fin skjorte til 599,- Litt i overkant av tenkt pris, men den var flott med striper og blomster. De hadde ikke akkurat den str jeg trengte liggende på bordet, så jeg spurte hun som jobbet der. Hun søkte opp, og de skulle ligge inne med en i str 36 men hun fant den ikke noe sted. Så sa hun "Jeg har en med marihøner på i stedet for blomstene" Samme merke, samme blåstripete bunn men med små marihøner trykt på fremfor blomster. Den var ikke like fin, men siden de hadde str så tok jeg den. Måtte sendes i dag for å rekke frem til bursdagen. Men da hun slo den inn på kassen kostet den 899,- ! Jeg sa at "Oi, den kostet ikke det samme?" Da så hun bare rart på meg. Så spurte jeg hvorfor denne kostet så mye mer, og da sa hun bare at "Dette er jo et helt annet produkt da, en annen modell" .... Vel. Jeg betalte og gikk, men synes virkelig hun burde opplyst om dette da hun foreslo denne. Er jeg helt på jordet her? Hun fremstilte det som om det var samme produkt, bare annet mønster... Anonymkode: 140ac...260
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Normal og god service tilsier at hun skulle ha opplyst om pris. Spesielt siden hun fremstilte det som om det var samme produkt, bare en liten designvariant. Når prisen var 50 % dyrere så var det også vesentlig informasjon som hun egentlig plikter å gi deg. Men - du kunne fint ha sagt at du da ikke ville ha blusen, og latt være å kjøpe. Jeg har opplevd det samme, og da lar jeg være å kjøpe produktet. Har opplevd at den butikkansatte da blir sur (opplevd det flere ganger), men det er jo deres problem, ikke mitt. Det jeg har lært meg av det er at jeg alltid spør om pris hvis jeg blir tilbydt et erstatningsprodukt. Er dette et lokalt sted og du vet hvem som eier butikken kan du jo nevne det en gang. Ikke som en kritikk, men som et tips til å yte bedre service, siden folk kan føle seg lurt når man ikke får den relevante informasjonen før produktet er slått inn på kassa. Anonymkode: bae35...7b7
Gjest Minnieropptatt Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Hun burde selvfølgelig opplyst om at den kostet mer.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Hun burde definitivt sagt ifra om at det er en annen modell med høyere pris. Hun har jo selvfølgelig lov til å gjøre hva hun vil, men jeg jobber selv i butikk og ville opplyst om høyere pris! Anonymkode: 33256...84f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Hadde påpekt hennes dårlige service og ikke kjøpt skjorten, så hadde hun husket å opplyse om pris neste gang Anonymkode: bc15a...0bc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 Jo, det burde hun ha sagt. Men hadde jeg vært deg hadde jeg da sagt at jeg ikke ville ha den siden den kostet såpass mye mer. Anonymkode: 13743...9e4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skulle kjøpe en gave til svigermor i sted, og fant en fin skjorte til 599,- Litt i overkant av tenkt pris, men den var flott med striper og blomster. De hadde ikke akkurat den str jeg trengte liggende på bordet, så jeg spurte hun som jobbet der. Hun søkte opp, og de skulle ligge inne med en i str 36 men hun fant den ikke noe sted. Så sa hun "Jeg har en med marihøner på i stedet for blomstene" Samme merke, samme blåstripete bunn men med små marihøner trykt på fremfor blomster. Den var ikke like fin, men siden de hadde str så tok jeg den. Måtte sendes i dag for å rekke frem til bursdagen. Men da hun slo den inn på kassen kostet den 899,- ! Jeg sa at "Oi, den kostet ikke det samme?" Da så hun bare rart på meg. Så spurte jeg hvorfor denne kostet så mye mer, og da sa hun bare at "Dette er jo et helt annet produkt da, en annen modell" .... Vel. Jeg betalte og gikk, men synes virkelig hun burde opplyst om dette da hun foreslo denne. Er jeg helt på jordet her? Hun fremstilte det som om det var samme produkt, bare annet mønster... Anonymkode: 140ac...260 Du må jo la være å kjøpe den, da? Det er jo bare å si at du ikke vil gå så mye opp i pris. Anonymkode: eee40...0c9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må jo la være å kjøpe den, da? Det er jo bare å si at du ikke vil gå så mye opp i pris. Anonymkode: eee40...0c9 Ja, jeg skulle gjort det. Men var på farten og måtte ha en gave som ble puttet i posten før kl 15. At jeg betalte så mye er sånn sett greit, men jeg synes det var så feil av henne å fremstille dette som samme vare men med annet mønster. Anonymkode: 140ac...260
Odine! Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 Da hadde jeg sagt at jeg ikke skulle ha den. Hun burde absolutt ha oppgitt at den kostet mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå