Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 jeg kn ikke være i samme rom som hunder. ikke hos veterinær osv. Flere av ungene i bhg har hund og jeg får rundt kronisk syk. Går allerede på allergimedisin. Bør jeg ha barna hjemme? Har hatt hund før og vet at du da har hund "overalt", det er uunngåelig. så det er ingen feil. Men hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d7b46...284
Twintipp Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Sønnen min er veldig allergisk, kan ikke sitte ved siden av elever med hund osv. Det du kan gjøre er å skifte klær på ungene rett etter bhg.. det sitter visst mye igjen i klærne til ungene, pluss dusje selv hver kveld. Du bør jo vurdere vaksine?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Har en datter med alvorlig husdyrallergi. Kommer hun i nærkontakt med dyr hovner hun opp i hele ansiktet og svelg. Ved indirekte kontakt får hun eksem/elveblest og rennende øyne og nese. Hun bruker medisiner forebyggende. Det hjalp etter vi byttet til polaramin. Aberet er at hun blir veldig trøtt av dem. Kanskje du skal prøve et annet merke? Anonymkode: 854ee...de4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Du kan ta vaksine mot hund. Jeg reagerer ganske kraftig på hund, men barna har jo måtte gå i barnehage, og nå har de venner på besøk som har hund. Har barna vært hos noen med hund, må de skifte klær med en gang de kommer hjem. Det er jo dessverre veldig mange som har hund, og man kan ikke holde barna isolert inne fordi du er allergisk. Anonymkode: 73b93...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en datter med alvorlig husdyrallergi. Kommer hun i nærkontakt med dyr hovner hun opp i hele ansiktet og svelg. Ved indirekte kontakt får hun eksem/elveblest og rennende øyne og nese. Hun bruker medisiner forebyggende. Det hjalp etter vi byttet til polaramin. Aberet er at hun blir veldig trøtt av dem. Kanskje du skal prøve et annet merke? Anonymkode: 854ee...de4 ja, kanskje. tar aerius pr idag (4 tabletter daglig) Anonymkode: d7b46...284
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan ta vaksine mot hund. Jeg reagerer ganske kraftig på hund, men barna har jo måtte gå i barnehage, og nå har de venner på besøk som har hund. Har barna vært hos noen med hund, må de skifte klær med en gang de kommer hjem. Det er jo dessverre veldig mange som har hund, og man kan ikke holde barna isolert inne fordi du er allergisk. Anonymkode: 73b93...d3d Jeg vet, men det er ikke alle som føler den gjør veldig nytte, men tenkte å spørre Anonymkode: d7b46...284
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet, men det er ikke alle som føler den gjør veldig nytte, men tenkte å spørre Anonymkode: d7b46...284 Mannen min er fortsatt allergisk etter vaksinen, men mye mindre. Allergien mer mer håndterbar. Anonymkode: bb066...047
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 Stakkars! Hunder skulle aldri vært kjæledyr...skulle vært slik at man måtte ha disensajon for å holde hund. Anonymkode: fecba...3b9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet, men det er ikke alle som føler den gjør veldig nytte, men tenkte å spørre Anonymkode: d7b46...284 Min sønn hadde samme type allergi som deg, ble syk av å sitte ved siden av venner som har hund/katt eller i samme hus/rom der det hadde vært et husdyr. I tillegg så utviklet han astma. Generelt mye fravær på skolen pga dette og hanglet mye. Forskjellige typer allergimedisiner har blitt prøvd uten store virkninger. Ble vurdert hos spesialist og fikk godkjent og få dekket oppvaksinering mot hund/katt. Dette har han holdt på med i ca 3 år og er i dag en helt annen gutt. Kan fortsatt bli litt tett med det går fort over. Dette har vært svært vellykket for han :). Anbefaler at du tar kontakt med spesialist som vurderer om du kan få denne vaksineringen. Anonymkode: 1ad3d...91a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Stakkars! Hunder skulle aldri vært kjæledyr...skulle vært slik at man måtte ha disensajon for å holde hund. Anonymkode: fecba...3b9 Dette er jeg helt uenig i. Både hunder og katter kan i mange tilfeller være ren terapi i pels. For ensomme, de med ulike psykiske lidelser osv, kan dyrene til og med være redningen. For andre er det ikke så dramatisk, men det å ha en hund kan for mange gi store helsemessige gevinster. Man kommer seg ut i frisk luft, beveger seg, å stryke på pelsen er stressdempende osv. Vi har selv en hund på 1,5 år, men en allergivennlig en siden tre av seks i familien er allergisk mot hund (ingen av dem reager på vår hund, dette testet vi ut på forhånd ved å passe en hund av samme rase i to uker før vi kjøpte vår). Hele familien er blitt mer harmonisk etter at hunden kom i hus, og det ene barnet som slet litt med angst har ikke hatt noen angstanfall etter at hunden kom. Anonymkode: bd4b9...5e7
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn hadde samme type allergi som deg, ble syk av å sitte ved siden av venner som har hund/katt eller i samme hus/rom der det hadde vært et husdyr. I tillegg så utviklet han astma. Generelt mye fravær på skolen pga dette og hanglet mye. Forskjellige typer allergimedisiner har blitt prøvd uten store virkninger. Ble vurdert hos spesialist og fikk godkjent og få dekket oppvaksinering mot hund/katt. Dette har han holdt på med i ca 3 år og er i dag en helt annen gutt. Kan fortsatt bli litt tett med det går fort over. Dette har vært svært vellykket for han :). Anbefaler at du tar kontakt med spesialist som vurderer om du kan få denne vaksineringen. Anonymkode: 1ad3d...91a Kan jeg spørre deg om hvor gammel gutten din er? Vi er fremdeles x antall ganger på sykehus pga hudeallergien, i året. Det hender ikke medisin hjemme virker og da må hun inn for sterkere greier, samt ligge til observasjon pga luftveier og synsnervene. Det har aldri vært så ille at hun absolutt ikke får puste, men pga hevelser er det fare for bl,a synsnerver. Hun har også utviklet astma. Siden det er litt bedre nå så vil de ikke vaksinere helt enda da de mener hun vil vokse det av seg. Hun er 8 år. Anonymkode: 854ee...de4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 Min begynte da han var 13 år og han har hatt store problemer siden han var 3 år men verst i fra 9-10 års alderen. Det er akkuratt samme argument de har prøvd seg på min gutt også, at det mest sannsynlig blir bedre når de blir eldre og vil vokse det av seg. Dette er jo en ganske dyr behandling men man kan ikke begynne å skulle spare penger når det går på helsen til våre barn og livskvaliteten deres. Bare å stå på! Anonymkode: 1ad3d...91a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre deg om hvor gammel gutten din er? Vi er fremdeles x antall ganger på sykehus pga hudeallergien, i året. Det hender ikke medisin hjemme virker og da må hun inn for sterkere greier, samt ligge til observasjon pga luftveier og synsnervene. Det har aldri vært så ille at hun absolutt ikke får puste, men pga hevelser er det fare for bl,a synsnerver. Hun har også utviklet astma. Siden det er litt bedre nå så vil de ikke vaksinere helt enda da de mener hun vil vokse det av seg. Hun er 8 år. Anonymkode: 854ee...de4 kan man ødelegge synsnervene? det visste jeg fsktisk ikke, Men ubder allergiske reaksjoner så får jeg tåkete syn. er det farlig!??? Anonymkode: d7b46...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå