Gå til innhold

Skolen slutter plutselig 2 timer en dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang får vi beskjed om at skolen slutter før denne gangen 2 timer. 

Vi har ikke SFO pga at vi har barn med spesielle behov og SFO kan ikke  sette inn hjelp. 

Vi har  trikset og mikset med arbeidstider  silk at barnet er Max hjemme alene i 15 min to ganger i uka . 

Men nå skal de da slutte to timer før.

Er det virkelig greit? 

Anonymkode: dbe60...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolen er ikke en barnepasstjeneste, og har ei heller noensinne vært det. Så det er greit så lenge klassen får den undervisningen den skal ila. året. At du velger bort SFO er et valg du tar.

Anonymkode: 2ceb7...9e3

Skrevet

Synes det høres rart ut. Her fikk de 2 timer frivillig avspassering pga et "obligatorisk" arrangement på kveldstid. Men da måtte vi foreldre signere på at de skulle avspassere og at vi hadde ansvaret selv i den tiden. Vet ikke om de gjorde det sånn fordi de måtte eller bare for å være på den sikre siden da...

Anonymkode: 5f7d4...df7

Skrevet

Er du helt dum over her ! Så klart skolen skal passe barna i skoletiden og frem til SFO . En grunn til at 1-4 ikke skal klare seg selv . Har man skole til 14 hver dag så må det nesten være det!  Og HI er ikke SFO pliktig til å sette inn ekstra ressurser ? Dere må jo ha rett på SFO som alle andre ! Skjønner frustrasjonen din 

Anonymkode: 096a3...2cc

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skolen er ikke en barnepasstjeneste, og har ei heller noensinne vært det. Så det er greit så lenge klassen får den undervisningen den skal ila. året. At du velger bort SFO er et valg du tar.

Nei, det er ikke  barnevakt tjeneste og det mener ikke jeg heller.   Men  å kutte undervisning med  2 timer, er mye.  Bara blir ferdig på skolen 11.30. 

Jeg synes du virker veldig sneversynt når du tror at  jeg velger bort SFO for  moro skyld . Jeg skulle helst hatt barnet mitt på SFO men når mitt barn trenger hjelp til nesten alt. Det får hun ikke derfor er hun heller ikke på sfo. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt dum over her ! Så klart skolen skal passe barna i skoletiden og frem til SFO . En grunn til at 1-4 ikke skal klare seg selv . Har man skole til 14 hver dag så må det nesten være det!  Og HI er ikke SFO pliktig til å sette inn ekstra ressurser ? Dere må jo ha rett på SFO som alle andre ! Skjønner frustrasjonen din 

Ja, skolen er ansvarlig for barna i skoletiden. Men skoletiden kan variere. Fram til 4.klasse er kommunen pliktig å ha SFO. Jeg regner da med at SFO åpner når skolen stenger, ingen ting HI sier tyder på noe annet.

Jeg er ikke overrasket over at SFO ikke tilrettelegger, her også er de elendige. Derfor vet jeg ikke om noen over 2. klasse som går der, utenom de med utviklingshemminger eller sykdom. Synd, men sant.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min frøken  har ikke ADHD eller ODD, hun er rolig og snill men har et stort behov for hjelp. Har 100 % dekning på skole.

Skrevet

De bør i alle fall ta til seg at dette er vanskelig på kort varsel. 

Og den tiden elevene mister må jo taes igjen en gang? Hva sier skolen om det?

Anonymkode: bd8a4...35d

Skrevet

Her må skolen tilby SFO til alle opp til 4.klasse hvis de slutter tidlig. De ber oss om ikke å bruke det,  men de kan ikke nekte når de slutter tidlig. Barna kan ikke bare sendes hjem.

Jeg  et ikke om det er egne regler for barn med behov som gjør at de ikke kan gå på SFO.

Anonymkode: 47323...6b9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her må skolen tilby SFO til alle opp til 4.klasse hvis de slutter tidlig. De ber oss om ikke å bruke det,  men de kan ikke nekte når de slutter tidlig. Barna kan ikke bare sendes hjem.

Jeg  et ikke om det er egne regler for barn med behov som gjør at de ikke kan gå på SFO.

Anonymkode: 47323...6b9

Det er ikke alle skoler som gidder da kommunen vistnok kun er pliktig til å tilrettelegge med assistent på skolen, men siden SFO ikke er en del av skolen så er det vistnok ikke mulighet der uten at det koster mye penger og det er de ikke villige til i min kommune hvertfall.

Anonymkode: a3540...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...