Gå til innhold

Svensk handel, mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere i sverige?

Tenker mat 😊

Anonymkode: 2dfe3...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at antibiotikabruken er omtrent 5 ganger så høy som i Norge kjøper jeg i hvertfall ikke kjøtt eller ost.

Anonymkode: f09b0...742

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at antibiotikabruken er omtrent 5 ganger så høy som i Norge kjøper jeg i hvertfall ikke kjøtt eller ost.

Det stemmer ikke, i alle fall ikke i følge WHO

http://reports.weforum.org/global-risks-2013/risk-case-1/the-dangers-of-hubris-on-human-health/#read

De bruker noe mer enn Norge, men under dobbelt så mye (se grafen langt nede til høyre i rapporten). Ellers veldig enig i at bruken bør begrenses så mye som mulig

Jeg handler ikke kjøtt, men kjøper bakevarer, ost, Bøtter med gresk yoghurt, frosne bær, frukt, snop (kjøper inn så vi har lørdagsgodt til barna), helsekost, apotekvarer, dopapir, hummuschips (de med chili og sitron er nydelige), hygieneprodukter, oppvask- og vaskemiddel og sikkert mer som jeg ikke kommer på :) 

Anonymkode: 6ec3b...2d0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke, i alle fall ikke i følge WHO

http://reports.weforum.org/global-risks-2013/risk-case-1/the-dangers-of-hubris-on-human-health/#read

De bruker noe mer enn Norge, men under dobbelt så mye (se grafen langt nede til høyre i rapporten). Ellers veldig enig i at bruken bør begrenses så mye som mulig

Jeg handler ikke kjøtt, men kjøper bakevarer, ost, Bøtter med gresk yoghurt, frosne bær, frukt, snop (kjøper inn så vi har lørdagsgodt til barna), helsekost, apotekvarer, dopapir, hummuschips (de med chili og sitron er nydelige), hygieneprodukter, oppvask- og vaskemiddel og sikkert mer som jeg ikke kommer på :) 

Anonymkode: 6ec3b...2d0

Jeg går desverre ikke frem noen grafer på telefonen, men det du viser til er antibiotikabruk på mennesker, jeg snakker om antibiotikabruken på husdyr. Det er mulig det ikke er mer enn rundt 4 ganger så mye bruk i Sverige (pr kg kjøtt), men i tillegg har de mye import fra Danmark som bruker ca 10 ganger så mye som oss og resten av Europa som ligger enda høyere.

Skrevet

Ingen verdens ting, ikke lønnsomt, fullstendig unødvendig og kei takk, jeg støtter heller norsk matproduksjon. Er innlegget ditt et innlegg i debatten "mat er så dyrt", HI? 

Anonymkode: 52365...4bf

Skrevet

Når det gjelder antibiotikabruk ligger vi egentlig ganske likt med Sverige. Det er bare det at vi i noen tall teller med laksen, som får lite antibiotika, og da ser det fint ut. https://www.dn.no/nyheter/2017/02/17/0648/Miljo/mer-antibiotika-enn-antatt-i-norsk-landbruk

i Sverige kjøper jeg ost, te, kaffe, melk, skinke, godis, diverse helsekost og vegetaroroduktet, oliven, tapas, gnocchi og fersk pasta, tomater, agurk, tørket frukt, 70% sjokolade, sjampo, hårfarge og ganske mye annet. 

Anonymkode: 7912f...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...