Gå til innhold

Lite dilemma angående far til barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet mitt har samvær sånn ca hver ferie etter eget ønske da far bor et stykke unna. Dilemmaet mitt er at hver gang han kommer hjem har han fått noen merkelig nykker ig svarer en smule frekt. Det har seg slik at faren lærer sønnen sin at hvis han spiser mye blir han tjukk og feit for det sier faren han er (sønnen vår tror ikke dette er tull så nå er han redd for å spise og ungen er så tynn) får og slengt i fjeset at å vaske, lage mat, klesvask mm er kun jobb for mamma. 

Jeg er for all del ikke imot å gjøre alt mulig hjemme for det gjør jeg, men mener det er viktig at sønnen vår lærer seg slike ting etterhvert og at han må hjelpe. Litt usikker på hvordan jeg skal ta det opp for orker ikke krangl8ng eller at faren skal kalle meg alt mulig. Er bare lei. Noen forslag.

Anonymkode: b9e2b...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er der så sjelden så vil jeg ha to taktikker:

Én kortsiktig; når disse holdningene bobler opp rett etter ferien, vil jeg bare le, og si "åja, er det dét pappa sier? ja, det må han jo bare tro!" eller "ja, sånn var det mange som mente i gamledager!"

Og så den langsiktige (kanskje ettersom han blir eldre): å snakke om mine egne holdninger og verdier og vise ham hvilke oppgaver som skal gjøres i et hus. Lære ham å bake og lage mat osv. 

Anonymkode: 1ff97...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...