Gå til innhold

For syk til å dra til legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble akutt syk onsdag og dermed brukt egenmelding. Fikk meg akuttime i dag for jeg trenger sykmelding, men orker ikke gå så må avbestille. Tror jeg har influensa. Vondt i hele kroppen og høy feber. Har ligget i sengen siden onsdag. Hva gjør man da, når man er for syk til å gå til legen? Jeg trenger jo den sykmeldingen...

Anonymkode: 2b022...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legekontoret og spør 

Anonymkode: fcd88...25a

Skrevet

Da ringer du selvfølgelig legekontoret og sier det som det er, og så får du trolig en time i morgen istedenfor. Det viktige er at legen får journalført at du har tatt kontakt og at du også er for dårlig til å komme til time - og så får legen bekreftet formen når du kommer i morgen eller dagen etterpå.

Ring legekontoret så fort som mulig, så kan andre få timen din!

Anonymkode: 2b08c...7db

Skrevet

Ring dem. Jeg har fått sykemelding med dato som var datoen jeg ringte, mens timen min først var noen dager senere.  

Anonymkode: d51fc...724

Skrevet

Noen plasser har de leger som kommer på hjemmebesøk, men det er jo ikke sikkert de har det der du bor. Vet ikke hva som skal til heller for at de kommer på hjemmebesøk. Vet de har gjort det på min jobb, der jeg jobber med brukere som har legeskrekk/sykehusskrekk, og en kognitiv forståelse som gjør at de ikke forstår eller kan forklares hvorfor.

Ring og hør om det er en mulighet. Tenker uansett at man skal være veldig syk for å ikke klare å møte opp hos lege, da skal det være nesten at du trenger ambulanse for å komme deg til akutten

Anonymkode: 3a539...57d

Skrevet

God bedring!

Anonymkode: 3f976...0ca

Skrevet

Det ordnet seg. Legen har skrevet sykmeld til meg som min samboer kan hente i morgen. De ville helst ikke ha meg inn med influensa og oppkast. Det er forøvrig 40 min til lege og legevakt så det er ikke bare bare å bo på landet når man er syk. Tusen takk for svar. Over og ut:syk:

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det ordnet seg. Legen har skrevet sykmeld til meg som min samboer kan hente i morgen. De ville helst ikke ha meg inn med influensa og oppkast. Det er forøvrig 40 min til lege og legevakt så det er ikke bare bare å bo på landet når man er syk. Tusen takk for svar. Over og ut:syk:

Bra det ordnet seg :) God bedring :)

Anonymkode: 2b08c...7db

Skrevet

Blir ikke sykemeldinger sendt elektronisk nå? Tror ikke du trenger å hente den altså, bare logg inn på Mitt nav og godkjenn den.

Anonymkode: f96d3...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...