Gå til innhold

Rydde - kvitte seg med barneklær ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt en skikkelig rassia for å få et enklere liv og har tips til meg ? Tenkte halvere barnas klær, men syns det er umulig. Hvordan starte når man samler på klær ? Noen med ryddehoder her ?

Anonymkode: e2552...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du klær som passer eller som de har vokst fra? Hvis de passer så hadde jeg nok ikke klart det. Hadde heller kjøpt en ekstra kommode hvis det var mangel på plass. :P

Anonymkode: 61a8d...9f9

Skrevet

Jeg klarer ikke kvitte meg med barneklær 😳 jeg pakker dei ned i kasser eller vakumposer. 

Anonymkode: ae33d...fb2

Skrevet

Det er klær som passer ! Men jeg kjøper nytt hele tiden og klarer ikke ! Trenger jo ikke 100 gensere, blir bare rot . Men sliter veldig altså . Skal prøve på en shoppestopp. Men må å kvitte meg med mye 

Skrevet

Jeg er ferdig med å få barn. Jeg har laget en liten (LITEN) kasse til hvert barn. Der får jeg spare på plagg av affeksjonsverdi, type strikkejakke strikket av oldemor, den søte luen jeg kjøpte da jeg fikk vite jeg var gravid, favorittkjolen da hun var 2 år o.l. Alt annet forsvinner ut av huset når minste er blitt for stor for dem. 

Jeg har innsett at mine barn ikke kommer til å bruke disse klærne til sine barn, jeg gidder ikke kikke på dem eller rydde den eller lagre dem. Så da er det lite fornuftig å beholde. Jeg har en venninne med barn to år yngre enn min yngste. Hun er kjempeglad for å arve klær. Så da er det lett å gi det fra seg når det kommer til nytte og er til glede for andre. 

Klær er klær. Minner ligger i eget hode ikke i tekstiler. 

Jeg har opprydding i alle barneskap to ganger i året. På våren, rundt påsketider og ved skolestart. Da renskes det ut, vaskes og sorteres for så å kastes,  lagres eller gis bort.

Anonymkode: 64610...411

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er klær som passer ! Men jeg kjøper nytt hele tiden og klarer ikke ! Trenger jo ikke 100 gensere, blir bare rot . Men sliter veldig altså . Skal prøve på en shoppestopp. Men må å kvitte meg med mye 

Det der er jo enkelt. Slutt å kjøpe klær! Bruk pengene på noe artig i stedet. Tur med ungene, fest og spetakkel, teater, opera, bøker, god mat, god vin, konserter, dansekurs, en dag på "høyt og lavt" med familien, kino osv osv.

Skrevet

Jeg sorterer i tre hauger:

-én til loftet til fremtidige barnebarn (her er det strikketøy og noen få ekstra betydningsfulle klær. Jeg skal IKKE prakke disse på mine barn, men kanskje de har lyst til at sine barn skal gå i dem). 

- en til fretex 

- en til klær som kastes (fretex her vil også ha tøymateriale, så kastehaugen er mest små truser osv.)

Med minste mann havner klær i de tre haugene nesten en gang i uka for tida.  Med de eldste går jo også for små klær på loftet for å arves av minstemann om noen år. 

Jeg kjøper svært lite klær. Hvis jeg kjøper, er det stort sett gjennom finn og facebook, hvor jeg får klespakker til et par hundrelapper.  Jeg har kun kjøpt ett klesplagg til minstemann faktisk, og han er nå 1.5år. Og det er et år siden jeg kjøpte noe til de eldste. Likevel har ungene plenty av klær,  da de får så mye til jul og bursdager og  arvetøy fra ulike slektninger. 

Anonymkode: acb3f...043

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

🙈

Anonymkode: 6b91a...8ac

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud menneske, skjerp deg! 

Anonymkode: d90c5...aa8

Skrevet

Syns flere bør skjerpe seg. Både de som spare på alt (om de ikke planlegger flere barn) og de som handler unødvendig. 

Hovedgrunnen er hensyn til miljøet. Det er idiotisk å la ting ligge å morkne i åresvis til ingen nytte.

Anonymkode: 2e74d...f26

Skrevet

Først setter du opp en liste over hva barnet trenger

5 tynne gensere

2 tynne gensere

8 trøyer

1 ski/turbukse

4 hverdagsbukser

osv det du mener er nødvendig.

Deretter plukker du frem de klærne, ikke noe mer og kvitter deg med resten. Siden kjøper du ingenting før et av plaggene på listen er for lite eller utslitt.

Anonymkode: ed45c...d59

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ferdig med å få barn. Jeg har laget en liten (LITEN) kasse til hvert barn. Der får jeg spare på plagg av affeksjonsverdi, type strikkejakke strikket av oldemor, den søte luen jeg kjøpte da jeg fikk vite jeg var gravid, favorittkjolen da hun var 2 år o.l. Alt annet forsvinner ut av huset når minste er blitt for stor for dem. 

Jeg har innsett at mine barn ikke kommer til å bruke disse klærne til sine barn, jeg gidder ikke kikke på dem eller rydde den eller lagre dem. Så da er det lite fornuftig å beholde. Jeg har en venninne med barn to år yngre enn min yngste. Hun er kjempeglad for å arve klær. Så da er det lett å gi det fra seg når det kommer til nytte og er til glede for andre. 

Klær er klær. Minner ligger i eget hode ikke i tekstiler. 

Jeg har opprydding i alle barneskap to ganger i året. På våren, rundt påsketider og ved skolestart. Da renskes det ut, vaskes og sorteres for så å kastes,  lagres eller gis bort.

Samme her.

Har tre barn, den eldste er 18, så hvis jeg skulle ha spart på alt de har brukt ville jeg ha måttet kjøpe et større hus...

Anonymkode: 62c25...0f8

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sorterer i tre hauger:

-én til loftet til fremtidige barnebarn (her er det strikketøy og noen få ekstra betydningsfulle klær. Jeg skal IKKE prakke disse på mine barn, men kanskje de har lyst til at sine barn skal gå i dem). 

- en til fretex 

- en til klær som kastes (fretex her vil også ha tøymateriale, så kastehaugen er mest små truser osv.)

Med minste mann havner klær i de tre haugene nesten en gang i uka for tida.  Med de eldste går jo også for små klær på loftet for å arves av minstemann om noen år. 

Jeg kjøper svært lite klær. Hvis jeg kjøper, er det stort sett gjennom finn og facebook, hvor jeg får klespakker til et par hundrelapper.  Jeg har kun kjøpt ett klesplagg til minstemann faktisk, og han er nå 1.5år. Og det er et år siden jeg kjøpte noe til de eldste. Likevel har ungene plenty av klær,  da de får så mye til jul og bursdager og  arvetøy fra ulike slektninger. 

Anonymkode: acb3f...043

Ikke kast truser. De kan gis til uff. De bruker alt av tøy😊

Anonymkode: b7411...d17

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Du har en slags junkie-atferd rundt det med shopping?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke kast truser. De kan gis til uff. De bruker alt av tøy😊

Anonymkode: b7411...d17

Ikke gi noe til UFF. Det er en svindelorganisasjon som bare beriker den kriminelle lederen deres. Han sitter nå i Mexico, fordi han dermed slipper å bli utlevert til Danmark og dømt for bedrageri. 

Skrevet

jeg solgte alt og tjente gode penger

Anonymkode: b5c66...39e

Skrevet

Sorterte og ga bort 7 søppelsekker for to uker siden. Tar kun vare på hjemmestrikket, resten ryker når det er utvokst. Kvittet meg med tøy jeg kjøpte i 2007, på tide å innse at jeg aldri får plass i de igjen 😂

Det er deilig å bli kvitt ting, mange ting skaper mye mer stress. Sett en grense for hvor mye du skal ha, sorter alt i hauger 

- gi bort

- selg

- kast 

-ta vare på.

Få det ut av huset. Gjør det med alt! Deilig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...