Gå til innhold

Ikke SFO - Sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn i 1., 2. og 3. klasse som ikke går på SFO, hvordan løser dere sommerferien? Høstferie, vinterferie og juleferie får vi til med hjelp av besteforeldre, men nå blir det første året med sommerferie og uten SFO. Hun er 7 år, og alene hjemme en time/halvannen etter skolen, men kan ikke la henne være hele dager alene i flere uker. Hvordan gjør dere det? Dere som ikke er lærere og har fri selv i sommerferien 😅

Anonymkode: 06e01...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I flere år har jeg og mannen tatt bare 1-2 uker ferie sammen sånn at vi får strekt ferien ut over flest mulig uker. Jeg har ungene alene litt, han har hatt ungene alene litt også har vi hatt 1-2 uker hele familien smamen.

Ellers har vi kjøpt oss barnepass. Det går an å kjøpe enkeltdager på sfo, vi har benyttet oss av fotballskole o.l. tilbud. Her det det flere idrettslag, vitensenteret osv som har tilbud ihvertfall første skoleferieuka.

Anonymkode: 8d7e0...414

Skrevet

sfo er oppe her, uten om juleferien og juli og det er helt greit, jeg får ta fri en uke da og 4 på sommeren 

Anonymkode: 8fc4c...9fa

Skrevet (endret)

Vi må dele på. Vi har 10 uker til sammen så det går opp, 4 uker på sommeren, 1 uke høst, 1.5 Uke jul, 1 uke vinter, ca 1 uke påske og noen dager planleggingsdag. 

Men sfo er åpen i viner, høstferie så den er valgfri.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Da må dere nesten kjøpe SFOplass for sommeren eller finne barnevakt.  Dere bør vel skjønne det 

Anonymkode: 2a73a...be7

Skrevet

Vil tro de fleste i den situasjonen bruker SFO, det er det eneste logiske. Dere har jo tydeligvis behov for det, med mindre dere har besteforeldre eller andre som kan passe.

Anonymkode: e38e9...642

Skrevet

Vi har tre barn og har aldri hatt SFO i sommerferien, men vi jobber ofte ulike tider slik at det ordner seg. Eventuelt kan besteforeldre stille opp hvis det er noe spesielt.

Skrevet

Vi deler oss opp. I tillegg har jeg fleksifri, så jeg kan flekse litt. Får også litt hjelpe av besteforeldre. 

vurderer også sommerskole.

Anonymkode: 4c916...79b

Skrevet

Her er det tilbud om friluftskole en del uker på sommeren. Da leverer man kl 9 og henter kl 15. Så er barna ute på fjellet, ved stranden eller andre plasser hele dagen. Veldig populært og en grei måte å tilbringe en sommeruke på.

Anonymkode: eedaa...75e

Skrevet

Vi har vært heldige som har hatt besteforeldre som har stilt opp en uke i hver ende.

Så har vi benytter oss av tilbud fra isrettslag og DNT. Her arrangeres det alt fra fotballskole, friidrettsskole, friluftsskole, svømmekurs, sommerferieklubb osv. 

I tillegg samarbeider vi med et par nabofamilier med barn på samme alder. Barna går på omgang en uke slik at vi tar fri 1-2 dager hver :)

Anonymkode: bc6a2...2af

Skrevet

Vi har og en sommercamp her i 4 uker sim vi kan bruke om vi velger bort sfo.

Skrevet

Sommerleir. Litt dyrt, men verdt det.

Anonymkode: 35af7...ae3

Skrevet

Ved å benytte seg av tilbud om ulike sommerskoler, type idrett, friluftsliv, husflid, samt ved at foreldre ikke har hele ferien sammen. Og ev kjøpe enkeltdager i SFO. Tror nok de fleste løser det sånn de få årene ungene trenger heldagstilsyn. 

Anonymkode: c4c80...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...