Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Datteren vår på 12 skal til USA i to uker på et arrangement. Opphold, det meste av mat og aktiviteter er betalt, men noe kommer i tillegg. Hun må også ha litt lommepenger og noe "nødpenger". Hun bruker kort her hjemme, men det har regionsperre og begrensning på uttak og uke. Vi har ikke veldig lyst til å sende med for mye kontanter. Hvordan ville dere gjort det og hvor mye ville dere regnet til rene lommepenger (etter at alle aktiviteter og måltider er betalt)? Anonymkode: 35fb4...387
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Hadde passet på at hun hadde mer enn nok. La henne bruke kort, opphev regionssperren og beløpsgrensen (hvis hun er til å stole på. Ville sørget for at hun hadde 5-6000kr tilgjengelig. Ikke alt til forbruk, men en buffer hvis noe skjer. Mine drar til USA for å besøke familie en gang i året. De får alltid med en raus buffer, men bruker veldig lite. Anonymkode: a8523...2c2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde passet på at hun hadde mer enn nok. La henne bruke kort, opphev regionssperren og beløpsgrensen (hvis hun er til å stole på. Ville sørget for at hun hadde 5-6000kr tilgjengelig. Ikke alt til forbruk, men en buffer hvis noe skjer. Mine drar til USA for å besøke familie en gang i året. De får alltid med en raus buffer, men bruker veldig lite. Anonymkode: a8523...2c2 Hun er til å stole på, men kan man bare oppheve regionsperre og beløpsgrensen på kort til barn? Hvis det går løser jo det det meste av problemet. Anonymkode: 35fb4...387
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Skrevet 25. februar 2018 I banken her må de være over 13 år for å få kort som kan brukes i utlandet, de under 13 får "lommepengekort" som bare virker i Norge Anonymkode: 242ae...5c1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Skrevet 25. februar 2018 Dette problemet hadde jeg i fjor sommer. Datteren min reiste til England. Der var ikke regionssperre noe problem. Men det var umulig å heve beløpsuttaksgrensen...1000kr i uken Max. Hun fikk med seg 1200kr (i pund) og kortet sitt. Jeg avtalte også med en reiseleder at jeg skulle overføre penger til henne dersom det ble krise. Det er ganske irriterende at en ikke får hevet uttaksgrensen, og det finnes heller ikke noe alternative kort for den aldersgruppen. Vi har srbank. Anonymkode: 2bdf5...7a5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #6 Skrevet 25. februar 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette problemet hadde jeg i fjor sommer. Datteren min reiste til England. Der var ikke regionssperre noe problem. Men det var umulig å heve beløpsuttaksgrensen...1000kr i uken Max. Hun fikk med seg 1200kr (i pund) og kortet sitt. Jeg avtalte også med en reiseleder at jeg skulle overføre penger til henne dersom det ble krise. Det er ganske irriterende at en ikke får hevet uttaksgrensen, og det finnes heller ikke noe alternative kort for den aldersgruppen. Vi har srbank. Anonymkode: 2bdf5...7a5 Et alternativ er jo å sende med henne mitt kort, men det har jeg i utgangspunktet ikke så lyst til og helt lovlig er det kanskje heller ikke? Anonymkode: 35fb4...387
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #7 Skrevet 25. februar 2018 Hadde sendt med mitt MasterCard uten betenkeligheter. Anonymkode: f3eb4...2a9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #8 Skrevet 25. februar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et alternativ er jo å sende med henne mitt kort, men det har jeg i utgangspunktet ikke så lyst til og helt lovlig er det kanskje heller ikke? Anonymkode: 35fb4...387 Jeg sender med mitt kort. Har et ekstra. Anonymkode: a8523...2c2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #9 Skrevet 25. februar 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde sendt med mitt MasterCard uten betenkeligheter. Anonymkode: f3eb4...2a9 😂😂😂😂😛😛😛 Anonymkode: 2abf6...392
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #10 Skrevet 25. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Et alternativ er jo å sende med henne mitt kort, men det har jeg i utgangspunktet ikke så lyst til og helt lovlig er det kanskje heller ikke? Anonymkode: 35fb4...387 Ja det var planen min. Men så fikk jeg løst det med å få lov til å vippse penger til reiselederen. Anonymkode: 2bdf5...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå