Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Har en førsteklassing som nylig er blitt diagnostisert med ADHD, autisme og språkvansker. Er det fordeler og ulemper med ADHD medisiner. Kjenner meg så sliten. Han er under BUP, samtale der de kommet til oss i morgon og så skal vi alle i møte med skolen etterpå. Helgene er grusomme, før vi har stått opp (kl.8) har denne guttene sammen med lillebror rotet til på alle rom, hyler og skriker og om å gjøre å lage mest mulig bråk. Denne 7 åringen tar med seg lillebror på 3 år og de hopper og herjer rundt. De dagene han ikke er hjemme er det mye mer rolig og harmonisk lek. Det eg då slitsomt og veit egentlig ikke noe om medisinbruk og hva vi har krav på. Treng sårt tips ☹ vi skal på kurs om ADHD i mars og håper på informasjon og veiledning der og. Anonymkode: 951bb...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Beklager at det ble lite sammenheng i innlegget...HI Anonymkode: 951bb...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 Har selv et barn med ADHD og autisme. Energien er enorm, jeg løser det med mye fysisk aktivitet. Han driver med idrett og får ut mye der i hverdagen. I helgene er det kun en ting som funker. Vi må opp og ut tidlig på dagen. Mange timer i svømmehallen lørdager og skøyter/ski søndagen. Rolige helger der alle slapper av og henger hjemme fungerer dessverre ikke. Jeg er i mot medisinering av mitt barn (vet det hjelper andre). Jeg hjelper heller barnet mitt å få ut energien på positive måter, h v e r eneste dag. Anonymkode: 06dd0...bcd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Skrevet 25. februar 2018 Les deg opp på hva kosthold kan gjøre. Og MYE fysisk aktivitet, lystbetont. Det er vinn vinn. Anonymkode: 988d0...d59
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Skrevet 25. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les deg opp på hva kosthold kan gjøre. Og MYE fysisk aktivitet, lystbetont. Det er vinn vinn. Anonymkode: 988d0...d59 Takker for svar. Han er fysisk aktiv, går på både fotball og friidrett. Men klart alle kan sikkert være enda mer aktiv. Men i tillegg er han forferdelig kresen, han vil ikkje ha salat, paprika, agurk, mais, ananas, gulrot etc. Men eg glad i frukt . Det går i knekkebrød med brunost og låtskriver i mikroen. Han vil bare ha bittelitt potet og heller ikke ris. Han liker potetstappe, pommes frites og pasta. Dersom vi har potet til middag eter han f.eks bare saus og makaroni. Han får ikke noe annet enn deg som er på bordet i håp om at han skal ete litt av alt. Han drikker kun vann. Hva gjør vi da? Anonymkode: 951bb...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #6 Skrevet 25. februar 2018 Osteskiver i mikroen...HI Anonymkode: 951bb...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #7 Skrevet 25. februar 2018 Jeg ser ærlig talt ikke problemet HI, men det er fordi jeg sammenligner med mitt eget barn som har ADHD og språkvansker. Men hva er egentlig problemet deres HI? Er det fordi de roter? Eller bråker? Er det aktivitetsnivået? Mitt barn er også kresen og spiser nesten ingenting. Han spiser det han vil av det som blir servert. Nekter han å spise får han ta seg noen skiver. Jeg ser ikke problemet med det heller? Er bare sånn han er og det får være greit det. Vi lager ingen diskusjon på det. Vårt barn skal også prøve medisin etter hvert. Det blir da for å se om skolehverdagen blir lettere med tanke på uro og konsentrasjonsvansker. Jeg tror man må passe seg for å tenke at medisin løser alle problemene deres. Det første problemet er jo at dere oppfatter barnet som problematisk når han bare er et barn. Det er jo ingen feil på barnet. Han speiler jo kun bare hvordan han blir behandlet. Det er nok heller ingen «magisk» hjelp ved BUP. Ved kurs kan man lære nye metoder å for å kommunisere, forstå og forberede barnet. Men det er ingen triks som vil lette situasjonen. De som må jobbes med er dere foreldre og måten dere behandler barnet på. Deres oppdragelse og regler i hjemmet. Jeg leser jo allerede her i dette innlegget ditt hvordan du syns hele barnet er et problem med adferden sin. Det er intet godt utgangspunkt. Anonymkode: cbae1...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå