Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Sønnen er fem år. Har astma og har de siste ukene hatt en kraftig luftveisinfeksjon. Han har derfor fått utrolig mye medisiner i lang tid. Medisinen kan gi sopp om det ikke skylles godt nok etter inhalasjon. I går kveld fikk han noen røde knudrete greier på tunga, han gråt, spiste ikke og har sovet dårlig i natt. I dag ser jeg at det er hvitt belegg og flekker på tunga. Han spiser ikke og sier det brenner i munn. Sikkert sopp. Innafor å kontakte legevakt for å komme igang med behandling fortest mulig? Anonymkode: 00eb3...695
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Du kan jp ringe dem og antakelig få råd om behandling Anonymkode: ccd60...fba
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 Ville ringt og fått resept på mycostantin mikstur, det vil hjelpe barnet. Anonymkode: 452b0...cee
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Skrevet 25. februar 2018 Jeg ville absolutt ringt! Anonymkode: 23e4d...ba5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Skrevet 25. februar 2018 Ja ring! Da får dere starte behandling så raskt som mulig. Anonymkode: 592c3...d7f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #7 Skrevet 25. februar 2018 Ja, ring og hør. Om de ikke kan hjelpe og ber dere vente til fastlegen åpner på mandag så vil både yoghurt og blå Farris lindre. Anonymkode: dad1b...283
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #8 Skrevet 25. februar 2018 Du kan alltids ringe, men det er ikke sikkert de har den medisinen han trenger liggende på legevakta, sannsynligvis har de den ikke. Å dra på legevakta kun for å få resept på medisin du uansett ikke kan hente før i morgen ser jeg som unødvendig. Men kan jo hende det er noe annet enn sopp? Kanskje de mener han bør undersøkes uansett? Anonymkode: bedc5...da4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #9 Skrevet 25. februar 2018 Kan være brennkopper også. Har du smertestillende? Anonymkode: ad7ef...8be
Himmel og hav Skrevet 25. februar 2018 #10 Skrevet 25. februar 2018 Om dere ikke får hjelp på legevakta, så kan det å skylle munnen med vann med noen dråper eddik i flere ganger om dagen hjelpe, men han må klare å skylle og spytte ut. Det smaker surt, men hjelper.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #11 Skrevet 25. februar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være brennkopper også. Har du smertestillende? Anonymkode: ad7ef...8be Brennkopper??????? Seriøst? Anonymkode: ec6e9...43a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #12 Skrevet 25. februar 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan alltids ringe, men det er ikke sikkert de har den medisinen han trenger liggende på legevakta, sannsynligvis har de den ikke. Å dra på legevakta kun for å få resept på medisin du uansett ikke kan hente før i morgen ser jeg som unødvendig. Men kan jo hende det er noe annet enn sopp? Kanskje de mener han bør undersøkes uansett? Anonymkode: bedc5...da4 Det finnes da virkelig søndagsåpne apotek de fleste steder. Sopp i munnen er skikkelig ubehagelig, og når han i tillegg var dårlig fra før av hadde jeg uten tvil kontaktet legevakta. Anonymkode: db485...141
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #13 Skrevet 25. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes da virkelig søndagsåpne apotek de fleste steder. Sopp i munnen er skikkelig ubehagelig, og når han i tillegg var dårlig fra før av hadde jeg uten tvil kontaktet legevakta. Anonymkode: db485...141 Jaha? Finnes i hvert fall ikke her jeg bor, nærmeste søndagsåpne apotek er omtrent 13mil unna. Jeg vet at sopp i munnen er ubehagelig, og jeg har ikke frarådet hi å ta kontakt med legevakta. Jeg skrev bare at de mest sannsynlig ikke har medisinen på legevakta, tenkte det er dumt å dra bomtur... Anonymkode: bedc5...da4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #14 Skrevet 25. februar 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes da virkelig søndagsåpne apotek de fleste steder. Sopp i munnen er skikkelig ubehagelig, og når han i tillegg var dårlig fra før av hadde jeg uten tvil kontaktet legevakta. Anonymkode: db485...141 Jeg bor i riktignok i en ganske liten by, 45.000 innbyggere, men noe søndagsåpent apotek har vi ikke. Vi har til og med sykehus her, men ikke engang sykehusapoteket er søndagsåpent. Tror vi er ganske mange her inne som ikke bor på sentrale Østlandet altså 😉 Anonymkode: dad1b...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå