Gå til innhold

Er det så dyrt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så uheldige dere var. Men gresshoppene hadde jo vært der om dere hadde parkert der med campingvogna og. Har med sted og ikke botype å gjøre. Ellers er jeg litt forundret over at det er så mye engasjement rundt campingvogner....Helt ærlig, trodde jeg de var over og ut for mange år siden. Ser ,heldigvis, omtrent ingen av dem etter veiene her vi bor. Sier heldigvis, for de som kommer blir et mareritt for både seg selv og andre, kjører seg fast, kan ikke rygge, tør ikke kjøre forbi møtende bil osv osv. Bobiler derimot, kryr det av. Ikke veldig mye flinkere til å kjøre, mange av de sjåførene heller, men litt lettere å hanskes med enn vogn ser det ut til. Har prøvd campingvognlivet, dvs vogn fast på campingplass. Aldri, aldri mer, noe så grenseløst kjedelig. Bra vi er forskjellige. Tror at enten elsker, eller så hater man campingvognlivet.

 

Anonymkode: e00b3...bdc

 

Hva er det for en generalisering? Snakk for deg selv, mulug du suger som sjåfør, eller bor på et håpløst sted, men campingvogn er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 9a683...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så uheldige dere var. Men gresshoppene hadde jo vært der om dere hadde parkert der med campingvogna og. Har med sted og ikke botype å gjøre. Ellers er jeg litt forundret over at det er så mye engasjement rundt campingvogner....Helt ærlig, trodde jeg de var over og ut for mange år siden. Ser ,heldigvis, omtrent ingen av dem etter veiene her vi bor. Sier heldigvis, for de som kommer blir et mareritt for både seg selv og andre, kjører seg fast, kan ikke rygge, tør ikke kjøre forbi møtende bil osv osv. Bobiler derimot, kryr det av. Ikke veldig mye flinkere til å kjøre, mange av de sjåførene heller, men litt lettere å hanskes med enn vogn ser det ut til. Har prøvd campingvognlivet, dvs vogn fast på campingplass. Aldri, aldri mer, noe så grenseløst kjedelig. Bra vi er forskjellige. Tror at enten elsker, eller så hater man campingvognlivet.

 

Anonymkode: e00b3...bdc

Jeg har aldri ligget i en campingvogn i hele mitt liv, så jeg hverken elsker eller hater det. Jeg ville bare dele min erfaring med å bo på en idyllisk gård med en romantisk olivenlund rundt. Hadde vi hatt campingvogn kunne vi i det minste flyttet den😂

Anonymkode: 3f48d...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Hva er det for en generalisering? Snakk for deg selv, mulug du suger som sjåfør, eller bor på et håpløst sted, men campingvogn er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 9a683...90c

Prøv å feriere i Lofoten, så skal du se at det "ikke er noe problem"...! Skulle ha vært forbudt. Folk burde være tvunget til kun å overnatte på hoteller og rorbuer, så kunne vi ha fått presset ned litt, fått bort lorten, og det kunne bli mulig å kjøre opp mot fartsgrensen igjen! 

Anonymkode: 4ee8e...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å feriere i Lofoten, så skal du se at det "ikke er noe problem"...! Skulle ha vært forbudt. Folk burde være tvunget til kun å overnatte på hoteller og rorbuer, så kunne vi ha fått presset ned litt, fått bort lorten, og det kunne bli mulig å kjøre opp mot fartsgrensen igjen! 

Anonymkode: 4ee8e...0dd

Ta det med ro, vi kommer nok dit med vogna en gang også. Verre enn noen av de trange stedene i alpene blir det nok ikke.

Anonymkode: 9a683...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 3 i april skrev:

Jeg har ikke lyst på campingvogn, men campingbil. Det ser mye mer praktisk ut. 

Foreldrene mine har campingbil og de storkoser seg og reiser både Norge og Europa rundt 👍 så tenker at med tiden så kommer vi også til å investere i en campingbil. 

Er enig og uenig 😊 men enn må velge det som passet sitt bruk 

Me liker å parkere vogna på campingen og ta utflukter med bilen.

Det er tungvidt med bobil.

Anonymkode: 30b01...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta det med ro, vi kommer nok dit med vogna en gang også. Verre enn noen av de trange stedene i alpene blir det nok ikke.

Anonymkode: 9a683...90c

Ikke verre - bare like trangt OG mer overbefolka. Lofoten er ikke et stort område. Når en øygruppe med 30.000 innbyggere blir vertskap for opp mot 1.000.000 turister i året, sier det vel seg selv? 

Anonymkode: 4ee8e...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd livet med campingvogn,  vi har snakket om det,  men slått det fra oss. Vi er eksperter på å finne rimelige campingplasser med hytte,  og er ikke avhengig av å ha innlagt toalett og vann, bare det finnes ganske nært. Selvfølgelig litt mer styr med vasking hvis man ikke skal være der så mange dager, men synes det er deilig å komme til nyvasket "hus" hver gang vi kommer frem. 

Anonymkode: 037d3...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har ingen erfaring med campingvogn. Kunne sikkert hatt det, kjører Disco så ikke noe problem. Problemet er jo klientellet på campingplassene!! 

Vi har innimellom slått til og vært sånn hippy-teltere på biltur med tre barn; hatt telt og soveposer bak i bilen og stoppet der det har fristet for natta. Ofte på en campingplass (fordi barna syns lekeplassen er gøy). Men HVER gang har vi blitt uggen av resten av folket der. Så mye røykende, overvektige, countrymusikk-diggende folk, som sitter utenfor harryvognene sine og forteller hverandre hvor tøffe de er hale natta, det finner man ingen annen plass enn på en campingplass. Campingvognene er overøst med all verdens 'lure' løsninger hva angår platting, presenning, spikertelt, plastikkmøbler, osv. Egentlig, om man ser det litt på avstand, så er det jo bare stusselig at folk syns dette miksmakkeriet er stas, og at de må tilbringe ferien sin sånn. Så tenk godt gjennom hva slags omgivelser du ønsker å feriere i, før du gjør dette. Heldigvis for oss, var campingplasser kun nødvendige stoppesteder før den ekte ferien kunne starte.

Anonymkode: 30ebf...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri ligget i en campingvogn i hele mitt liv, så jeg hverken elsker eller hater det. Jeg ville bare dele min erfaring med å bo på en idyllisk gård med en romantisk olivenlund rundt. Hadde vi hatt campingvogn kunne vi i det minste flyttet den😂

Anonymkode: 3f48d...19e

Sant nok.

Anonymkode: e00b3...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Hva er det for en generalisering? Snakk for deg selv, mulug du suger som sjåfør, eller bor på et håpløst sted, men campingvogn er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 9a683...90c

Beklager, men jo campingvogn og også bobil er et kjempeproblem etter norske veier, mest pga ukyndige sjåfører, som får mer eller mindre sjokk når de beveger seg utenfor E39,E18 eller tilsvarende. Noen har leid en vogn eller bobil kun for noen sommeruker og har ingen øvelse i å mestre slike kjøretøy. Ikke kan de rygge, ikke tørr de kjøre ut på kantene slik at to kjøretøy kan komme forbi hverandre på en smal vei. Køende hoper seg opp i begge retninger. Bussene klarer ikke å holde rutetidene osv osv. Jeg har faktisk måttet være behjelpelig med å kjøre slike kjøretøy forbi hverandre, fordi førerne ikke turde. Men det er klart, hvis man kjører E18 strake kursen til nærmeste campingplass og står der så går det vel bra. Veiene i distriktsnorge er ikke beregnet på dagens campingvogner eller bobiler, dessverre. Skal man ferdes på slike veier må man i det minste være en meget, meget god sjåfør.

Anonymkode: e00b3...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men jo campingvogn og også bobil er et kjempeproblem etter norske veier, mest pga ukyndige sjåfører, som får mer eller mindre sjokk når de beveger seg utenfor E39,E18 eller tilsvarende. Noen har leid en vogn eller bobil kun for noen sommeruker og har ingen øvelse i å mestre slike kjøretøy. Ikke kan de rygge, ikke tørr de kjøre ut på kantene slik at to kjøretøy kan komme forbi hverandre på en smal vei. Køende hoper seg opp i begge retninger. Bussene klarer ikke å holde rutetidene osv osv. Jeg har faktisk måttet være behjelpelig med å kjøre slike kjøretøy forbi hverandre, fordi førerne ikke turde. Men det er klart, hvis man kjører E18 strake kursen til nærmeste campingplass og står der så går det vel bra. Veiene i distriktsnorge er ikke beregnet på dagens campingvogner eller bobiler, dessverre. Skal man ferdes på slike veier må man i det minste være en meget, meget god sjåfør.

Anonymkode: e00b3...bdc

En annen ting er jo at 

1: Folk har ikke biler som kan dra campingvogn. Man må ha bil med krefter for å holde vogntoget sitt i gang på E6 eller lignende, og man trenger bil med krefter for å trekke opp fjelloverganger og andre veier med stigning. Ergo: De fleste veier i Norge havner vel innenfor dette.

2: Folk kjøper/leier digre bobiler med små strikkmotorer. Samme problematikk som over. 

Både 1 og 2 skaper køer og helt vanvittig irritasjon i ferietrafikken. Og svinge av for å slippe fram køen? Ikke tale om! Grrrrrr! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til fordømmende engasjement her ..... uansett, til det du spør om! Jeg tror det er kjempelurt å leie for å teste campinglivet. Vi gjorde det to år- før vi kjøpte en Ok vogn. Hverken hypermoderne el splittende, men likevel med bra Comfor som faste senger, bad og tilstrekkelig utstyr på kjøkkenet. 

Vår erfaring; ungene elsker det, Norge er dyrt å feriere i og med varierende standar. Likevel fint- tror den fire ukers rundturen vi tok i Norge er en av de flotteste feriene vi har tatt og vi reiser mye. Sweeden bjudar på og der finnes mye bra på camping. Vi har en «vanlig» bil og merker ikke nevneverdig slitasje ved normalt vedlikehold. Bilen er ca 8 år og bruker bittelitt mer drivstoff, men fortsatt under literen på mila. 

Hos oss har det blitt sånn at far og de små elsker camping, mens mor og de store er så der fornøyd. Vi gjør litt av alt, og reiser endel iløpet av året- både i inn og utland. Vi har med viten og vilje beholdt vogna og bruker den også til turneringer for ungene, festlige lag, besøker venner i fjern og nær, og har den i Hagen når vi får besøk på hytta og. Vi driver ikke med fastcamping og det frister ikke siden ikke alle er like gira her..... men vogna beholder vi, dog en økonomisk forsvarlig variant. 

 

 

Anonymkode: 61611...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg har ingen erfaring med campingvogn. Kunne sikkert hatt det, kjører Disco så ikke noe problem. Problemet er jo klientellet på campingplassene!! 

Vi har innimellom slått til og vært sånn hippy-teltere på biltur med tre barn; hatt telt og soveposer bak i bilen og stoppet der det har fristet for natta. Ofte på en campingplass (fordi barna syns lekeplassen er gøy). Men HVER gang har vi blitt uggen av resten av folket der. Så mye røykende, overvektige, countrymusikk-diggende folk, som sitter utenfor harryvognene sine og forteller hverandre hvor tøffe de er hale natta, det finner man ingen annen plass enn på en campingplass. Campingvognene er overøst med all verdens 'lure' løsninger hva angår platting, presenning, spikertelt, plastikkmøbler, osv. Egentlig, om man ser det litt på avstand, så er det jo bare stusselig at folk syns dette miksmakkeriet er stas, og at de må tilbringe ferien sin sånn. Så tenk godt gjennom hva slags omgivelser du ønsker å feriere i, før du gjør dette. Heldigvis for oss, var campingplasser kun nødvendige stoppesteder før den ekte ferien kunne starte.

Anonymkode: 30ebf...57c

Nå måtte jeg le høyt! For igår kjørte jeg og sønnen min forbi et utsalgssted for campingvogner, og  vi snakket litt om priser osv. Og helt ut av det blå sa han "men altså, er ikke det der bare noe for folk med ølmage, under helsetrøye med ketsjupsprut på?" Han har nok samme inntrykk som du...

Anonymkode: 4ee8e...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...