Gå til innhold

Jeg betaler fader meg mer i skatt, enn det flere av dere tjener..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan dog ikke sammenligne en butikkmedarbeider eller søppelbilsjåfør som er på jobb fra arbeidsdagen starter, til arbeidsdagen slutter, går hjem og dersom de er syke, så må noen andre gjøre jobben deres, med en som er «på jobb» og tilgjengelig til alle døgnets tider, forvalter hundrevis av millioner kroner, har ansvar for store menneskelige ressurser og både deres og tusenvis av andre menneskers sikkerhet. Det er noe annet, og man får betalt deretter. 

Anonymkode: 3f094...9ba

Hva tror du complianceavdelingen din synes om at du sitter og leker martyr på nettet? Du gjør sikkert en viktig jobb, men ikke drit deg ut og si for mye.

Anonymkode: 47f58...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Twintipp skrev:

Vet du hva, i helgen var jeg sammen med flere «skrytepaver»! I plenum fikk jeg sagt noe jeg har hatt på hjertet i mange år... En av de tingene jeg elsker og verdsetter høyst med mannen min:

Han jobber natt og dag uten å klage, han betaler sikkert tredobbelt av deg i skatt, har aldri hatt en sykedag, han har vært en gang hos sin fastlege, aldri ligget på sykehus, verken hatt barn i barnehage eller skole, aldri skrytt av sine prestasjoner, aldri fremsnakket seg selv. Når folk sitter og klager eller skryter så hører han på, helt fordomsfri. Aldri klaget over hvor mye han betaler i skatt! 

Han hadde ledet et prosjekt i lange tider som ble slått opp på tavlene i New York og London. Selv ikke dette nevnte han til noen rundt seg.

Vet dette ble langt og far out, men det er så lite sjarmerende å klage over at du må betale mye skatt. Mange har nok strevd og strir mye mer enn deg, skatt eller ei. Uten fellesskap og samarbeid er vi ingenting! Absolutt ingenting.

Dette begynte bra og ble merkelig. Hva hadde sykehistorien med saken å gjøre? Og at han ikke har hatt barn i barnehage? Har han ikke barn eller tjener han så mye at kona (du?) går hjemme og passer barna? Hva har det med klaging og forherligelse å gjøre? 

Hvis han ikke har hatt en sykedag så betyr det at han har god helse. Og da enda mindre grunn til å klage. 

Anonymkode: 4ff24...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så edel du er.

Nå tjener ikke jeg så mye - lenger. Har gått fra it-jobb i stort, privat konsern med lederlønn og fine frynsegoder. Til it-jobb på sykehus der jeg så vidt karrer meg over 500' i lønn. Men allikevel synes jeg liksom ikke at jeg i forrige jobb bidro mer til samfunnet enn i den jeg har nå, skatt eller ei.

Anonymkode: 8890d...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Twintipp skrev:

Vet du hva, i helgen var jeg sammen med flere «skrytepaver»! I plenum fikk jeg sagt noe jeg har hatt på hjertet i mange år... En av de tingene jeg elsker og verdsetter høyst med mannen min:

Han jobber natt og dag uten å klage, han betaler sikkert tredobbelt av deg i skatt, har aldri hatt en sykedag, han har vært en gang hos sin fastlege, aldri ligget på sykehus, verken hatt barn i barnehage eller skole, aldri skrytt av sine prestasjoner, aldri fremsnakket seg selv. Når folk sitter og klager eller skryter så hører han på, helt fordomsfri. Aldri klaget over hvor mye han betaler i skatt! 

Han hadde ledet et prosjekt i lange tider som ble slått opp på tavlene i New York og London. Selv ikke dette nevnte han til noen rundt seg.

Vet dette ble langt og far out, men det er så lite sjarmerende å klage over at du må betale mye skatt. Mange har nok strevd og strir mye mer enn deg, skatt eller ei. Uten fellesskap og samarbeid er vi ingenting! Absolutt ingenting.

Hvordan vet du at jeg ikke er en sånn type som din mann? 

Fordi jeg lager et provoserende innlegg på et mammaforum på nett? 

Kanskje gjorde jeg det, nettopp fordi jeg er slik som din mann? På de aller fleste områdene du nevner. 

De fleste rundt meg aner nok ikke hva jeg jobber med en gang, langt mindre hva jeg tjener 😊 det er ikke akkurat noe man går rundt og forteller folk. 

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du complianceavdelingen din synes om at du sitter og leker martyr på nettet? Du gjør sikkert en viktig jobb, men ikke drit deg ut og si for mye.

Anonymkode: 47f58...112

Det finnes ikke gjenkjennelig det jeg skriver her altså, så det kan du (og jeg) ta med knusende ro. 

Du ville ikke klart å tippe hverken stilling, yrke eller bransje basert på det jeg skriver 😊

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er generelt de som tjener lite som klager over at de rike ikke betaler mer skatt. De som tjener mest i Norge betaler 70-80% av skatten men de som tjener lite betaler 20-30%. 

Helt enig med deg at det må være lov å få ut noe frustrasjon angående skatt i Norge - man sier det er rettferdig men det er ikke det. 

Anonymkode: b06e4...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror ikke at de lavtlønnende må jobbe enda hardere for å få endene til å møtes altså?

Anonymkode: 75bc1...7f9

Har jeg sagt noe annet? 

Jeg skrev at jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er i dag. Betyr det at jeg er den eneste som jobber hardt? At jeg er den i verden som jobber hardest? At jeg er viktigst i verden og setter meg selv høyere enn deg? 

Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har jeg sagt noe annet? 

Jeg skrev at jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er i dag. Betyr det at jeg er den eneste som jobber hardt? At jeg er den i verden som jobber hardest? At jeg er viktigst i verden og setter meg selv høyere enn deg? 

Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 3f094...9ba

Men du fremstiller det som om du jobber hardere enn lavtlønnede

Anonymkode: 75bc1...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Selv tjener jeg hele 400.000 i året og er tilgjengelig langt utover 37,5 time i uka. Jeg elsker jobben min og den friheten jeg har til å være min egen sjef, så jeg blir. 

Men jeg syns ikke nødvendigvis at det er så rettferdig at man skal betale en årslønn og litt mer i skatt bare fordi man er så dyktig å ha en jobb som er godt betalt. 

Anonymkode: c7c09...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel jeg skatter mer enn deg (450.000-500.000) så skal jeg da rakke ned på deg? 

Anonymkode: 4ff24...35b

Hvordan vet du hva jeg skatter egentlig?

Har ikke skrevet noe om hva jeg tjener, eller hva jeg skatter, annet enn at det er mer enn mange her inne opplyser at de tjener. 

Jeg ser heller ikke at jeg rakker ned på noen. Ser flere skriver at jeh fremhever meg selv, og det er det jo ingen tvil om at jeg gjorde o hovedinnlegget. Det er derimot ikke det samme som å rakke ned på andre, selv om janteloven sier det.

 

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Tror du ikke barnehagepersonale, lærere, sykepleiere osv tar med seg jobben hjem? Det gjør de.

De tar med jobben hjem psykisk. Ikke fysisk. Det er faktisk en ganske stor forskjell. Og de kan erstattes hvis de blir syke...

Anonymkode: c7c09...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du hva jeg skatter egentlig?

Har ikke skrevet noe om hva jeg tjener, eller hva jeg skatter, annet enn at det er mer enn mange her inne opplyser at de tjener. 

Jeg ser heller ikke at jeg rakker ned på noen. Ser flere skriver at jeh fremhever meg selv, og det er det jo ingen tvil om at jeg gjorde o hovedinnlegget. Det er derimot ikke det samme som å rakke ned på andre, selv om janteloven sier det.

 

Anonymkode: 3f094...9ba

Du skriver jo dette da

"Jeg har jobbet ræven av meg for å komme dit jeg er i dag, og må innrømme at jeg ble grepet av et snev av høyreblå tanker av at jeg bidrar med mer penger i skatt, enn det enkelte her inne opplyser at de tjener (300-380.000). "

Anonymkode: 75bc1...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid vært sosialist og betaler min skatt uten å klage, men jeg har egentlig aldri tenkt på det på den måten før.. 

Jeg har jobbet ræven av meg for å komme dit jeg er i dag, og må innrømme at jeg ble grepet av et snev av høyreblå tanker av at jeg bidrar med mer penger i skatt, enn det enkelte her inne opplyser at de tjener (300-380.000). 

Jeg alene kunne lønnet et annet fulltarbeidene menneske i et år, med det jeg betaler til statskassen hvert år.

Sånn, nå er det ute av systemet. Nå skal jeg gå tilbake til å ikke «klage på skatten», da jeg egentlig syns det er litt usjarmerende 🙄🙄

 

Anonymkode: 3f094...9ba

Som om ikke de som tjener lite ikke jobber ræva av seg, mener du?

Anonymkode: ac50e...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du fremstiller det som om du jobber hardere enn lavtlønnede

Anonymkode: 75bc1...7f9

Hvor skriver jeg det?

Lavtlønnede kan jo ikke omtales som en ensartet gruppe. Mange tjener mindre enn meg, mange tjener også langt langt mer. Vi jobber nok hardt de fleste av oss, men det er klart det er forskjell hvor mye som kreves av ansvar i ulike roller i samfunnet. Det gjør ikke noen mindre viktig av den grunn. Alle kan erstattes.

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke gjenkjennelig det jeg skriver her altså, så det kan du (og jeg) ta med knusende ro. 

Du ville ikke klart å tippe hverken stilling, yrke eller bransje basert på det jeg skriver 😊

Anonymkode: 3f094...9ba

Vel, sånn som kjeften din løper avgårde, så ble jeg et øyeblikk bekymret for at du skulle snuble, skjønner du. Og at at 300-400 000 i skatt skal være noe å utpeke seg til samfunnsvinner over, sier  litt om småborgerligheten din. Jeg tjener høyst gjennomsnittlig og betaler likevel rundt 150' i skatt.

 

Anonymkode: 47f58...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver jo dette da

"Jeg har jobbet ræven av meg for å komme dit jeg er i dag, og må innrømme at jeg ble grepet av et snev av høyreblå tanker av at jeg bidrar med mer penger i skatt, enn det enkelte her inne opplyser at de tjener (300-380.000). "

Anonymkode: 75bc1...7f9

Ja, det henviser til et lønnsjikt som i et annet innlegg, Som flere opplyste at de tjente innenfor. 

Men Det betyr jo i praksis ingenting om jeg tjener en, to eller tre mill liksom. Jeg kan jo til og med lyve om alt og jobbe deltid på mækkern. Det er jo prinsippet her vi diskuterer 😅

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør igjen... hva var hensikten din med tråden, HI?

 

Anonymkode: 9b991...61f

Hensikten synes å være åpenbar. Jeg ante jo at dette kom til å provosere. Bakgrunnen er nysgjerrighet på hvordan et slikt budskap ville blitt mottatt. 

Det er nemlig noe jeg aldri kunne funnet på å teste i virkeligheten 😊

Jeg hadde antagelig reagert som folk flest i tråden her, om jeg kom opp i en slik diskusjon IRL.

Anonymkode: 3f094...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det henviser til et lønnsjikt som i et annet innlegg, Som flere opplyste at de tjente innenfor. 

Men Det betyr jo i praksis ingenting om jeg tjener en, to eller tre mill liksom. Jeg kan jo til og med lyve om alt og jobbe deltid på mækkern. Det er jo prinsippet her vi diskuterer 😅

Anonymkode: 3f094...9ba

Men du skjønner hvorfor vi tror at dette er summen du betaler i skatt? For det virker sånn, slik som det er formulert.

 

Anonymkode: 99a28...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hensikten synes å være åpenbar. Jeg ante jo at dette kom til å provosere. Bakgrunnen er nysgjerrighet på hvordan et slikt budskap ville blitt mottatt. 

Det er nemlig noe jeg aldri kunne funnet på å teste i virkeligheten 😊

Jeg hadde antagelig reagert som folk flest i tråden her, om jeg kom opp i en slik diskusjon IRL.

Anonymkode: 3f094...9ba

Patetisk...

Anonymkode: 9b991...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det henviser til et lønnsjikt som i et annet innlegg, Som flere opplyste at de tjente innenfor. 

Men Det betyr jo i praksis ingenting om jeg tjener en, to eller tre mill liksom. Jeg kan jo til og med lyve om alt og jobbe deltid på mækkern. Det er jo prinsippet her vi diskuterer 😅

Anonymkode: 3f094...9ba

Jeg går ut i fra det du skriver, som nok de fleste andre her i tråden har gjort.

Anonymkode: 75bc1...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det henviser til et lønnsjikt som i et annet innlegg, Som flere opplyste at de tjente innenfor. 

Men Det betyr jo i praksis ingenting om jeg tjener en, to eller tre mill liksom. Jeg kan jo til og med lyve om alt og jobbe deltid på mækkern. Det er jo prinsippet her vi diskuterer 😅

Anonymkode: 3f094...9ba

Hvilket prinsipp er det, sånn helt spesifikt? 

Anonymkode: 47f58...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...