Gå til innhold

Bursdagsfeiring klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at man inviterer alle barna i klassen? Er klar over at det er lokale variasjoner, vi bor i Oslo. 

Anonymkode: af26c...fdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare lokale forskjelliger, det er forskjell fra klasse til klasse også..

Jeg har flere barn, og i klassen til eldste var det slutt på store selskaper etter 4.klasse. Lillebror går nå i 8.klasse og der blir alle invitert enda.

Kommer litt an på foreldregruppa egentlig, hvor mye de jobber med foreldrenettverk, klassemiljø osv.

Anonymkode: 3ead6...1a4

Skrevet

I klassen til sønnen ville det blitt sett på som sjokkerende dersom ikke alle gutta inviteres tom 7. Trinn. Veldig glad for at det er slik. Veldig ulike gutter, men et svært godt klassemiljø. 

Skrevet
7 minutter siden, Ledda skrev:

I klassen til sønnen ville det blitt sett på som sjokkerende dersom ikke alle gutta inviteres tom 7. Trinn. Veldig glad for at det er slik. Veldig ulike gutter, men et svært godt klassemiljø. 

Jeg tenkte på både gutter og jenter, til hvilket klassetrinn inviteres alle?

Hi

Skrevet

Har aldri vært vanlig å invitere hele klassen her. Alle klassene består jo av 28 elever, så enten guttene eller jentene er mange nok. Vanlig å invitere alle av samme kjønn ut barneskolen.

Anonymkode: e2e30...049

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

OK, leste lille nøye nok. Har vært et par gutter som inviterte jentene i 1. klasse, men ikke etter det. Klassen består av 18 elever. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Her har de invitert kun de av samme kjønn helt fra 1. klasse, selv om de bare er 16 stk totalt i klassen.

Anonymkode: 0e1bd...d4a

Skrevet

Hi

Uhyre sjelden alle inviteres, men på skolen her praktiserer de storklasser så 3.klassingen min går i en klasse med 42 elever og 5.klassingen min i en klasse med over 50 elever, så det holder lenge å invitere alle av samme kjønn.

Anonymkode: 3ead6...1a4

Skrevet

Virker som de fleste kun inviterer eget kjønn i skolealder?

Sønnen min er førsteklassing, leker både med gutter og jenter, har derfor ikke lyst til å invitere bare guttene. 

Hi

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min er førsteklassing, leker både med gutter og jenter, har derfor ikke lyst til å invitere bare guttene. 

Hi

Lykke til med det.

De fleste skoler/klasser har regler for sånt: Enten må man invitere alle av eget kjønn eller så må man invitere bare noen for (og gjøre det utenfor skoletid). Den este løsningen er imidlertid sterkt omstridt.

Hilsen mangeårig skolemamma.

Skrevet

Her er det vanligst at man kun inviterer samme kjønn, kun noen få inviterer hele klassen. Fra ca fjerde kan man invitere de man vil, men da må det være veldig få så ingen føler seg utelatt, f.eks 4-5. Og invitasjonene går da utenfor skolen. 

Anonymkode: 25133...84e

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Dere kan fint invitere alle selv om ikke andre gjør det. Det gjorde vi. :)

Skrevet

Dere kan fint invitere alle selv om ikke andre gjør det. Det gjorde vi. :)

Da tror jeg vi gjør det 😊

Skrevet

Datteren min har bestandig hatt venner blant både guttene og jentene. Vi har derfor bestandig bedt hele klassen. Det er ingen andre som gjør det, men før oss passer det best.

Det som er litt rart er at selv om vi har dobbelt så mange unger på besøk som de fleste andre har det aldri vært noen store problemer. Ut fra hva andre forteller kan det virke som om det blir en helt annen dynamikk i gruppa når de er gutter og jenter sammen.

Nå starter hun på ungdomskolen til høsten. Da blir det helt nye klasser så vi får se hvordan feiringene blir da.

Anonymkode: 71a1f...20e

Skrevet

Regelen her, og på de fleste skoler, er alle av samme kjønn eller hele klassen. Eldste går nå i femteklasse, og det er noen som kun inviterer jentene eller guttene. Men flere feirer sammen og ber inn hele klassen. Ofte til badebursdag, bursdag i idrettshallen eller utebursdag. 

Anonymkode: 91fee...1e7

Skrevet

Jeg synes man skal invitere alle eller bare noen faa. Ellers kan det oppleves som utestenging for noen barn. Akkurat hvor lenge det er vanlig vet jeg ikke. 

Skrevet

Vanlig å invitere hele klassen eller kun de fra samme kjønn. Min gutt går i 5 og fremdeles inviterer noen hele klassen bla i akebursdag nå i vinter. Synes det er utrolig koselig og ikke minst viktig for klassemiljøet, samt at noen leker og har sterke bånd til barn av motsatte kjønn. tenker vi kommer til å invitere alle guttene ut barneskolen i hvert fall.

Anonymkode: 46206...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...