Gå til innhold

Kan broren til Syver hete Torger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innspill tas imot med stor takk :) 

Anonymkode: f57d8...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Han må hete åtter. Neida, selvfølgelig kan han det. Torger er et koselig navn😊

Anonymkode: f8a9d...1eb

Skrevet

Men Otto hadde nesten vært litt kult🙃

Anonymkode: f8a9d...1eb

Skrevet

Ja, men Torgeir er endå bedre.

Anonymkode: 15677...348

Skrevet

Torger er fint ☺️ passer veldig fint ☺️

Anonymkode: e5659...082

Skrevet

Nydelig! 

Anonymkode: 1eb92...755

Skrevet

Jeg liker ingen av de 2 navnene, har ikke hørt noen av de før. Så mitt svar må bli nei

Anonymkode: 2c7de...ff1

Skrevet

Jeg hadde heller tatt Torgeir, det blir litt Tipp og Topp.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ingen av de 2 navnene, har ikke hørt noen av de før. Så mitt svar må bli nei

What? To helt vanlige navn! Hvilken stein bor du under? 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

What? To helt vanlige navn! Hvilken stein bor du under? 

Så veldig vanlig er de da ikke, rett over 400 heter Torger, og rett under 700 heter Syver.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så veldig vanlig er de da ikke, rett over 400 heter Torger, og rett under 700 heter Syver.

Uansett er de gode, gamle tradisjonsrike navn. Innholdsrike med tyngde, i motsetning til en del av fjolle-"navnene" som tidvis brukes i dag. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uansett er de gode, gamle tradisjonsrike navn. Innholdsrike med tyngde, i motsetning til en del av fjolle-"navnene" som tidvis brukes i dag. 

Det sier jeg ingenting på. Jeg sa bare at jeg ikke har hørt de før

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sier jeg ingenting på. Jeg sa bare at jeg ikke har hørt de før

Takk! Godt å lese! Men jeg spør igjen, hvilken "stein" bor du under? Hvor i landet bor du, sånn omtrent, siden du ikke har hørt disse navnene? 

Eller kanskje det har med alder å gjøre? Jeg begynner jo å dra på årene. 

Skrevet

Synes egentlig at han burde hete Albert eller Alfonso. Det er det eneste som passer etter min mening...
;-)
Som man roper i skogen får man svar. 

Anonymkode: 0c23b...001

Skrevet

Takk! Godt å lese! Men jeg spør igjen, hvilken "stein" bor du under? Hvor i landet bor du, sånn omtrent, siden du ikke har hørt disse navnene? 

Eller kanskje det har med alder å gjøre? Jeg begynner jo å dra på årene. 

Bor ikke under en stein nei. Jeg bor på Sørlandet og er 44 år. Har jobbet snart 15 år i en barnehage med over 100 barn. Har aldri hørt navnene noen gang, ikke der og ikke i forbindelse med mine egne barn på skole og barnehage

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke under en stein nei. Jeg bor på Sørlandet og er 44 år. Har jobbet snart 15 år i en barnehage med over 100 barn. Har aldri hørt navnene noen gang, ikke der og ikke i forbindelse med mine egne barn på skole og barnehage

Men Sørlandet forklarer nok en hel del, vil jeg tro. Jeg er gudbrandsdøl, snart 50, og her er begge disse navnene velkjente. 

Men hva med navn som Torjus og  Tøger? Er det kjent? Sivert? Er jo egentlig bare variasjon over tema. Har du andre eksempler? 

Skrevet

Men Sørlandet forklarer nok en hel del, vil jeg tro. Jeg er gudbrandsdøl, snart 50, og her er begge disse navnene velkjente. 

Men hva med navn som Torjus og  Tøger? Er det kjent? Sivert? Er jo egentlig bare variasjon over tema. Har du andre eksempler? 

Andre eksempler på hva? Hvorfor forklarer Sørlandet det?
Tøger har jeg aldri hørt. Sivert og Syvert vet jeg om noen i min aldersgruppe+-  , som heter, det samme med Torjus og Torgeir

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andre eksempler på hva? Hvorfor forklarer Sørlandet det?
Tøger har jeg aldri hørt. Sivert og Syvert vet jeg om noen i min aldersgruppe+-  , som heter, det samme med Torjus og Torgeir

Jo, altså, at du bor på Sørlandet forklarer at du ikke har stiftet bekjentskap med Syver og Torger. Unnskyld at jeg uttrykker meg klønete! 

Med andre eksempler tenkte jeg på om du skulle kjenne til andre varianter av disse navnene, kanskje "sørlandsvarianter", lignende der jeg peker på Syver og Torger som "østlands-" eller "gudbrandsdals-varianter". 

Mener jeg en gang leste om en som het Tøger hos Alexander Kielland, men mye mulig jeg tar feil. 

Skrevet

Jo, altså, at du bor på Sørlandet forklarer at du ikke har stiftet bekjentskap med Syver og Torger. Unnskyld at jeg uttrykker meg klønete! 

Med andre eksempler tenkte jeg på om du skulle kjenne til andre varianter av disse navnene, kanskje "sørlandsvarianter", lignende der jeg peker på Syver og Torger som "østlands-" eller "gudbrandsdals-varianter". 

Mener jeg en gang leste om en som het Tøger hos Alexander Kielland, men mye mulig jeg tar feil. 

Så du tenkte ikke på at jeg kanskje bodde på en annen kant av landet når du slengte ut av deg om hvilken stein jeg bodde under? Hvorfor ikke heller spør meg på en skikkelig måte?

Skrevet

Selvfølgelig kan de hete Syver og Torger :)

Umiddelbart tenkte jeg at Torgeir flyter lettere, men tror det bare er en vanesak. Synes det er flott at en del av de tradisjonelle og staute navnene tas i bruk :)

Anonymkode: 33576...a49

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenkte ikke på at jeg kanskje bodde på en annen kant av landet når du slengte ut av deg om hvilken stein jeg bodde under? Hvorfor ikke heller spør meg på en skikkelig måte?

Nei, vet du, i farta falt det meg faktisk ikke inn at voksne folk ikke hadde hørt disse navnene som i mitt hode er helt vanlige, om enn altfor lite brukt nå.  Jeg kan gjerne be om unnskyldning for måten jeg ordla meg på, men en og annen gang skjer sånt - for oss alle. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, slapp nå av! Nå har hun både unnskyldt og forklart. Holder ikke det? 

Anonymkode: b3045...487

Skrevet

JAAA! Flotte navn..

Anonymkode: 0949c...9ae

Skrevet

flotte sammen :) Syver liker jeg godt,men er sikkert for jeg har en pappa som heter det og er vant til det :) torger var stilig,men har ikke hørt det før

Anonymkode: f0f20...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...